Klimmen/boulderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:38

Yes!

__Leonie

Re: Klimmen/boulderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 12:26

Oeh waar kijken jullie dit?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 12:33

Discoveryplus.nl
Kost 5,99 per maand! Vond ik het wel waard haha.
Kan je live zien, terugkijken en als één wedstrijd is begonnen kan je alsnog vanaf het begin kijken :D

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 12:50

Bedankt voor je snelle reactie! Ik ga eens kijken :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:08

Ik ga het vanavond maar eens terug kijken. Mannen kwalificaties wel gezien, maar vond met name het boulderen vee te lang duren. In de finales zal dat we beter zijn.

Moet ook nog wennen aan de gecombineerde wedstrijd. Wat vinden jullie ervan)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:18

Ik ga zaterdag voor het eerst in mijn leven boulderen. Vroeger met school wel een paar keer geklommen en dat vond ik erg leuk.

Wat voor kleding is het handigst? Gewoon maar sportschoenen en een trainingsbroek? Voor een keer ga ik niet meteen spullen kopen

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 15:53

capopjekop schreef:
Ik ga zaterdag voor het eerst in mijn leven boulderen. Vroeger met school wel een paar keer geklommen en dat vond ik erg leuk.

Wat voor kleding is het handigst? Gewoon maar sportschoenen en een trainingsbroek? Voor een keer ga ik niet meteen spullen kopen

Op sportschoenen kan prima, maar je kunt ook schoenen huren en dat klimt een stuk fijner. Die horen trouwens krap te zitten, maar als je het niet gewend bent liever niet te krap want dan krijg je echt pijnlijke tenen. Als je tenen goed tegen de voorkant aan zitten zonder dat je ze krom hoeft te doen zit je goed.
Trainingsbroek is prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 18:01

Die wanden van boulderhallen kunnen wel een soort schuurpapier zijn, dus niet je meest nieuwe coole legging aandoen als je (net als ik) soms ook je knieën gebruikt :o Leuk, capopjekop! Veel plezier!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:01

capopjekop schreef:

Leuk zeg! Welke hal ga je?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 21:58

Gelukkig heb ik geen fancy legging, maar vooral voetbalkleding dus dat komt goed! Maar dan iig een lange broek aan, dus bedankt voor de tip.

We gaan naar Nijmegen en de vriend van mijn vriendin is heel ervaren. Hij zal me wat tips geven dus dat is fijn. Alleen het vallen lijkt me wel eng

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 22:49

Ik neem de beschadigingen op de fancy leggings voor lief := Ik vind ze te tof om niet mee te klimmen! :D

Een nieuw klimtopic! Wat tof! *\o/* Mag ik aanhaken? :D
De klimsport is aardig wat jaren mijn surrogaat alpenland in NL. :D Mijn niveau zat voor corona op een 6b, maar nu ben ik zoekende. :') Op dit moment heb ik geen klimmaatje, dus boulder ik voornamelijk. Ik ben een soort kind-aan-huis bij Rijnboulder in Arnhem. :o Maar Roest in Zwolle en GRIP Nijmegen vind ik ook heel erg tof om te zijn.

Afbeelding

Twee weekjes terug hing ik voor het eerst sinds lange tijd weer in de touwen in Innsbrück. Dat "sparkte" mijn klimkriebels wel weer enorm! <3 (Ik werk als (outdoor)sportfotografe en hang daarom ook vaak in de touwen met camera's.) :o Innsbrück was mijn meest recente klimklus na de corona. :D

@capopjekop
Kies vooral kleding waar je je goed in kunt bewegen en goed in voelt. :D Als het warm is, is een korte broek niet verkeerd. Maar het ligt er net aan wat je voorkeur heeft. :o Vallen valt wel mee eigenlijk, je hebt altijd dikke matten onder je en boulderen gaat niet hoger dan 4,5 meter, wat veel routes niet eens halen. Je kunt heel makkelijk je eigen niveau bepalen in wat je wel en niet prettig vind, en als de hoogte spannend is kun je altijd afklimmen met andere grepen. Dus eigenlijk vooral geen zorgen, dit ga je gewoon heel leuk vinden! :D (oh en huur als je kan klimschoenen bij de hal ipv normale schoenen, dat gaan je beste vrienden worden!)

Eldmodur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 23:21

Independence schreef:
Ik heb best wel hoogtevrees dus klimmen is best wel buiten mijn comfortzone, maar zolang ik omhoog ga, gaat het goed. Als ik dan een keer per ongeluk naar beneden kijk, dan ben ik gelijk klaar, durf ik niet meer verder :')

Zo herkenbaar!!!

Ik ben al een tijdje niet meer geweest en heb m'n 8tje inmiddels bij de paarden liggen.
Toch m'n klimgordel maar weer eens uit de mottenballen halen!

Kledingtip nog: als zekeraar geen wijd shirt, ik heb een keer gehad dat m'n (te wijde) shirt mee ging lopen in de klim-8, en daarin vast kwam te zitten. We kregen 'm niet los en hebben uiteindelijk moeten overzetten naar een andere zekeraar... met de klimmer op zeker 10m hoogte :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 06:43

Eldmodur schreef:
Kledingtip nog: als zekeraar geen wijd shirt, ik heb een keer gehad dat m'n (te wijde) shirt mee ging lopen in de klim-8, en daarin vast kwam te zitten. We kregen 'm niet los en hebben uiteindelijk moeten overzetten naar een andere zekeraar... met de klimmer op zeker 10m hoogte :(

Oh nee :=

Wat een toffe foto, Canon!
Ik klom ook graag in leggings hoor, maar kan me de teleurstelling nog herinneren toen mijn favo legging vol pluisjes zat, haha. Ik woon nu in een stad waar nul klimfaciliteiten zijn en ik mis het wel! Zwolle en Arnhem zouden voor mij het dichtstbij zijn, maar zonder auto is het me wel te ver. Hoop dat de klimsport blijft groeien in populariteit en dat hier ook een mooi wandje komt :))

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 08:34

Toffe foto canon! Ik ben ook in Arnhem te vinden, zowel rijnboulder als de klimhal.
Maar ook Nijmegen. Hele toffe hal :D . Ik klim na Corona 5b/5c, ook nog een lekkere enkel blessure gehad dus lag er best lang uit -O-

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:48

Het format van de OS vond ik niet echt geslaagd bij de mannen. Door die puntentelling werd het voor mij heel willekeurig. Maar het bizarste vond ik dat ondra de 4e plek bij speed kado kreeg. Gelukkig had hij geen medaille, want verder vond ik hem niet sterk presteren.

Veel plezier capopjekop.

Zelf klim ik al heel wat jaar, alleen de laatste paar jaar wat minder fanatiek ivm het krijgen van 2 kinderen. De jongste is nu 2,5 maand en ik ben het sporten weer aan het oppakken. Nu 4x geklommen. Eerst maar fit worden voordat ik wat moeilijkere routes ga doen. Boulderen doe ik liever niet, maar soms als ik geen maatje heb of weinig tijd.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:46

In Nijmegen hebben ze dus auto belays. Echt ideaal voor als je een keer wil touwtje klimmen maar geen maatje kan vinden om mee te gaan :).

Ik vond Ondra gisteren ook niet zo sterk inderdaad.

Nu de dames finale kijken :).

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:06

Dankjewel culaccino en Es_ther! <3

culaccino schreef:
Ik klom ook graag in leggings hoor, maar kan me de teleurstelling nog herinneren toen mijn favo legging vol pluisjes zat, haha. Ik woon nu in een stad waar nul klimfaciliteiten zijn en ik mis het wel! Zwolle en Arnhem zouden voor mij het dichtstbij zijn, maar zonder auto is het me wel te ver. Hoop dat de klimsport blijft groeien in populariteit en dat hier ook een mooi wandje komt :))

Die teleurstelling ken ik helaas wel! Dan zie ik de eerste draadjes al los en die knip ik dan zo goed mogelijk weg. :') Maar om er echt mee te stoppen ze te dragen, dat kan ik dan weer niet. :roll: Haha. HM heeft soms van die hele gladde sportleggings, die zijn dus niet kapot te krijgen met boulderen he. En die dure Reebok.. die is zo versleten..

Van waar moet je komen ongeveer? :)

Eldmodur schreef:

Jikes! Dat lijkt me dus echt niet chill om mee te maken! :oo Goeie tip! die wordt nog wel eens vergeten in de hallen. Fijn dat het wel goed is afgelopen ook! Ik heb zo'n soortgelijk iets meegemaakt met mensen op een cursus die een stuk shirt in de atc wisten te krijgen. Sindsdien zeker ik ook altijd met een rechte rug. Nooit meer in de rug hangend, hoe lang ik ook sta.

Lieke schreef:
Het format van de OS vond ik niet echt geslaagd bij de mannen. Door die puntentelling werd het voor mij heel willekeurig. Maar het bizarste vond ik dat ondra de 4e plek bij speed kado kreeg. Gelukkig had hij geen medaille, want verder vond ik hem niet sterk presteren.

Ben ik dus toch niet de enige die dat dacht! Ik heb echt naar de raarste puntentelling op een wedstrijd zitten kijken.. Ondra had ik stiekem ook beter van verwacht. Maar die heeft met al zijn prestaties buiten en wedstrijdresultaten binnen ook echt iets goed te maken. :=

Es_ther schreef:
Toffe foto canon! Ik ben ook in Arnhem te vinden, zowel rijnboulder als de klimhal.
Maar ook Nijmegen. Hele toffe hal :D . Ik klim na Corona 5b/5c, ook nog een lekkere enkel blessure gehad dus lag er best lang uit -O-

Wat tof dat we bij dezelfde hallen zitten! Als je een keertje samen op pad wilt.. :D
Is het al wel beter met je blessure nu? Zo balen als dat gebeurt, dan mis ik ook altijd direct het klimmen, dus kan me voorstellen dat je goed baalde.

Ik wist ook niet dat Nijmegen een Autobelay systeem heeft, superchill! Ik kende hem alleen in Noardwand Leeuwarden, maar dat is zo ver.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:22

Ik heb wel vaker in Engeland buiten geklommen, daar moet je dus zelf materiaal (nuts en friends heten die materialen) in de rots plaatsen, want er zijn geen haken. Daar klim ik dus alleen na, ik laat anderen voorklimmen. Maar maakt het allemaal een stuk intenser. Gritstone is ook heerlijk om kapotte handen en kleren van te krijgen, heel ruw.

Maar ontzettend leuk om te doen.
Verder heb ik in Chamonix, Calpe (Spanje) en Sardinië geklommen. Maar ik ben dan met ervaren klimmers, zelf kan ik door lichamelijke problemen niet zoveel.

Ook een goede tip die ik kreeg: lang haar niet in een vlecht of staart, maar altijd in een knot. Je wil absoluut niet dat je haar in je acht komt vast te zitten %)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:34

Es_ther schreef:
In Nijmegen hebben ze dus auto belays. Echt ideaal voor als je een keer wil touwtje klimmen maar geen maatje kan vinden om mee te gaan :).

*Komt onder meeleessteen uit*

Ik vond die automatische zekering in Nijmegen best creepy laatst, ik weet niet hoe ik het klaar kreeg maar kwam een paar keer bijna achter de reling van het balkon terecht :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:58

Vet canon! Lijkt me leuk om een keer samen te gaan!

@judith, haha ja, die ervaring had m’n vriend ook :') .
Wij zijn op weg naar Nijmegen! Weer ff klimmen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:36

Wat handig dat ze zo’n auto belay systeem hebben. Bij hoeveel touwen is dat dan?
Alleen Nijmegen is een beetje ver.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 14:53

En capopjekop, hoe is het boulderen gegaan?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 16:36

Het is alweer even geleden maar het was leuk! Een paar makkelijke daar was ik zo boven maar bij eentje raakte ik half in paniek met die een bocht om ging en ik weinig grip had en niet los durfde te laten. Het genante was dat het echt 30 cm boven de grond was :') ik voelde mijn armen wel goed. Spierpijn!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 20:00

Haha herkenbaar hoor!

Morgen de klimhal van Zwolle verkennen, ben benieuwd *\o/*

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 10:40

En, was het ook voor herhaling vatbaar?
Was Zwolle leuk?

Ook nog klimmers in omgeving Haarlem/Amsterdam? Of waar klimmen jullie vaak? Ik dus Amsterdam centraal/mountain network Amsterdam/Haarlem. Geen fanatieke boulderaar, maar kom wel in de fabriek en vorige week voor het eerst in Beest.

Ik ben zelf weer aan het opbouwen na zwangerschap en merk dat ik het lastig vind rustig aan te doen. Vorige week voor het eerst weer voorgeklommen en dat voelde gelukkig nog heel natuurlijk.