30+ en blij vrijgezel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:11

[***] schreef:
Je doet hetzelfde als die mensen... nee dat verandert niet. Ik heb heel wat meer meegemaakt dan de gemiddelde 25-jarige, dus dat maakt denk ik sowieso al een verschil.

Er zit nogal wat verschil tussen niet denken dat je gaat paardrijden of geen relatie willen... ik heb behoefte aan de tijd alleen, zelfstandigheid, onafhankelijkheid. Ik heb meerdere relaties gehad, 1 avond en nacht per week samen zijn is vaak al teveel en dan erger ik me aan de ander.

Nee hoor, ik doe niet hetzelfde. Ik zeg namelijk niet dat het "nog wel komt". Ik zeg alleen dat je dat op jouw leeftijd niet kunt weten, hoe volwassen je jezelf ook vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:14

musiqolog schreef:
[***] schreef:
Je doet hetzelfde als die mensen... nee dat verandert niet. Ik heb heel wat meer meegemaakt dan de gemiddelde 25-jarige, dus dat maakt denk ik sowieso al een verschil.

Er zit nogal wat verschil tussen niet denken dat je gaat paardrijden of geen relatie willen... ik heb behoefte aan de tijd alleen, zelfstandigheid, onafhankelijkheid. Ik heb meerdere relaties gehad, 1 avond en nacht per week samen zijn is vaak al teveel en dan erger ik me aan de ander.

Nee hoor, ik doe niet hetzelfde. Ik zeg namelijk niet dat het "nog wel komt". Ik zeg alleen dat je dat op jouw leeftijd niet kunt weten, hoe volwassen je jezelf ook vindt.

En ik zeg dat ik dat wel kan weten. Ik ben chronisch ziek en ik wil mijn energie en tijd niet besteden aan een relatie. Ik hoopte in dit topic wat begrip te vinden, helaas niet dus.

AdemoJoey

Re: 30+ en blij vrijgezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:19

@ [***]; ik begrijp jouw reactie, maar ik denk (en hoop) dat je in dit topic wel degelijk wat begrip vindt :j Ik herken wel wat je zegt en ben inmiddels 36 en sta er nog steeds zo in qua kinderen en inmiddels heb ik ook geen wens tot een relatie. Wie weet dat laatste ooit wel weer, maar het samenwonen? Nee, lekker op mijzelf, vrij zijn en opladen wanneer nodig :j

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:21

X
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:22

Maar Susanne, als jij dat zo vindt is dat dan toch goed zo? Ik heb het idee dat je het heel belangrijk vindt dat mensen je gelijk geven maar dat is nou volgens mij de spil waar het om draait in dit topic. Om te accepteren dat dit is wat je wilt of hoe de situatie is, zonder dat je daarvoor de discussie aan moet gaan met een ander. Wat maakt het jou uit hoe musiqolog denkt over jouw situatie?

Ik merk dat ik nu totaal anders denk dan toen ik 25 was. Maar als ik 40 ben zal ik ook weer anders denken dan nu. Dat is prima. Ik vind het voor mezelf belangrijk om nooit nooit te zeggen en geen schepen achter je te verbranden ik probeer dat zelf te doen door in het nu te leven en wat er nog komt dat zien we wel. De tijd zal het leren en komt tijd komt raad..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:25

Herkenbare berichten hier, leuk! Inmiddels een paar jaar single, 2 lange relaties gehad. Ik vind het beide inmiddels prima, het komt vanzelf weer en tot die tijd vermaak ik me prima.

Mijn ex maakte tijdens een dicussie een 'mooie' opmerking, volgens haar ben ik de perfecte kandidaat voor een parttime relatie, misschien is dat wel wat :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:25

pluisje88 schreef:
Maar Susanne, als jij dat zo vindt is dat dan toch goed zo? Ik heb het idee dat je het heel belangrijk vindt dat mensen je gelijk geven maar dat is nou volgens mij de spil waar het om draait in dit topic. Om te accepteren dat dit is wat je wilt of hoe de situatie is, zonder dat je daarvoor de discussie aan moet gaan met een ander. Wat maakt het jou uit hoe musiqolog denkt over jouw situatie?

Ik merk dat ik nu totaal anders denk dan toen ik 25 was. Maar als ik 40 ben zal ik ook weer anders denken dan nu. Dat is prima. Ik vind het voor mezelf belangrijk om nooit nooit te zeggen en geen schepen achter je te verbranden ik probeer dat zelf te doen door in het nu te leven en wat er nog komt dat zien we wel. De tijd zal het leren en komt tijd komt raad..

Dat is ook zo, maar het viel me tegen dat ik juist in dit topic toch weer zo'n reactie krijg...

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:28

[***] schreef:
En ik zeg dat ik dat wel kan weten. Ik ben chronisch ziek en ik wil mijn energie en tijd niet besteden aan een relatie. Ik hoopte in dit topic wat begrip te vinden, helaas niet dus.

Ik ben heus wel geïnteresseerd in de redenen waarom jij (in elk geval nu) geen relatie wilt, en ik wil daar alle begrip voor opbrengen. Maar begrip opbrengen is net wat anders dan het 100% met iemand eens zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:36

Ik begrijp Susanne wel. Ik riep na het stuklopen van de relatie ook (toen 26) dat ik het gevoel had dat ik dit nooit meer zou kunnen en dat ik waarschijnlijk alleen zou blijven de rest van mijn leven. De meeste mensen reageerden inderdaad met: je bent nog zo jong, hoe kan je dat nou zeggen, wie weet wat er op je pad komt... Maar mijn therapeute in die tijd zei gewoon: En zou je dat erg vinden? En toen zei ik: Nee eigenlijk niet. Nou dan is er ook geen probleem toch, zei ze toen.
En 13 jaar later ben ik nog steeds alleen en ik heb nog steeds niet het gevoel dat het gaat veranderen. Maar zolang ik daar vrede mee heb is dat prima.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:37

Happy single van 41 hier, heb een paar jaar samengewoond, die relatie liep stuk toen ik eind 20 was. Daarna nooit meer samengewoond en ook echt geen behoefte meer aan.

Heel lang van collega's de opmerking gehad "maar het kan nog hoor" mbt trouwen en kinderen. Kan ik wel om lachen, blijkbaar mis je zo enorm veel zonder man en kinderen in de ogen van sommige mensen :D Dit wordt inderdaad na je 40ste een stuk minder, dan ben je een hopeloos geval geworden denk ik :o

Mijn moeder denkt ook echt dat ik er ongelukkig om ben, ook al blijf ik haar maar vertellen dat ik het heerlijk vind om alleen te wonen.

Ik heb een mooi appartement, fijn paard, 3 cuties van katten, leuke vriendengroep en kan heerlijk genieten van de rust in huis. Niemand die na een drukke dag nog van alles van je wilt, ik kan mijn geld en vrije tijd besteden zoals ik wil.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 15:44

elnienjo schreef:
Mandarijn12 schreef:
Oooo ik geniet van jullie reacties. De fase alleenstaande moeder ga ik denk ik ook nog krijgen. M'n BF is gay en die wil als zaaddonor functioneren, dat wordt vast een verrassende periode HAHA.

Dat 'egoisme' herken ik wel ja. Maar hé, juist daarvan word je blijer met jezelf.

Inderdaad, alles behalve eenzaam. Ik was eenzamer met iemand in huis die me m'n vrijheid niet gunde.

Als je veel behoefte hebt aan me-time, waarom overweeg je dan wel een kind? Een volwassen partner/huisgenoot kun je nog voor weglopen, maar 'n kind zuigt wel 24/7 aandacht en energie.

Me-time is niet hoe ik het zou noemen, het is meer 'mijn leven, mijn keuzes'. Vrijheid niet qua tijd, maar qua keuzes. Een kind past daar perfect in ;)

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:45

Ha fijn, ik ben niet de enige! 43 en vrijgezel. Net als de meesten van deze leeftijd wel wat serieuze relaties gehad en samengewoond. Geen kinderen, althans niet de soort die niet over het hele lijf behaard is. ;) Wel een beetje angstig dat ik het zo goed in mijn eentje kan rooien, dat het moeilijk is voor een man om er nog 'tussen' te komen. Terwijl ik echt niet van plan ben om eeuwig vrijgezel te blijven. Het moet echter wel wat positiefs toevoegen, niet enkel maar energie kosten...
En voor het zware werk hier zou een vent af en toe wel fijn zijn. :D :Y)

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 15:46

musiqolog schreef:
[***] schreef:

Ik ben heus wel geïnteresseerd in de redenen waarom jij (in elk geval nu) geen relatie wilt, en ik wil daar alle begrip voor opbrengen. Maar begrip opbrengen is net wat anders dan het 100% met iemand eens zijn.

Ik vind je berichten ook wat veroordelend overkomen als ik het zo lees, dat kan natuurlijk komen omdat het getypt is. En ik denk een stukje projectie van jou. Jij wílt graag een relatie, de meeste in dit topic niet. Het gaat niet om de reden waarom iemand geen relatie wil, dit topic gaat erover of er meer zijn die er zo instaan. En zeker als je dan zegt: "ik spreek je later wel..." niet helemaal gepast.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:47

Ik lees hier heel veel over niet willen samen wonen etc. Maar een relatie staat toch ook niet gelijk aan samenwonen? Ik ken mijn vriend in juni 3 jaar, we hebben over twee weken een jaar officieel verkering :P Maar wij wonen niet samen en zijn dat ook niet van plan. En dat werkt príma. Hij zijn huis, ik mijn huis en we zien elkaar een paar keer per week. Misschien dat we ooit samen gaan wonen, maar alleen als we een idioot groot huis kunnen kopen waar varkentjes in de tuin kunnen wonen. Anders niet. We hebben beiden onze ruimte nogal nodig :')

Daarvoor ben ik ook heeeeeel lang vrijgezel geweest. Vond het prima, vermaakte me opperbest en ben nog steeds van mening dat een relatie wat toe moet voegen. Het moet je leven beter maken, anders hoeft het van mij niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:52

Berdien schreef:
Ik lees hier heel veel over niet willen samen wonen etc. Maar een relatie staat toch ook niet gelijk aan samenwonen?.

Oh nee zeker niet. Samenwonen ga ik echt nooit meer doen. Daar zou ik doodongelukkig van worden.
Mocht ik ooit nog iemand ontmoeten dan zou het zeker een LAT iets worden. Maar voor nu heb ik zelfs daar geen zin in. Of nog nooit iemand tegengekomen waarmee ik dat een kans zou willen geven. Maar als je er niet voor open staat is die kans ook klein denk ik.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:55

Mandarijn12 schreef:
Ik vind je berichten ook wat veroordelend overkomen als ik het zo lees, dat kan natuurlijk komen omdat het getypt is. En ik denk een stukje projectie van jou. Jij wílt graag een relatie, de meeste in dit topic niet. Het gaat niet om de reden waarom iemand geen relatie wil, dit topic gaat erover of er meer zijn die er zo instaan. En zeker als je dan zegt: "ik spreek je later wel..." niet helemaal gepast.

Nou, dan lees je echt helemaal verkeerd. Ik geloof iedereen die zegt dat h/zij geen relatie wil. Ik begrijp dat zelfs heel goed, want zoals ik zelf zeg zie ik de voordelen ervan perfect in.

Het enige wat ik eraan toevoeg is: daar kun je later best anders over denken. Ik heb in het verleden zoooo vaak geroepen dat ik echt nooit dit-of-dat zou doen en ik heb daar heel vaak op moeten terugkomen. Bij anderen heb ik hetzelfde zien gebeuren. En ja, dat overkomt je tussen de achttien en de dertig vaker dan erna.

Maar ten overvloede: misschien heeft [***] gelijk en denkt ze er over vijftig jaar nog steeds zo over.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 15:56

Hoe is het op dit moment relevant hoe iemand er later over denkt? :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 16:01

musiqolog schreef:
Nou, dan lees je echt helemaal verkeerd. Ik geloof iedereen die zegt dat h/zij geen relatie wil. Ik begrijp dat zelfs heel goed, want zoals ik zelf zeg zie ik de voordelen ervan perfect in.

Het enige wat ik eraan toevoeg is: daar kun je later best anders over denken. Ik heb in het verleden zoooo vaak geroepen dat ik echt nooit dit-of-dat zou doen en ik heb daar heel vaak op moeten terugkomen. Bij anderen heb ik hetzelfde zien gebeuren. En ja, dat overkomt je tussen de achttien en de dertig vaker dan erna.

Maar ten overvloede: misschien heeft [***] gelijk en denkt ze er over vijftig jaar nog steeds zo over.

Ik denk juist dat je steeds onverdraagzamer wordt om onder één dak met een partner te kunnen leven.
Als single bepaal jij wie er wanneer op bezoek mag komen en wanneer je gewoon lekker op de bank wil kunnen hangen in je uppie. Een partner heeft ook familie/vrienden e.d. en dan moet je tolereren dat hij die ook wel 'ns uit wil nodigen. En al die verplichtingen die het met zich meebrengt; op bepaalde dagen mee naar de schoonfamilie bijv. Hoe ouder ik word, hoe blijer ik ben dat ik die dans ontsprongen ben.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 16:24

musiqolog schreef:
[***] schreef:
En iedereen blijft maar zeggen dat dat nog wel komt >;)
Nee, het komt niet, ik wil het echt niet. Hoe ingewikkeld is dat om te begrijpen %)

Eh... je bent 25. Op die leeftijd verander je nog heel vaak van mening. Toen ik 25 was, dacht ik nooit dat ik zou gaan paardrijden, en drie jaar later was het toch zover. Dus niet zo gek als mensen die wat ouder zijn denken een slagje om de arm houden als je zulke boude uitspraken doet. Ik spreek je over tien jaar nog wel weer. Moet jij eens zien waarover je allemaal van mening veranderd bent. Misschien (let wel: misschien) zelfs over relaties...

O help, opa spreekt.

Ja en sommige dingen weet je wel en verander je ook niet van mening. Ik heb nooit kinderen gewild en dat is ook nooit veranderd. Mensen zouden je mening/gevoel niet in twijfel moeten trekken, nergens voor nodig. Je zou niet eens hoeven uitleggen waarom je tot dat besluit bent gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 16:59

Jessix schreef:
Ja en sommige dingen weet je wel en verander je ook niet van mening. Ik heb nooit kinderen gewild en dat is ook nooit veranderd. Mensen zouden je mening/gevoel niet in twijfel moeten trekken, nergens voor nodig. Je zou niet eens hoeven uitleggen waarom je tot dat besluit bent gekomen.

Het is zo jammer dat je je steeds overal moet verantwoorden en bewijzen als je niet aan het standaardplaatje wilt voldoen :(

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 17:17

Ik ben jarenlang alleen geweest en ik zag altijd wel de voordelen: zelf kunnen doen waar je zin hebt, aan niemand verantwoording afleggen, lekker genieten met met mijn hond en aard, geen verplichte familiefeesten van de schoonouders. Enige waar ik een hekel aan had was de opmerking: 'Die vindt nooit een vriend.' Net alsof ik het er om deed ofzo :') . En verder voelde ik me toch weleens eenzaam. Altijd thuiskomen in een leeg huis, mijn hond was superlief hoor, maar dat praat wat minder makkelijk.

Sinds enige jaren een vriend en ik vind toch wel fijn dat vind ik toch veel gezelliger, maar niets mis met vrijgezel zijn.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 17:18

Ik denk ook niet dat ik met iemand samen zou kunnen wonen...als ik dan ooit een relatie wil/krijg zal het iets van een LAT moeten zijn...ik hecht echt heel veel waarde aan mijn vrijheid.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 17:24

Ik weet nig niet wat de toekomst gaat geven. Ik vind het heerlijk om alleen te wonen. Maar samen wonen sluit ik ook nog niet uit. Wel moet ik dan kijken dat 1 van de slaapkamertjes omgebouwd wordt zodat ik me kan terugtrekken als ik mijn alleen tijd nodig heb.

Ik heb zelf een koophuis waar ik echter niet meer uit wil. Het huis is helemaal verbouwd door mijn vader. Ik wil niet meer verbouwen. En mijn vader gaat dat nooit meer kunnen doen. Dit was het laatste project van mijn vader.
Dat wegdoen zou zo moeilijk zijn.

Dus ik denk eerder dat het latten wordt, of hier samenwonen. Maar dit blijft mijn huisje. (Oh en dit is zo goedkoop, opnieuw kopen of huren wordt altijd duurder).

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 17:26

[***] schreef:
Het is zo jammer dat je je steeds overal moet verantwoorden en bewijzen als je niet aan het standaardplaatje wilt voldoen :(

Het is natuurlijk wel vervelend en ik vind het soort een beetje infantiliserende reacties zeker ook wel jammer als je juist een topic als dit opzoekt. Je moet als volwassen vrouw toch gewoon een rationele beslissing maken over of je wel of geen (sterke) behoefte hebt aan een (doorsnee) relatie, je bent geen klein kind wat roept dat jongens stom zijn en beestjes hebben. Maar ik denk ook wel een beetje dat dat soms een kwestie is van je mensen uitzoeken, ik heb wel vriendinnen die wel een partner en kinderen hebben, maar met mensen die mijn eigen beslissingen over mijn leven een beetje in twijfel gaan trekken heb ik niet zo veel op.

Ik heb trouwens meestal het idee dat het vooral vrouwen zijn die elkaar zo behandelen. Ik werk nu met veel mannen en dan krijg je dat soort vragen ineens een stuk minder. Je komt er soms ook pas na maanden achter dat mannelijke collega's gewoon een kind hebben ofzo, daar gaat het gewoon niet zo vaak over.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 19:11

Hier 34 en happy single, ook geen kinderwens, en ja dat wist ik op mijn 15e al, op mijn 20e, op mijn 25e... En dat is tot nu toe ook nooit veranderd :+ ik vind dat altijd een loze opmerking, die 'wacht maar, over een paar jaar denk je mischien of waarschijnlijk wel anders!' want nee, ik ben nooit anders gaan denken.