Laten waxen, zelf waxen, laseren... help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Re: Laten waxen, zelf waxen, laseren... help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:40

Wat ik nu doe is 1x per week met ontharingscreme de bikinilijn, dat zorgt voor een glad resultaat zonder irritaties en dan houd ik het de rest van de week bij met scheren.

Maar vind dit ook niet ideaal dus ben nog zoekende.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:41

Ik zoek ook nog steeds iets;

Wax strips, werken niet voldoende of ik kan het gewoon niet
Hete wax, zelfde verhaal.
Ontharingscreme heb ik denk ik teveel, te dik en te donker haar voor, want werkt niet.

Scheren doe ik al jaren, maar kan zelf niet overal bij, heb vaak bultjes en het jeukt bij aangroeien.

Naar een waxdame wil ik niet. Ik heb echt 0,0 geduld voor zoiets en ben echt niet geschikt voor vreemden die aan me gaan zitten.
En ik wil niet met stoppels rondlopen tot ik weer kan/mag.

Ik wilde een braun of philips epileer apparaat, maar kwam er nog niet uit welke. En lees over beiden hele goede en slechte dingen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:42

Epilady doet wel zeer vind ik hoor.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:45

SHR laser. Een paar jaar geleden oksels laten doen en denk dat ik 2x per jaar een keer een scheermes je er langs haal. Benen moet ik nog afmaken maar zoveel minder haar. Oh ja het is pijnvrij!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:49

Ik heb ook een tijdje Brazilian wax laten doen bij de salon en dat was echt pijnloos.

Sinds vorige week heb ik zelf harde wax met een opwarmding voor +- €30 via onze vrienden van Bol. Het is een kwestie van handigheid krijgen maar het werkt helemaal prima.
Het grote voordeel van harde wax vind ik dat het niet aan je huid hecht (vooraf wel even talkpoeder aanbrengen) dus die trek je niet stuk, enkel de haren worden meegepakt.
Het nadeel is dat de haren wat langer moeten groeien voor je ze weer kunt verwijderen maar doorgaans komt het minder dik terug en blijft het op sommige plekken zelfs weg.

Voor mijn benen heb ik sindskort een safety razor, naar aanleiding van een tip hier op Bokt. Dat is een kwestie van om de dag even snel langs de benen halen tijdens het douchen. De haren komen ook minder stug terug en geen last meer van ingegroeide haren.

En dan heb ik ook nog een epilady maar die is wat pijnlijker dan waxen. Voordeel is dan wel weer dat het minder gesmeer is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 02:29

Shaggy09 schreef:
Epilady doet wel zeer vind ik hoor.

Ja, dat is het nadeel. Maar de rest wat je thuis kan doen, werkt gewoon niet en ik heb echt het geduld niet om rustig bij iemand op een tafel te gaan liggen.

Scheren ben ik echt zat. Ik zie het niet goed, kan niet overal bij, en krijg echt jeuk van het aangroeien van haartjes.

Twijfel wel om toch nog een keer een ander merk ontharing, hars strips of hete wax te kopen.

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 10:44

Jolien, welke set heb jij besteld?
Safety razor ga ik even opzoeken!

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:06

Urielle schreef:
Pareltjes schreef:
Zo dan...had ze de intensiteit wel wat lager kunnen zetten. Dat je nog terug gegaan bent.

Volgens haar werkte het anders niet genoeg dus ik ben uiteindelijk 6 keer geweest. Ik had 8 beurten moeten hebben en dan zou ik (in elk geval een tijd) haarloos moeten zijn maar ik had helaas alleen her en der een haarloze plek dus ik zag het ook niet meer verbeteren naar kaal (en het was duur zat)
Toen ben ik gestopt en 2 maanden na de laatste sessie was alle haar ook weer volledig terug.
Erg zonde van het geld en de pijn.

Dat heeft ze toch echt iets vreselijk fout gedaan. Ten eerste is het onzin dat het met 8 x volledig weg zou zijn. Je moet ieder haartje in exact de juiste groeifase te pakken krijgen. Dan moet het nog precies goed pakken. Je bent altijd zo’n 1,5 tot 2 jaar bezig. Klinkt voor mij meer als geldklopperij...

Je kunt tegenwoordig voor een paar honderd euro hele nette thuislasers kopen. Als de haren voldoende pigment bevatten werken deze prima. Je hebt het zo terug verdient en jij bepaald wanneer en op welke intensiteit. Een naaktslak zul je nooit worden maar de meest ergelijke lelijke haren ben je wel kwijt. Kleurloos dons of grijze haren krijg je er niet mee weg.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:11

Waar moet je op letten bij de aankoop? Want IPL deed niks, ik wil dan wel iets wat diep genoeg gaat.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:22

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:24

Wat is het verschil tussen een normaal scheermes en een safety razor?

Mocht er iemand trouwens interesse hebben, ik heb een IPL Pro apparaat van Go Smooth te koop.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:42

Shaggy09 schreef:
Wat is het verschil tussen een normaal scheermes en een safety razor?

Mocht er iemand trouwens interesse hebben, ik heb een IPL Pro apparaat van Go Smooth te koop.

Een safety razor is een scheermesje met maar 1 scheerblad. Het zorgt voor een gladder scheerresultaat en voorkomt ingegroeide haartjes.
Daarnaast hoef je alleen maar om de zoveel scheerbeurten het mesje te vervangen, het houdertje gaat levenslang mee wat dus zorgt voor minder (plastic) afval van die standaard wegwerpdingen. Dus ook nog eens verantwoord. ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:44

Klinkt goed, ik gebruik altijd Gillette mach3.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:18

Ik heb hun verhaal zitten lezen, maar wat is het idee erachter dat ze nu toch terugkomen dat 1 mes gladder is?
Jarenlang moeten er meer messen op een rijtje en nu is 1 toch beter?

Ik denk dat het ook de stand van het mes in de houder is. Ben zelf kapster geweest en deed nekharen met gewoon 1 mes, maar als je dat niet goed doet, wordt het toch een vieze bende.

Had nu juist zo een mee bewegend ding met iets om het mesje heen, een soort witte steen ofzo. Geen idee wat het doet, maar haalde mezelf met die wegwerp mesjes weleens open op plekken die ik niet meer goed kan zien/bereiken.

Daarvoor jarenlang mannen messen gebruikt.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:10

superpony schreef:
Ik heb hun verhaal zitten lezen, maar wat is het idee erachter dat ze nu toch terugkomen dat 1 mes gladder is?
Jarenlang moeten er meer messen op een rijtje en nu is 1 toch beter?

Ik denk dat het ook de stand van het mes in de houder is. Ben zelf kapster geweest en deed nekharen met gewoon 1 mes, maar als je dat niet goed doet, wordt het toch een vieze bende.

Had nu juist zo een mee bewegend ding met iets om het mesje heen, een soort witte steen ofzo. Geen idee wat het doet, maar haalde mezelf met die wegwerp mesjes weleens open op plekken die ik niet meer goed kan zien/bereiken.

Daarvoor jarenlang mannen messen gebruikt.

Even onder m'n steen vandaan; een mesje van een safety razor is van betere kwaliteit en scherper dan zo'n modern meerbladig mesje. Het scheert de haartjes echt af ipv dat het ze een beetje afscheurt als het ware. Dat icm het feit dat er niet meerdere mesjes meerdere keren over je huid schrapen zorgt ook meteen voor minder irritatie en ingegroeide haartjes. Ik scheer er al een tijd mee en vind het prettig werken. Al heb ik niet zo'n mes gekocht wat helemaal op vrouwen gemarket is, maar gewoon een goed mannenmes. De losse mesjes die erin gaan kosten echt geen drol, en het scheert nog beter ook.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:42

Hee TS,

zooo ik ben ook even onderweg met mijn zoektocht.

Ik heb een aantal laserbehandelingen gehad (oksels wegens lichte hydradenitis). Duurt inderdaad wel vaak 10 behandelingen of meer voordat het echt weg is, en dan jaarlijks bijhouden. Ik heb er maar een aantal gedaan, ging er bij mij om dat het rustiger werd.

Vroeger heb ik nat geschoren (veel wondjes), nu gebruik ik een combi epilady waarmee ik kan epileren & scheren. Onder + bovenbenen epileren heb ik goede ervaringen mee, maar ik had mijn bovenbenen niet vaak geschoren dus dat scheelt wel. Daarnaast heb ik een waxverwarmer met harde wax, maar ik vind mijn epilady makkelijker dus die pak ik sneller.

Ik heb deze waxverwarmer. Hij doet het echt prima, heel fijn resultaat, aanrader en zeker voor die prijs.
https://www.bol.com/nl/p/qy-pro-wax-100 ... k1EALw_wcB

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 19:05

Vaxie, dankjewel voor je ervaring! Als mijn 'behandeling' bevalt vrijdag, wil ik een soortgelijke waxverwarmer aanschaffen.

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:26

Poeh ik moet eerlijk bekennen. Ik begin respect voor jullie te krijgen. Ik heb blonde haren en ben minderjarig, dus laseren is geen optie. Nu scheer ik mijn onderbenen. Ik durf mijn bovenbenen niet echt te scheren omdat ik bang ben dat daar van die dikke haren op komen. Waxstrips wil ik graag proberen, en ontharingscrème ook.
Ik heb helaas niet het budget (en ik vind het ongemakkelijk) om me te laten harsen.
Welke merken raden jullie aan voor de crème en strips?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:31

Crème werkt niet heel handig ik gebruik dat slechts voor mijn oksels en bikinilijn en dan 1 maal per week. Ik gebruik de Veet flacon met zo'n pompje.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:43

Tortilla schreef:
Vaxie, dankjewel voor je ervaring! Als mijn 'behandeling' bevalt vrijdag, wil ik een soortgelijke waxverwarmer aanschaffen.

Topic van bijna een jaar oud.. maar was benieuwd naar andere ervaringen met waxen.

Wat doe jij inmiddels ts? Was het bevallen en heb je zelf zo’n wax apparaat gehaald?

Ik heb 3 weken terug voor het eerst een full Brazilian laten doen. Viel me erg mee, zeker na mijn actie om dit zelf met de epilator te willen doen.. dan stelt dit niks voor :')

Maar grote nadeel vind ik dus wat ik al verwachtte: wachten tot de haren zo’n lengte hebben dat ze weer kunnen waxen. Nu hou ik de boel wel bij met de epilator, maar niet óveral meer dus :Y)

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 14:39

Ik ben ondertussen de full brazilian inderdaad thuis aan het uitvoeren met een eigen (heel basic) waxapparaat en een spiegel.
Het kost wat meer tijd dan als de professional het doet, maar het scheelt veel geld en dan kan ik het op mijn gemak doen. Ik merk wel dat het 'moeilijker' is om de hele gevoelige plekken te doen omdat ik nu als het ware mezelf pijn doe, maar de pijn wordt nu ook steeds minder.

Mijn oksels en af en toe onderbenen doe ik inderdaad ook met een epilator! Die pakt wat kortere haren dan nodig is voor het waxen dus dat kan ik sneller herhalen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 14:53

Ah top! Ik ben benieuwd welke spullen je gebruikt? Ik heb op de link hierboven geklikt en die is er gewoon nog, maar geen idee of dit fijn spul is. Ziet er eigelijk hetzelfde uit als mijn salon gebruikte? Opwarmen, met een houten spatel aanbrengen en daarna eraf trekken zonder strips oid.

De prijs is hetzelfde als 1 behandeling bij de salon, maar lijkt me toch ideaal dat je zelf kan weten wanneer het tijd is. Dat vind ik nog beetje lastig uitzoeken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 15:16

Welke wax gebruik jij voor thuis? Ik zit er ook over na te denken om het thuis te doen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 15:30

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 17:05

Ik heb inmiddels ook een routine voor mijn Brazilian gevonden waarbij ik een epilator en wax parels gebruik:
de onderkant doe ik met een smalle epilator terwijl ik op de wc zit (sorry voor de beelddenkers :(:) ) en de voorkant doe ik met wax parels. Hier voel ik al nauwelijks niks meer van.

Mijn benen en oksels doe ik met een Bamboozy safety razor, dit doe ik om de dag onder de douche.
Soms doe ik mijn oksels ook met wax maar dan laat ik mijn vriend de wax eraf trekken want dat blijf ik zó pijnlijk vinden om zelf te doen.

Ik heb deze set met waxverwarmer:
Mealis 10

En ik gebruik deze wax parels:
Harskorrels Flexiwax Crystal Ongeparfumeerd