Voor de 4e keer een blaasontsteking...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 00:25

noviceh schreef:
Ik kan me goed voorstellen dat je het zat raakt, sterkte :(:)

Dank je.
Kom nu net terug. Ze gaan deze urine op de kweek zetten en maandag of dinsdag de uitslag en deze dokter geeft aan dat ik een onderhoudskuur nodig ben. Dit kan zo niet.

Bij koorts en koude rillingen direct contact opnemen. Maar weer afwachten dus.....

Linsey1998

Re: Voor de 4e keer een blaasontsteking...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 00:33

Ach jeetje ts, 1 blaasontsteking is al vreselijk, laat staan zo langdurig en ernstig. Heel veel sterkte :(:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 00:36

Pffft ik weet er helaas alles van, heb al 15 jaar terugkerende blaasontstekingen. Kweken, bloedprikken, echo's, cystoscopie, urologen, onderhoudskuren etc etc allemaal gehad. Helaas nooit een oorzaak weten te vinden.
Cranberry, vitamine C, Dmannose en andere standaard middeltjes werken ook niet bij mij. Kamp er dus nog altijd mee. Kan dus begrijpen hoe zat je ervan aan het worden bent. Veel sterkte hopelijk blijft t hierna wel gewoon weg :(:)

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 00:50

Wat een narigheid.Beterschap.
Hopelijk blijven koude rillingen en koorts weg :(:)

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 02:30

Wat onwijs balen, en zeer herkenbaar. Ik had hetzelfde, kwam steeds terug en dan weer koorts ziek (nierbekontsteking) Er is toen in het ziekenhuis urine afgenomen direct vanuit de blaas met een catheter voor een kweek. Bleek een resistente bacterie te zijn. Direct opgenomen en een week lang intraveneus Meropenem gekregen. Inmiddels was door de sluimerende infectie mijn HB zo laag dat er tevens een bloedtransfusie nodig was. Heel blij dat de artsen zo adequaat hiermee zijn omgesprongen, gewone kweek kwam niks uit kweek vanuit de blaas katheter wel.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 02:44

Ik heb een aantal jaar terug een beste ontsteking gehad 3x achter elkaar met de meest verschrikkelijke pijn die ik ooit heb gehad en dat zeker wel paar weken tot maand

Begon met een normale blaasontsteking antibiotica gekregen en ging ook weer weg. Paar weken niks meer aan de hand

Daarna op vakantie (ook door angst dat het weer terug zou komen) weer last van veel moeten plassen en pijn in mijn blaas veel gedronken en leek toen over.

Paar weken later begon het gedoe weer. Volgens mij ook antibiotica gekregen maar leek niks te doen. De pijn in mijn onderrug en zij was niet uit te houden meer. Ik ging gewoon door met werken maar eigenlijk lukte dat al niet eens. Na tijdje werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis. Echo gedaan heel slecht nieuws dat mijn urine terug zou lopen (had ze de dag er na om 10 uur al aan de lijn toen wist ik al dit is niet goed) nog meer onderzoeken waaronder ct scan en plas onderzoeken. Uiteindelijk vals alarm en was de ontsteking heel hard nekkig en wat in de nieren gaan zitten en dat in combinatie met een overspannen spier kun je het wel noemen zorgde voor helse pijn.

Helaas wel veel angst en chronische hyperventilatie er aan over gehouden omdat het stress moment zo groot was door weken onderzoeken en veel pijn dat ik er wel een beetje een trauma aan heb overgehouden. Zeker toen ik hoorde als 20 jarige dat mijn nieren in eerste instantie niet goed werkten. Hele vervelende periode aan over gehouden met de meest bizarre klachten van angst en verkeerd ademen. Het was absoluut geen leuke tijd.

Maar wel ironisch heb nooit weer een blaasontsteking gehad en we zijn al bijna 4 jaar verder.

Mijn tip laat je onderzoeken als je het echt niet vertrouwd. En de pijn is echt vreselijk ik beschouw het nog steeds als de ergste pijn die ik heb gehad in mijn leven. Vaak is het onschuldig en gewoon een hardnekkige bacterie waar antibiotica niet goed zijn ding mee kan doen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 10:52

Mars schreef:
Pffft ik weet er helaas alles van, heb al 15 jaar terugkerende blaasontstekingen. Kweken, bloedprikken, echo's, cystoscopie, urologen, onderhoudskuren etc etc allemaal gehad. Helaas nooit een oorzaak weten te vinden.
Cranberry, vitamine C, Dmannose en andere standaard middeltjes werken ook niet bij mij. Kamp er dus nog altijd mee. Kan dus begrijpen hoe zat je ervan aan het worden bent. Veel sterkte hopelijk blijft t hierna wel gewoon weg :(:)

Jeetje wat een lange tijd zeg....dan voel ik me nu echt een piepdoos :o

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 10:53

DaphneR93 schreef:
Wat onwijs balen, en zeer herkenbaar. Ik had hetzelfde, kwam steeds terug en dan weer koorts ziek (nierbekontsteking) Er is toen in het ziekenhuis urine afgenomen direct vanuit de blaas met een catheter voor een kweek. Bleek een resistente bacterie te zijn. Direct opgenomen en een week lang intraveneus Meropenem gekregen. Inmiddels was door de sluimerende infectie mijn HB zo laag dat er tevens een bloedtransfusie nodig was. Heel blij dat de artsen zo adequaat hiermee zijn omgesprongen, gewone kweek kwam niks uit kweek vanuit de blaas katheter wel.

Dank je wel voor je reactie. Ik ga dit meenemen in een gesprek met de arts

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 10:54

Zebrastreep schreef:
Ik heb een aantal jaar terug een beste ontsteking gehad 3x achter elkaar met de meest verschrikkelijke pijn die ik ooit heb gehad en dat zeker wel paar weken tot maand

Begon met een normale blaasontsteking antibiotica gekregen en ging ook weer weg. Paar weken niks meer aan de hand

Daarna op vakantie (ook door angst dat het weer terug zou komen) weer last van veel moeten plassen en pijn in mijn blaas veel gedronken en leek toen over.

Paar weken later begon het gedoe weer. Volgens mij ook antibiotica gekregen maar leek niks te doen. De pijn in mijn onderrug en zij was niet uit te houden meer. Ik ging gewoon door met werken maar eigenlijk lukte dat al niet eens. Na tijdje werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis. Echo gedaan heel slecht nieuws dat mijn urine terug zou lopen (had ze de dag er na om 10 uur al aan de lijn toen wist ik al dit is niet goed) nog meer onderzoeken waaronder ct scan en plas onderzoeken. Uiteindelijk vals alarm en was de ontsteking heel hard nekkig en wat in de nieren gaan zitten en dat in combinatie met een overspannen spier kun je het wel noemen zorgde voor helse pijn.

Helaas wel veel angst en chronische hyperventilatie er aan over gehouden omdat het stress moment zo groot was door weken onderzoeken en veel pijn dat ik er wel een beetje een trauma aan heb overgehouden. Zeker toen ik hoorde als 20 jarige dat mijn nieren in eerste instantie niet goed werkten. Hele vervelende periode aan over gehouden met de meest bizarre klachten van angst en verkeerd ademen. Het was absoluut geen leuke tijd.

Maar wel ironisch heb nooit weer een blaasontsteking gehad en we zijn al bijna 4 jaar verder.

Mijn tip laat je onderzoeken als je het echt niet vertrouwd. En de pijn is echt vreselijk ik beschouw het nog steeds als de ergste pijn die ik heb gehad in mijn leven. Vaak is het onschuldig en gewoon een hardnekkige bacterie waar antibiotica niet goed zijn ding mee kan doen.

Die angst kan ik me zeker voorstellen.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:03

Uppojono schreef:
Ik heb dit een aantal jaar geleden ook gehad; steeds terugkerende blaasontsteking, waar ik steeds heel ziek van was. Meerdere AB kuren, maar steeds weer koorts (40 graden), koude rillingen en gewoon niet kunnen functioneren.

Ik heb uiteindelijk 3 maanden lang een lage dosering AB gehad en dat was effectief. Hierna nooit meer problemen gehad.
Misschien kun je dit eens overleggen met je huisarts.

Beterschap, het is écht zó vervelend!

Hier precies het zelfde gehad, zodra kuur afgelopen was dag of twee later begon de ellende weer. Ook drie maanden AB gehad en daarna was het klaar, nu 10 jaar later ook nog nooit meer last gehad.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 11:27

kimmie1 schreef:
Uppojono schreef:
Ik heb dit een aantal jaar geleden ook gehad; steeds terugkerende blaasontsteking, waar ik steeds heel ziek van was. Meerdere AB kuren, maar steeds weer koorts (40 graden), koude rillingen en gewoon niet kunnen functioneren.

Ik heb uiteindelijk 3 maanden lang een lage dosering AB gehad en dat was effectief. Hierna nooit meer problemen gehad.
Misschien kun je dit eens overleggen met je huisarts.

Beterschap, het is écht zó vervelend!

Hier precies het zelfde gehad, zodra kuur afgelopen was dag of twee later begon de ellende weer. Ook drie maanden AB gehad en daarna was het klaar, nu 10 jaar later ook nog nooit meer last gehad.

Dat lijkt dus goed. Ik zal het vanmiddag bij de huisarts aankaarten evenals wat ze op de CHAP zeiden....

Nu alweer een zere buik/ blaas en irritatie ter hoogte van de nieren

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 11:34

kaatje77 schreef:
Dat lijkt dus goed. Ik zal het vanmiddag bij de huisarts aankaarten evenals wat ze op de CHAP zeiden....

Zeker doen, en anders doorverwijzing naar een uroloog eisen hoor!! het ging bij mij ook meteen richting nierbekkenontsteking en was door die 3 mnd antibiotica opgelost. Heel veel sterkte !

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 11:59

kimmie1 schreef:
kaatje77 schreef:

Zeker doen, en anders doorverwijzing naar een uroloog eisen hoor!! het ging bij mij ook meteen richting nierbekkenontsteking en was door die 3 mnd antibiotica opgelost. Heel veel sterkte !

Dank je wel.

Assistente wou me al afschepen. Maar ik heb geëist om een afspraak vandaag. Zal ik de dokter ook nog wel even laten merken.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 17:09

Kom net van de huisarts weer
Urine was nu goed en uit de kweek van vrijdag en zaterdag geen bijzonderheden......

Nu een doorverwijzing voor de uroloog. Hoop dat ik er snel terecht kan.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-21 13:25

Nou. Uitnodiging voor de uroloog ontvangen, over 5 weken kan ik pas terecht.

Gisteravond was weer hel, dus chap gebeld. Urine was echt troebel...

Afbeelding

Moest vanochtend urine inleveren bij de huisarts. Deze was wel weer doorzichtig :?

Snap er niks van.....

Ondertussen alweer 7x naar de wc geweest.....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 13:36

Mijn zoon heeft het jaren terug ook gehad, steeds weer een nieuwe blaas ontsteking.
Na een kuur ging het wel weer even, mar kwam iedere keer weer terug.
Iedere keer was de kweek ook niet schoon, maar kreeg wel de juiste ab ervoor. Stopte pas met de ab als de urine schoon was.

Heeft heel wat onderzoeken gehad maar kwam niets uit (via de kinderarts). Uiteindelijk wist ze het ook niet meer en ze vroeg toestemming om zijn casus te bespreken met andere artsen uit verschillende ziekenhuizen.
Een kinderuroloog had wel een idee maar dat kon alleen bekeken worden met een kijk operatie, omdat het dan alleen zichtbaar zou zijn.
Maar dan moest wel zijn urine schoon zijn, niet alleen qua test maar ook de kweek.
Hij heeft 6 maanden aan de ab gezeten voordat de kweek schoon was en toen pas kon er gekeken worden.

De kinderuroloog zei toen, er wordt vaak de fout gemaakt om alleen bij steeds terug kerende blaasontsteking de urine te testen en dan weer stoppen met de ab als die schoon is. Maar eigenlijk pas stoppen als de kweek ook schoon is.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-21 17:14

Wat vervelend Kiki met je zoon dat het zo lang heeft geduurd.

Kweek is schoon en urine is ook schoon. Omdat mijn blaas weer opspeelt krijg ik totdat ik bij de uroloog terecht kan een onderhoudskuur. Ben benieuwd hoe het de komende weken zal gaan.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-21 18:15

Nou, niet zo mooi nieuws om hier weer iets te plaatsen.

Ik was dus bij de uroloog geweest en direct allerlei blaasonderzoeken gehad. Alles leek goed. Op advies van de uroloog nog 3 maand een onderhoudsbeurt gehad en in de vakantie eindelijk zonder medicatie doorgebracht tot afgelopen woensdag...

Ik werd s ochtends wakker en ja hoor, weer hetzelfde, niet kunnen plassen so out of the blue

Met moeite iets op kunnen vangen en bij de ha langsgebracht. Ik kreeg een kuur furabid voor 5 dagen.

Vanochtend de laatste tablet en ook contact met de huisarts dat het nog steeds niet goed is. Vanmiddag urine na laten kijken en er is niks te vinden??? Dus ik krijg geen medicatie en geen kuur want er is niks te vinden. Terwijl mijn lichaam zegt dat het niet goed is....

Pffffff. Ik drink al heel veel nieren en blaas thee, slik tabletten tegen blaasontsteking die je bij de normalen drogist kunt krijgen en toch weer een gevoel dat het niet goed is.

Morgenvroeg de uroloog maar benaderen want ik zit niet weer op een nierbekkenontsteking te wachten. Ben daar enorm huiverig voor :x

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:49

Hè vervelend zeg..! Goed dat je erbovenop zit.
Veel sterkte ermee.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:50

Misschien een tip als je ervoor open staat. Een vriendin van mij had ook jaren last van blaasontstekingen tot een opname voor nietbekken onsteking aan toe en daarna het advies een jaar lang AB te slikken.

Dat was voor haar de druppel en is een alternatief arts op gaan zoeken. Na een aantal behandelingen met bioresonantie heeft zij werkelijk nooit meer een blaasontsteking gehad.

Niet gezegd dat het bij iedereen zo loopt maar ik wilde deze ervaring toch delen. Mocht je in NH wonen kan ik je per PB het adres van de praktijk geven. Deze arts heeft mij destijds van mijn darm parasieten af geholpen waar artsen dir niet eens gezien hadden.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-21 19:03

Ik sta overal voor open. Dank je wel voor de info.
Ik loop nu ook bij een andere arts die het een en ander al na heeft gekeken maar dat is ook nav corona klachten en dan enorme druk op de borst. Voor de blaas heb ik eerlijk gezegd nog geen andere arts benaderd maar ik ga dit zeer zeker doen.

Net de chap gebeld en ook zei zeggen dat ze niks kunnen doen voor mij, alleen als ik koorts krijg of heftige pijn in de buik....

Pffffff lastig is het, hopelijk is het morgen minder....

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 19:32

oliebol zeg :(
Zat je nou al standaard aan de d-mannose poeder van AOV? Anders is dat nog een tip.

En toch ook naar de osteopaat. Deze kan je blaas en dergelijke weer spanningsvrij maken. Dat heeft mij erg geholpen.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 19:45

kaatje77 schreef:
Ik werd s ochtends wakker en ja hoor, weer hetzelfde, niet kunnen plassen so out of the blue

Heb je dat bij iedere ontsteking? Dat je niet kan plassen? Want dat klinkt als een ander probleem dan terugkerende ontstekingen (en een retentieblaas kan ook weer zorgen voor ontstekingen). En zet je huisarts de urine standaard op kweek? Dus een dipslide? Ipv alleen een teststrip er in? Of misschien kan je met de huisarts afspreken dat je de urine standaard door het ziekenhuis kan laten onderzoeken. De teststripjes zijn niet super betrouwbaar namelijk.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-21 18:56

Vanochtend contact gehad met zh afdeling urologie en zij gaven aan dat ik minimaal 48 medicatie vrij moet zijn. Morgen voor de middag moet ik daar mijn plas af laten nemen en die wordt op de kweek gezet. Ben blij dat ze nu verder onderzoek gaan doen.

Loeky. Nee dit was nu het geval. Elke keer wat anders.....

Hannanas wat bedoel je met AOV?

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 19:25

Het is niet gek dat er niets te vinden is in een kweek wanneer je net ervoor nog AB geslikt hebt. Die beestjes in je blaas zijn er wel een beetje van onder de indruk en zullen het niet lang uithouden in koude urine. Dus groeien in een kweek doen ze dan ook zeker niet meer. Maar degenen die nog lekker in je blaas (ergens tegen de wand geplakt) zitten, zullen weer welig gaan tieren op het moment dat er geen AB meer de blaas in komt.
Normaal gesproken moet een kuur dus ook veel langer duren wanneer je al een historie aan AB kuren gehad hebt voor dezelfde kwaal.

Daarnaast een heel andere insteek; ben je al eens getest op diabetes? Wanneer er suikers in de urine voor komen kun je er zoveel AB tegen aan gooien als je wilt, maar die beestjes zullen ook dan echt niet het loodje leggen. Misschien dat ook eens laten onderzoeken.