Steppen; Hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

Re: Steppen; Hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 17:38

Leuk Kaus, mooie step

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 20:29

Wauw blits kleurtje ook! Veel plezier ermee *D

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:34

Hoi steppers! Ik gooi dit topic graag even omhoog :D
Ik ben heel benieuwd of jullie nog een beetje aan het steppen zijn!
Zelf woon ik sinds kort in een prachtige omgeving waar je ook echt ideaal kunt steppen, en denk er dus over om een step aan te schaffen, maar misschien voor die tijd eerst een keer eentje huren of te kijken of het echt wel wat voor mij is.
Nu mountainbike ik een paar keer per week, en dan gaat het hondje mee op het stuur, en dat lijkt mij dan ook zo leuk om te doen met de step.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 12:50

Je kan steps uitproberen of huren om te kijken of het wat is.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:00

Ik step nog vrij actief! Blijf het leuk vinden.
Of je hondje voor op het stuur kan zou je echt uit moeten proberen, een step stuurt wel heel anders dan een fietst.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:05

Ja precies, ik ga dus eerst een step huren ;)

Goeie tip silby, het is wel een klein mandje, maar zeker handig om dit eerst even te testen zonder hond en of het mandje überhaupt op het stuur past.
Ik woon redelijk in de buurt van Hasselt, dus lijkt me leuk om daarheen te gaan voor wat meer informatie en testritje te maken enz. :)
Step jij op verharde wegen of ook offroad?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 14:06

Ik zou dat denk ik niet durven, een hondje op het stuur. Sturen met een step is heel anders dan op een fiets omdat je ook een groot deel van je balans eruit haalt. Zo is steppen met één hand ook eigenlijk niet mogelijk twee dat met fietsen twee vingers in je neus is. Ik zou het eerst inderdaad ervaren zonder hond.

Ik step zowel op het harde als het zachte. Steppen met een 'normale' step op het zachte is veel fijner dan fietsen met een simpele fiets op het zachte. Dan stuiter je alle kanten op maar met een step gaat dat prima.

Ik heb helaas al dik een maand slijmbeursontsteking en elke keer als ik denk dat het over is pak ik de step weer maar het gaat helaas nog steeds niet -O- Dus ik step al een maand eigenlijk niet |(

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 16:05

Er zijn ook wel mensen die zo'n bagagedrager voorop de step hebben.
Met één hand steppen vergt wat oefening maar is niet onmogelijk :))
Het is echt even uitproberen denk ik.
We hebben hier vooral verharde wegen dus echt offroad heb in nog niet gedaan...

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 02:19

Ja de beweging is wel heel anders met steppen dan met fietsen natuurlijk… misschien is dat wel heel onprettig voor het hondje. Al is ie wel wat gewiebel gewend met mountainbiken :') en hij gaat dolgraag mee, dus zou het toch wel echt willen proberen.
Het mandje waarmee die op het stuur zit heeft wel een soort bagagedragertje, maar zal wel echt moeten kijken naar een step waar er genoeg ruimte op het stuur is.

Wat balen Kaus! Ik heb zoiets nog nooit gehad maar duurt wel lang zeg! Dan moet je straks weer helemaal opnieuw beginnen met opbouwen lijkt me…

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:28

Ik ben wel heel benieuwd hoe het je gaat bevallen en of het gaat lukken met het mandje en hond!
Wil je ons de hoogte houden?

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 11:48

Zeker! ik ben is nog een een maandje weg voor werk maar daarna ga ik langs de winkel. Ik zal een foto maken ervan.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 07:53

Ik geef dit topic even een schop omhoog. Binnenkort wil ik deze step aanschaffen, maar ik zag dat ie geen spatborden heeft. Steps zoals bijvoorbeeld die van kickbike hebben dat wel. Zijn er hier mensen met steps zonder spatborden, en hebben jullie hier veel last van qua vies wordende broeken of dat soort dingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 08:31

Oh die step heb ik ook! Maar dan wel met spatborden. Volgens mij is dat gewoon een 'losse' optie, dan zou je die nog los kunnen bestellen.
Die van mij komt bij 123step vandaan, daar hebben ze een extra optie staan waarbij ze er spatborden en een bidonhouder opzetten voor €50,-.

Ik vind het wel heel fijn namelijk, het scheelt wel een hoop wanneer de weg nat is.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:53

Ooh, dan ga ik daar nog even kijken! Dankjewel, San_ner! :) Merk jij ook echt verschil wat betreft het stijve frame, dat het wat minder energie kost?