Afvalschema

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 22:17

Shaggy09 schreef:
Goh dat snap ik. Maar ik hoop dat je snapt dat dat niet the way to go is.
Overigens vind ik het nog heel veel voor twee weken tijd, 10 kilo.

Dacht dat die smiley het nog wat duidelijker maakte om in te zien dat ik die reactie niet oprecht meende.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:18

Shaggy09 schreef:

Best wel idd. Zelfs met vochtverlies lijkt dat me sterk

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 22:18

Dilan93 schreef:
Shaggy09 schreef:

Best wel idd. Zelfs met vochtverlies lijkt dat me sterk

Geen idee, is onderhand alweer 2 jaar geleden. De tijd vliegt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:19

Photograph schreef:
Shaggy09 schreef:

Dacht dat die smiley het nog wat duidelijker maakte om in te zien dat ik die reactie niet oprecht meende.

Nee het kwam niet helemaal over.
Maar goed, ik vraag me toch wel af wat je gewicht of iig je bmi is dat je zo drastisch wilt afvallen?

Photograph

Re: Afvalschema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 22:22

Ten eerste is me BMI te zwaar waardoor ik op me oude gewicht wil komen, heb altijd tussne de 62/65 gezeten en wil dat graag weer. Daarnaast heb ik vetrolletjes gekregen van al dat vele eten in de lockdown, en die wil ik graag zo goed als weg zodra ik wil in me bikinitje kan rondlopen. Een platte buik hoeft niet perse, die heb ik nooit gehad

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:25

Je kunt met elk gewicht in een bikini rondlopen 8-)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:26

Qimm schreef:

Precies, bikini's in alle soorten en maten :j

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 22:27

Dilan93 schreef:
Qimm schreef:

Precies, bikini's in alle soorten en maten :j

Het gaat erom dat ik me op dit moment niet goed voel in me lichaam en dan niet leuk in me bikinitje ga rondlopen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:27

Ja ik zou echt beginnen met bewegen, heel veel bewegen.
En je voeding aanpassen, weet niet wat je nu zoal eet op en dag?

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 22:32

Shaggy09 schreef:
Ja ik zou echt beginnen met bewegen, heel veel bewegen.
En je voeding aanpassen, weet niet wat je nu zoal eet op en dag?

Met de kcal zit ik goed! Gelukkig. Vind die apps enzo beetje onzin, dus tel gewoon en hou me aan de 1500 max. Gaat prima, merk dat ik eigenlijk nog meer kan eten, maar geen behoefte aan! Tenzij het snoep is...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:36

Je hoeft niet alleen naar de kcal te kijken, je moet namelijk gewoon goed eten heel de dag en vooral jezelf niet uithongeren. Je moet alleen gezonde producten eten en verzadigde vetten proberen te vermijden.

Maar wat doe je qua beweging?

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 22:41

Shaggy09 schreef:
Je hoeft niet alleen naar de kcal te kijken, je moet namelijk gewoon goed eten heel de dag en vooral jezelf niet uithongeren. Je moet alleen gezonde producten eten en verzadigde vetten proberen te vermijden.

Ik sport 1/2 keer in de week of 30 minuten of 1 uur. Ik doe elke dag aan yoga :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:44

Misschien een periode wat intensiever core oefeningen doen, gewoon dagelijks. Ik heb er bijna een maand booty training op zitten en ik zie zeker verschil. Dus een maand core training zou verschil moeten maken op de buik

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:50

Photograph schreef:
Shaggy09 schreef:

Ik sport 1/2 keer in de week of 30 minuten of 1 uur. Ik doe elke dag aan yoga :)

Als je echt kilo's wilt kwijtraken kun je beter iedere dag een halfuur sporten.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 23:05

Qimm schreef:
Misschien een periode wat intensiever core oefeningen doen, gewoon dagelijks. Ik heb er bijna een maand booty training op zitten en ik zie zeker verschil. Dus een maand core training zou verschil moeten maken op de buik

Ga ik dat proberen!

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 23:06

Shaggy, mijn personal trainer zei altijd dat als ik de volgende dag spierpijn heb, ik juist niet moet sporten die dag. Omdat me spieren zich dan juist aan het maken zijn en het aan t verwerken zijn

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:08

Photograph schreef:
Shaggy, mijn personal trainer zei altijd dat als ik de volgende dag spierpijn heb, ik juist niet moet sporten die dag. Omdat me spieren zich dan juist aan het maken zijn en het aan t verwerken zijn

De mijne zei juist altijd dat lichte training goed is als je spierpijn hebt. :)

Hielp bij mij altijd wel. Werd juist erger van niks doen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:12

Wel bewegen, niet trainen in principe. Dus niet stil gaan zitten, maar bijvoorbeeld gaan wandelen, of yoga, of oefenen op vorm in plaats van zwaarte (dus hele lichte gewichtjes en dan goed opletten of je de beweging exact maakt zoals je het hoort te doen, eventueel extra langzaam).

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:17

Photograph schreef:

Spieren trainen en bewegen om af te vallen zijn niet dezelfde dingen. Je kan best als je hele erge spierpijn hebt alsnog een wandeling gaan maken, als je ze niet overbelast. Daarnaast als jij iedere dag 30 minuten gaat hardlopen/fietsen gaat je spierpijn op den duur over.

Basboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:18

Je valt af zolang je minder calorieën consumeert dan je verbruikt. Je hoeft niet strikt te tellen. Als je geen idee hebt over voeding, dan kan het wel helpend zijn in het begin.
Hoeveel je sport maakt ook niet uit, zolang je energiebalans maar overeenkomt met je doel. Uiteraard is sporten wel helpend en gezond. Ik zou focussen op dagelijks voldoende bewegen en aanvullen met zoveel sport als jij denkt dat goed voor je is.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 07:48

Photograph schreef:
Ten eerste is me BMI te zwaar waardoor ik op me oude gewicht wil komen, heb altijd tussne de 62/65 gezeten en wil dat graag weer. Daarnaast heb ik vetrolletjes gekregen van al dat vele eten in de lockdown, en die wil ik graag zo goed als weg zodra ik wil in me bikinitje kan rondlopen. Een platte buik hoeft niet perse, die heb ik nooit gehad

Wat is dan je leeftijd, en precieze lengte en gewicht? Ik ben daar wel heel benieuwd naar, dan is je BMI ook gemakkelijk te berekenen. Dan weet je of hij te hoog is, of niet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 08:17

Precies dat ja Marleen. Iedereen geeft allerlei tips, maar ben je wel echt te zwaar?
Met je lengte, gewicht en leeftijd kun je op het voedingscentrum.nl je bmi zo uitrekenen.

Wat Basboo zegt klopt ook helemaal.

Trainen met spierpijn kan ook, maar je moet goed afwisselen. Als ik een marathon heb gelopen, ga ik twee dagen erna natuurlijk geen temporun doen, maar pak ik bijvoorbeeld een herstelloopje op lage hartslag of ik ga een flink stuk fietsen. Dan heb ik nog wel spierpijn, maar kan toch trainen.
Heb ik de ene dag kracht voor mijn bovenlijf gedaan, pak ik de keer erna mijn onderlijf.
Vet verbranden doe je bij aerobe training, op niet al te hoge hartslag. Train je op hoge hartslag, dan ben je vooral bezig met het verbeteren van je conditie.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 08:43

Als je al een personal trainer hebt dan kan je toch beter aan hem vragen voor een afvalschema en wat je wilt bereiken? Wij kunnen vanaf hier niet zien hoeveel je weegt of wat je doet en eet.
Je maakt voor elke poep en een scheet een topic :roll: Misschien al je zorgen eens bij iemand neerleggen ipv steeds op Bokt gooien zoals al vaker je geadviseerd is.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-21 09:13

marleen_88 schreef:
Photograph schreef:

Wat is dan je leeftijd, en precieze lengte en gewicht? Ik ben daar wel heel benieuwd naar, dan is je BMI ook gemakkelijk te berekenen. Dan weet je of hij te hoog is, of niet.

Mijn bmi is 27.8, bijna veel te hoog

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:15

Ik moest gluten vrij eten, daar van je snel van af.... is dat niet wat? Ik ben in 4 weken 6 a 8 kg afgevallen..... succes!