Namelesss schreef:Ondertussen het gesprek gehad was weer geen arbo arts maar een ondersteuner. Ze gaat het wel met de arts bespreken en ze klonk wel aardig. Ze wil dat ik weer met mijn teammanager en die arbo persoon een gesprek aan ga om dingen op de werkvloer te veranderen. Toen ze dat zei begon ik gelijk te huilen, ik vond het zo'n vernevelend gesprek. Ik kan slecht tegen mannen die die je proberen te helpen maar al hun eigen conclusies hebben getrokken en afspraken niet nakomen. Helaas met deze hele situatie kom ik voornamelijk mannen tegen.
Naar hoor: ze klinkt aardig, maar schuift jou verantwoordelijkheid in de schoenen voor het groepsproces op de afdeling.
Ten eerste: dat is jouw werk niet. De leidinggevende wordt daarvoor betaald en krijgt daar 'uren' voor, jij niet. Verplicht vrijwilligerswerk, dus.
Ten tweede: bij het groepsproces 'pesten' is het gewoon niet mogelijk. Niet. Onkunde van hun kant. Of onwil, zou ook nog kunnen... Pesten is: de groep heeft besloten, op straffe van uitsluiting en wat al niet, dat niemand jou als volwaardig mag behandelen.
Ten derde: ik lees ook geen enkele actie van hun kant: er is een probleem en jij moet dat oplossen. ("Samen met de teammanager", maar die ging ook al 'jou begeleiding geven', dus zelf geen confrontaties met de groep aangaan. Je staat er dus gewoon alleen voor.)
Tja, jij had je ziekgemeld, omdat het probleem al te lang speelt en niet opgelost raakt.
Inderdaad: 'ja zeggen en nee doen'. Zeggen jou te helpen en als puntje bij paaltje komt mag jij de kastanjes uit het vuur halen....
Behalve hier op bokt: het is belangrijk om zelf goed te 'loggen'.
Data van gesprekken, personen, conclusies.
Plus, voor de helderheid op een ander vel papier, alle emoties en indrukken die je er bij hebt.
En stap naar de vakbond.
Citaat:
Ik merk dat ik persoonlijk van alle stress en spanning nu weer terug in mijn depressie glij. Ik ben zo enorm moe, futloos en lui. Op een vrije dag zit ik naar mijn muur te staren en komt niets uit mijn handen. Ik ben het zo enorm zat om elke keer weer in zulke dipjes te komen.
Ja, zo werkt depressie.
Het gedijt op stress.
Ik zou zeggen: houd vast aan 'ik ben het zat, dat mij dit weer gebeurt', je ziet het, trekt aan de bel de de #^€¥€$#÷_¥ doen er vervolgens nul, nada, niente mee.
"Tijd voor actie".
Maak gebruik van je rechten: JIJ bepaalt of je kunt werken of niet, en verder niemand anders.
Vuist op tafel, geen flauw gedoe rond 'zoek het maar uit rond pesten', jij hebt dysthymie, en je hebt geen zin in a full blown depressie. Punt. Je merkt dat je afglijdt - en je bent het zat.
De pessimist/realist zegt, dat dysthymie je niet beschermt tegen een volledige depressie. Ik geloof grif dat dat jou zo niet vergaan is, maar dat moet wel zo blijven!
Citaat:
Het voelt zo enorm alleen. Ik voel mij zo'n mislukking en zwak dat ik nooit uit die somberheid kom en waarschijnlijk nooit ga komen. Ik voel mij onzichtbaar, ik ben die persoon die er is en dat is het ook. Geen grijze muis maar een onzichtbare muis. Ik heb geen boeiend levensverhaal met extreme dingen die het heeft veroorzaakt, ik ben niet knetter depressief dat ik op een brug sta en mensen door hebben dat ik hulp nodig heb. Ik zit in een dipje en probeer ruimte voor mijzelf te maken. Echter is het maar een dipje dus mensen geloven mij niet, zeggen goed bedoelde dingen zoals "komt wel weer goed", "gewoon op de positieve dingen richten" en mijn favoriet "je moet proberen wat gelukkiger te doen, dat wordt je het vanzelf".
Dat onbegrip doet een mens verre van goed!!!
Citaat:
Ik doe heel hard mijn best om een betere versie van mijzelf te worden, om aan mijzelf te werken. Echter heb ik er even de energie niet meer voor.
En dysthymie of niet: je bent een goed mens!
Citaat:
Vanmiddag krijg ik de uitslag van de arbo arts en ben zo bang dat die ook gewoon zegt, gewoon een schop onder je kont en door. Ik weet niet zo goed wat ik dan ga doen, waarschijnlijk gewoon door.
...dat is idd nagels bijten!
Maar bedenk: JIJ bepaalt.
Je mag je ten allen tijde ziekmelden, zonder opgaaf van redenen.
En bij gezeur kun je naar waarheid antwoorden 'dat zich een nieuw feit heeft voorgedaan'.
Namelijk dat je bij de zoveelste ontkenning compleet de moed verloor, maar dat hoef je er niet bij te zeggen.