(Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke bijwerkingen heb jij ervaren van het AstraZeneca vaccin?

Zere arm
126 (19%)
Hoofdpijn
103 (15%)
Koorts
74 (11%)
Verhoging
64 (9%)
Vermoeidheid
99 (15%)
Spierpijn
93 (14%)
Bult op de prikplek
34 (5%)
Roodheid op de prikplek
27 (4%)
Geen bijwerkingen
38 (5%)

Totaal aantal stemmen: 658

Anoniem

Re: (Poll) Ervaringen AstraZeneca vaccin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:19

Ik kon alle bijwerkingen in de poll aanvinken... Ontzettend beroerd van geweest. Nu nog steeds een zere arm, met een dik plakkaat waar de prik is gezet.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:24

Hemellichaam schreef:
Even in het algemeen voor mensen die twijfelen om het vaccin niet te nemen puur en alleen door de eventuele bijwerkingen:
In het ergste geval ben je een paar dagen ziek. So what? Is dat echt genoeg om alle voordelen van het vaccin aan de kant te gooien? Grote kans dat je er helemaal niet zo veel last van hebt en als dat toch zo is, is dat het niet waard om terug naar een normaler leven te kunnen overgaan?

Ja. Ik werk in de zorg. Ja het is enorm belangrijk. Maar nee. Ik weiger de AZ vaccinatie. En laat dat nou net de vaccinatie zijn waar ik een oproep voor gehad heb vanuit mijn werkgever.
Ik wacht wel tot ik een keus heb voor welk vaccin.
Onze ouderen zijn geëint. Dus die zitten wel safe.

Ik ben gewoon niet overtuigd van dit vaccin.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:47

Ik werk bij de thuiszorg en de cliënten die al gevaccineerd zijn waren wat moe of hadden spierpijn.
Ik krijg hen de 16e en 1 juni. (Astra)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:18

Ik krijg 10 maart de eerste prik. Maar ik twijfel toch wel over AZ. Ik moet nu ook naar een locatie ver weg, terwijl het Pfizer om de hoek gegeven word.. Dus eerlijk gezegd twijfel ik nog steeds enorm.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 08:25

bigone schreef:
CandyArmando schreef:
Ik ga me morgen laten vaccineren met az. Fff hopelijk hb ik geen bijwerkingen. Ik moet voor een baby zorgen -O-

Geen man of moeder in de buurt? Of iemand anders ?

Ik geef borstv en neen papa werkt lange dagen.. en mee corona mogen ze (familieleden)hier niet binnen.
Kga proberen ni te pleuje :D

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:27

Hier zit de vaccinatie erin. Goed geregeld allemaal tijdens en na vaccineren.

Nu beetje bleeegh gevoel. Lekker optijd naar bed en hopelijk door bijwerkingen heen slapen.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:02

Ik ben gisteren gevacineerd. En deze nacht spierpijn, over heel mijn lichaam beginnen krijgen. Mn hoofd voelt zwaar aan. Anders niks +:)+ .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:06

Ik las op nos dat az duidelijk meer bijwerkingen heeft in de zin van heel hoge koorts en echt ziek worden ervan. Ben er nog steeds niet echt heel blij mee. Vooral omdat ze deze ook bij de risicogroep inzetten. Maar hoge koorts is hier meteen ook andere narigheid er gratis bij. -O- en ik ga ervan uit dat dat bij andere mensen niet veel anders zal zijn.

Ik hoop nog steeds op pfizer moderna of jansen. Maar zal bij geen keuze az wel moeten accepteren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:35

Het is niet gezegd dat je hoge koorts krijgt. Ik heb ook geen hoge koorts gehad, alleen beetje verhoging in de nacht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 08:59

Garantie is er niet maar bij az is nu gebleken dat de kans daarop best aanwezig is. Meer dan vooraf gedacht en veel meer dan bij de rest

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:17

Karuna, je hoeft er niet ziek van te worden.

En daarbij , je hoeft ook geen vaccin te nemen. Je hebt toch ook al meerdere keren Corona gehad en heb je toch ook goed doorstaan? Dan zou ik een dagje koorts vanwege een vaccin een lachertje vinden vergeleken bij de klachten die je van Corona hebt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:25

Olympia je zet dingen neer die niet kloppen en ik ook nooit gezegd heb. Hoge koorts is voor mij alleen geen lachertje :n maar zorgt meest voor oa nare uitval van dingen en meer. Griepprik met relatief milde bijwerkingen en lichte koorts ben ik meest een week al mee zoet.

Niet laten enten is geen optie tenzij alsnog besloten word dat ik me niet mag laten enten dan heb ik geen keuze.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:29

Ik ben 2 weken geleden gevaccineerd met AZ. De poll had ik al ingevuld afgelopen week.

Bij mij en collega's was het heel wisselend. Vooral de jongere collega's (mezelf meegerekend) werden een dag flink beroerd. Bij mij was het hoofdpijn, lichte koorts (38 +), draaierig en de dagen er na vooral nog wat vermoeid. Een groot deel van de collega's had juist alleen spierpijn.
Het is dus niet echt te voorspellen hoe je lichaam er op gaat reageren. Ik ben liever een dag beroerd dan dat ik corona krijg (of doorgeef!).

De huisarts kan daar ook goed over adviseren indien je toch een AZ oproep krijgt en onder een risicogroep valt.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:37

Karuna dan moet je goed met je arts overleggen of een vaccin uberhaupt wel verstandig is. Ook de andere vaccins kunnen flinke bijwerkingen geven.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:54

Hier gister om 15 uur vaccinatie gehad.
Nu spierpijn in die arm en wat rood en dik. En verder beetje bleeeeegh geen koorts of iets gelukkig.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:09

Olympia schreef:
Karuna dan moet je goed met je arts overleggen of een vaccin uberhaupt wel verstandig is. Ook de andere vaccins kunnen flinke bijwerkingen geven.

Gewoon even overleggen met huisarts en de gezondheidsverklaring die je moet meebrengen goed invullen, je eventuele medicatielijst opvragen en meebrengen naar de vaccinatielocatie.
Daar moet je eerst langs de triage en is er indien nogig of bij twijfel altijd nog een 2e beoordeling door de arts die daar aanwezig is.

_spunky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:25

Ik heb dit vaccin 2 dagen geleden gekregen. Prikje opzich stelde niet veel voor, en dinsdagavond ging buiten wat pijn op de prikplek alles nog prima. Ik dacht dus dat het wel mee ging vallen, wishful thinking...

Woensdagmorgen voelde ik me totaal niet lekker, prikplek had een bult, rood en erg pijnlijk. Toen ik opstond was ik nog steeds erg moe, en begonnen de koude rillingen. Richting 24u na vaccinatie had ik ondertussen 39.5 koorts, mijn hele lijf (spier)pijn en de pijn op de prikplek werd steeds erger. Ik voelde me zo slecht dat ik gisteren avond de huisartsenpost gebeld heb met de vraag wat ik kon doen.

Paracetamol gepakt, uiteindelijk een paar uurtjes geslapen. Momenteel nog 38.6 koorts, ik voel me verschrikkelijk. Prikplek is rood, hard, dik en erg pijnlijk. Ik hoop dat het snel over is.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:40

Ik heb geen AZ gehad maar de Pfizer.
Op de dag van zetten alleen wat spierpijn gehad op de prikplaats .
In de avond vreselijke hoofdpijn en misselijk , moe en koude en warme rillingen ..na 2 dagen nog steeds niet in orde helaas

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:42

één dag een zere arm gehad. That's it eigenlijk. :)

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:45

Ik kan hem eindelijk maandag halen. Ben benieuwd. Werk in de thuiszorg.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:49

Ik heb hem voor mijn moeder ingevuld, omdat ik er van stond te kijken dat ze er weinig last van had. We waren er vanuit gegaan dat ze er best even beroerd van zou zijn, maar ze heeft alleen lichte hoofdpijn en een zere arm gehad. Ze is 62 en afgelopen maandag gevaccineerd.

Zelf heb ik 14 febr. mijn tweede vaccinatie Pfizer gehad. Ik werk in de thuiszorg. De eerste vaccinatie hadden ze verkeerd gezet en daardoor flinke klachten aan mijn arm. De tweede is goed geprikt en amper last van gehad, enkel hoofdpijn, moe en even een paar uur wat misselijk geweest.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:12

.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:20

Degene die hier een paar dagen ziek zijn van de prik, hebben jullie ook corona gehad? Zou er een verband kunnen zijn met mensen die de ziekte zelf hebben doorgemaakt en degene die dit niet hebben?

Ik heb zelf corona gehad en met mijn hartziekte is koorts een groot risico. Met corona al genoeg in angst gezeten, dat hoef ik niet nog een keer. Dus als de kans groot is dat ik met de prik weer koorts krijg, dan bedank ik en gok ik op groepsimmuniteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:22

Ik heb geen Corona gehad en was hondsberoerd van de prik. Mijn collega heeft een paar maanden geleden positief getest Corona gehad, is daar goed ziek van geweest en had nu van dezelfde vaccinatie als ik totáál geen klachten. Dus het zou mij niets verbazen dat de mensen die al Corona hebben gehad, minder heftig reageren op het vaccin (wat op zich logisch zou zijn).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:34

Ik heb corona gehad en ben 1 nacht goed beroerd geweest. Op mijn werk diverse bewoners flinke klachten ( moderna) en daar hadden de meesten ook corona van gehad. Zegt dus niks over wel of geen klachten na vaccineren.