Fijne haarborstel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:44

Stumper_ schreef:
Hier ook fan van de Tangle Teezer, vroeger ook altijd jouw borstel gehad maar ik was de bolletjes ook zat die afbraken en hij was lastig schoon te houden, ik heb altijd heel veel stof/pluisjes in de borstel zitten. Mijn haar is redelijk stijl en lang, maar wel dik en zwaar, alles zakt uit maar toch klit het vrij gemakkelijk. Met de Tangle Teezer (die voor nat haar) kan ik het zelfs kammen onder de douche, het doet echt geen pijn meer en je bent zo klaar. Fantastische borstel! :D

Die van Marleen_88 heb ik ook een tijd geprobeerd, maar mijn haar werd er snel statisch van en klitten gingen er niet uit, met de tangle teezer jusit direct.

Alleen verzamel ik hier ook pluisjes/restjes op de borstel (misschien dankzij mijn shampoo? Ik gebruik shampoo bars en conditioner) en die krijg ik nog niet gemakkelijk weg, als iemand nog dé tip heeft om dat goed te doen... Ik wil nog een goede ouderwetse borstel kopen (categorie harde borstel voor paarden) om eroverheen te halen voor het schoonmaken maar dat is er nog niet van gekomen met dichte winkels.

Je bedoeld dat je tangle teaser niet schoon meer is? Bij mij gaat ie een rondje mee in de afwasmachine :+

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:48

Heb je al geprobeert zonder conditioner of/en shampoo?
Bij mij was het altijd een marteling haren kammen maar sinds ik het alleen heel af en toe echt was (met shampoo) dus 1x in de 2 weken blijft het aardig klitvrij.
Anders had ik er na 5 min alweer klitten in.
En wat ook helpt is een kleine stevige borstel.
Dan kam je het per kleine pluk en niet zo'n hele bos in 1x.
Dit is mijn haar
Afbeelding

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:56

Benthhh schreef:
Ik vind de tangle teezer ook niet fijn. Ik gebruik een wet Brush en het is echt de fijnste borstel ever.
https://www.wehkamp.nl/wet-brush-origin ... w.ds%22%7D

Ik was groot fan van de tangle teezer tot ik een halfjaar geleden deze wet brush tegenkwam. Ik was er echt van overtuigd dat m'n haren kammen makkelijk ging met m'n tangle teezer, maar met m'n wet brush gaat het nóg makkelijker :oo

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 19:26

Hahah woow. Ik dacht, een paar berichten en dan valt 't topic wel stil. Maar gewoon al 3 pagina's! Even bijlezen haha.

@Goof
Jeetje hoe dan.. Dat gaat mij echt niet lukken hoor. Als ik er alleen al naar kijk zitten er alweer klitten in :'). Waar was jij het mee dan? Want als ik het heb gewassen dan voel ik de klitten al..

@Imandra
Maar die bovenste borstel op jouw foto ziet er zowat hetzelfde uit als mijn borstel, van Zenner. Zit er dan zoveel verschil in merk? :')

@Tiquira_Jill
Ja, heb dat inderdaad wel eens geprobeerd. Maar niet te doen. Mijn haar wordt ook heel snel vet helaas.. Ik moet daarom ook echt wel om de dag mijn haar wassen.
Nu lees je overal wel dat je daar 'doorheen' moet etc, maar het ziet er dan niet uit _O-.

Mijn haar pluist ook erg snel en ontploft ook als ik het droog borstel. Iets er in doen en niet uitwassen (conditioner bijv) durf ik ook echt niet aan omdat mijn haar dus zo snel vet wordt dat ik om de dag het moet wassen.
Ik ga eens serieus kijken naar de Tangle Teezer/Angel en de Wet Brush! Beide zien er alleen wel 'hard' uit en ben bang dat het zeer gaat doen (op m'n hoofd bijv), maar dat zal dan wel weer mee vallen :o

Tiquira_Jill

Re: Fijne haarborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:08

Oh jammer.
Ik heb bijna nooit vet haar alleen als ik er dus conditioner in doe hahaha.
Maar mijn haar is soms iets tè droog :+
Ik hoop dat je er een oplossing voor vind :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:25

xPearl schreef:
@Goof
Jeetje hoe dan.. Dat gaat mij echt niet lukken hoor. Als ik er alleen al naar kijk zitten er alweer klitten in :'). Waar was jij het mee dan? Want als ik het heb gewassen dan voel ik de klitten al..

Mijn haar pluist ook erg snel en ontploft ook als ik het droog borstel.

Ja, en daarom borstel ik het dus niet, dan wordt het 1 grote pluisellende.
Ik doe niks bijzonders verder, ik was het met shampoo van Jumbo (eigen merk), verder niks. Handen er doorheen en ik kom klitvrij onder de douche vandaan. Dan laat ik het opdrogen (ik fohn nooit).
In de ochtend even mijn handen er doorheen en dan is het echt prima.
Ik doe er soms wel, als het handdoekdroog is na het douchen, wat spul in om er net wat meer krul uit te krijgen. Dan klit het wat meer, maar dat zie je niet, dat voel je alleen. Handen er doorheen om het ergste eruit te halen en de rest gaat er weer uit als ik het was.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:22

Ik heb veel maar fijn haar, juiste conditioner en simpele borstel werken voor mij het beste:

Schwarzkopf antiklit conditioner

https://www.etos.nl/producten/schwarzko ... qBEALw_wcB

En zo'n simpele borstel:

https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0 ... p6EALw_wcB

En bij veel klitten gewoon haar vasthouden en bij de puntjes beginnen en dan steeds hoger. Vroeger merkte ik altijd minder klitten als ik net naar de kapper was geweest toen ik t altijd in lagen had. Nu heb ik 1 lengte, al bijna 3 jaar niet naar de kapper geweest en gaat nog steeds prima.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:17

xPearl schreef:
Mijn haar pluist ook erg snel en ontploft ook als ik het droog borstel. Iets er in doen en niet uitwassen (conditioner bijv) durf ik ook echt niet aan omdat mijn haar dus zo snel vet wordt dat ik om de dag het moet wassen.
Ik ga eens serieus kijken naar de Tangle Teezer/Angel en de Wet Brush! Beide zien er alleen wel 'hard' uit en ben bang dat het zeer gaat doen (op m'n hoofd bijv), maar dat zal dan wel weer mee vallen :o

Ik zou me eens verdiepen in de curly girl methode als ik jou was, ik had echt precies hetzelfde! Moest echt mijn haren elke dag wassen. Nu was ik het nog maar 2x per week, en is het nooit meer vet (en ook een stuk minder pluizig).

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:21

Ik gebruik sinds een maand de fingerbrush van Olivia Garden. Niet super goedkoop maar wat mij betreft fijner dan de tangle teezer die ik jarenlang gebruikt heb.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:25

ShenaBell schreef:
https://www.bol.com/nl/p/anti-klit-haar ... QlEALw_wcB
Ik heb deze pas aangeschaft ( bij aliexpress veel goedkoper ) ik zelf en me dochter hebben veel krullen met name mijn dochter heeft last van veel klitten, als ik met deze borstel haar haar kam gaat dat super goed vooral met nat haar gaat de borstel er zo doorheen en het borstelen doet ook niet zo zeer

Jaaaa die heb ik ook via alie! Super fijn.
Echt een genot om mijn haar te borstelen nu na het wassen. Zag er altijd zo tegen op, maar nu geen probleem meer!!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 23:29

xPearl schreef:
Hahah woow. Ik dacht, een paar berichten en dan valt 't topic wel stil. Maar gewoon al 3 pagina's! Even bijlezen haha.

@Goof

@Imandra
Maar die bovenste borstel op jouw foto ziet er zowat hetzelfde uit als mijn borstel, van Zenner. Zit er dan zoveel verschil in merk? :')

@Tiquira_Jill
Ja, heb dat inderdaad wel eens geprobeerd. Maar niet te doen. Mijn haar wordt ook heel snel vet helaas.. Ik moet daarom ook echt wel om de dag mijn haar wassen.
Nu lees je overal wel dat je daar 'doorheen' moet etc, maar het ziet er dan niet uit _O-.

Ik merk wel verschil :j die dure borstel die hier ook is genoemd is weer wat beter, maar dan ben je ook weer 200€ verder. Deze denmans lijken misschien op die van zenner, maar volgens mij heeft zenner geen zwijnenhaar. Merk kan dus flink wat uitmaken. Mede dankzij dat zwijnenhaar pluist het minder en wordt t minder statisch :j. Bovendien helpen zulke borstels om de oliën van je haar bij je hoofdhuid door je hele haar te borstelen. Die oliën verzorgen je haar en zo zijn die niet geconcentreerd op je hoofdhuid.

En het klinkt stom, maar je moet minder wassen! Mijn haar werd vroeger ook heel snel vet, moest het elke dag wassen. En dat stimuleert je hoofdhuid alleen maar meer in het aanmaken van oliën... Op een gegeven moment door de zure appel heen gebeten en gewoon 1x per week gaan wassen. Als je door de onwennige periode heen bent dan is de kans groot dat je haar pas tegen het einde van de week vet wordt, waarbij je met wat droogshampoo al een héél end komt (tip: batiste). Shampoo kan ook uitmaken, ik heb zelf biosilk en olaplex shampoo. Dure merken (biosilk is 17€ per grote fles dacht ik) maar je hebt maar een drupje ter grootte van een muntje nodig. Dat in combinatie met maar 1x per week wassen maakt dat de shampoo relatief niet zo duur is.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:47

CalipsoLover schreef:
Een Mason Pearson... Het zijn de beste borstels maar ook de duurste. Ik heb altijd heel lang en super dik haar gehad. Mijn moeder heeft deze borstel voor me gekocht toen ik klein was want het was altijd een ramp om zonder huilen mijn haar te kammen, heb hem nog steeds. Het is écht de beste borstel ooit, maar je moet er dus wel een centje voor over hebben.

Exact hetzelfde hier. Door mijn moeder gekocht als ik een jaar of 7/8 oud was. Ik gebruik nogaltijd dezelfde (met lang, super stuk en veel semi krullend haar). Zijn geld absoluut waard!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:02

Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar hier was de Tangle Teezer bij mijn dochters nog niet echt een succes. Wij hebben sinds een halfjaartje een Fingerbrush.

Dat is echt de ultieme borstel!! Echt! Kon ineens makkelijker hun (en mijn) haar borstelen, zonder al teveel pijn van klitten. En ook de klitten gaan er snel uit. Heerlijke borstel.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:26

Ik verplaats dit topic naar [MWS] Mensenwelzijn en sport

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 10:50

Duke schreef:
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar hier was de Tangle Teezer bij mijn dochters nog niet echt een succes. Wij hebben sinds een halfjaartje een Fingerbrush.

Dat is echt de ultieme borstel!! Echt! Kon ineens makkelijker hun (en mijn) haar borstelen, zonder al teveel pijn van klitten. En ook de klitten gaan er snel uit. Heerlijke borstel.

Ik heb deze zojuist besteld, fijne prijs ook! Ben erg benieuwd. De tangle teezer werkt bij mij goed, maar ik gooide hem regelmatig per ongeluk door de kamer (toen ik er nog een had). Niet de meest handige grip wat mij betreft. :')

Mason pearson heb ik ook ooit gehad, maar ik merkte eerlijk gezegd niet dat mijn haar er mooier van werd en vond deze ook niet bijzonder prettig met borstelen. Toen maar weer verkocht. Ik geloof dat Rock & Ruddle hier dupes van heeft.

Wetbrush heb ik ook ooit gehad en dat werkte ook prima tegen klitten. :j Geen idee wat er met die haarborstel is gebeurd. Op dit moment gebruik ik gewoon 'normale' haarborstels, maar dat werkt toch minder fijn.

ToosxHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:05

Ik zweer bij de Mason Pearson. Heb 'm geloof ik 2 jaar geleden aangeschaft en wil nooit meer wat anders. Enige borstel waarbij ik pijnloos door mijn haar ga. Ik heb flinterdun haar en best lang waardoor alles heel snel gaat knopen, maar met deze nooit problemen. Als deze ooit kapot gaat, koop ik hem zeker weten opnieuw :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:15

De puntjes van Tangle Teezer kunnen erg scherp worden na de borstel een tijd in gebruik te hebben. Ik kreeg daar beschadigd haar van.
Ik heb the wetbrush pro, die heeft ook flexibele 'haren', erg fijn.

Al moet ik zeggen dat ik mijn haar nooit borstel :+ ik gebruik alleen shampoo.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 23:09

Vanmiddag stond ik in de kruidvat en zag de Tangle Teezer Wet Detangler en heb die meegenomen.
Gelijk na het douchen geprobeerd en wat een fijne borstel! :D

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 17:30

Goed om te horen, daar ga je nog veel plezier van hebben!

siskeh schreef:
Stumper_ schreef:
Hier ook fan van de Tangle Teezer, vroeger ook altijd jouw borstel gehad maar ik was de bolletjes ook zat die afbraken en hij was lastig schoon te houden, ik heb altijd heel veel stof/pluisjes in de borstel zitten. Mijn haar is redelijk stijl en lang, maar wel dik en zwaar, alles zakt uit maar toch klit het vrij gemakkelijk. Met de Tangle Teezer (die voor nat haar) kan ik het zelfs kammen onder de douche, het doet echt geen pijn meer en je bent zo klaar. Fantastische borstel! :D

Die van Marleen_88 heb ik ook een tijd geprobeerd, maar mijn haar werd er snel statisch van en klitten gingen er niet uit, met de tangle teezer jusit direct.

Alleen verzamel ik hier ook pluisjes/restjes op de borstel (misschien dankzij mijn shampoo? Ik gebruik shampoo bars en conditioner) en die krijg ik nog niet gemakkelijk weg, als iemand nog dé tip heeft om dat goed te doen... Ik wil nog een goede ouderwetse borstel kopen (categorie harde borstel voor paarden) om eroverheen te halen voor het schoonmaken maar dat is er nog niet van gekomen met dichte winkels.

Je bedoeld dat je tangle teaser niet schoon meer is? Bij mij gaat ie een rondje mee in de afwasmachine :+

*\o/* _/-\o_ bedankt voor je tip! Het werkt perfect. :D Ik ga hem nu wekelijks in de vaatwasser stoppen haha, goede oplossing!

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:54

Via dit topic ben ik ook gaan kijken naar de Mason Pearson, ik zie dat ze verschillende borstels hebben, wat is het verschil hierin?
Ook zou ik graag een blow out (ronde borstel) willen hebben, zijn daar aanraders voor? :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:59

Ik zweer al jaaaaaren bij de Wet Brush, nooit meer ellende met uitborstelen.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:37

Mason Pearson borstel!!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:47

Ik had ook altijd klitten, slag/krullen en lang haar. Ben op aanraden van mijn kapper gestopt met borstelen. Mijn haar heeft nog nooit zo fijn gezeten. Geen klitten, geen geklooi meer. En scheelt werk sochtends.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:49

jeetje77 schreef:
Ik had ook altijd klitten, slag/krullen en lang haar. Ben op aanraden van mijn kapper gestopt met borstelen. Mijn haar heeft nog nooit zo fijn gezeten. Geen klitten, geen geklooi meer. En scheelt werk sochtends.

Borstelen doe ik zelf ook alleen maar als ik het gewassen heb. Dus eens in de drie dagen gaat er een borstel doorheen. Van vaker borstelen wordt het bij mij alleen maar statisch :')

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 13:19

Precies, bij mij werd het er heel pluizig van. Leek wel een bos hooi op mijn hoofd (ook beetje die kleur).