Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Er stond al een afspraak om hem in te schrijven en een zorgverzekering af te sluiten (want dat mag dus niet "zomaar", daarvoor moet je ingeschreven staan), dus van "pas aan de bel trekken" als het moet, is imo geen sprake. Eerder een ongelukkige samenloop van omstandigheden.Nou dan uit een ander belasting potje.
Links of rechtsom, gaat echt niet uit Roemenië verhaald worden.
Nogmaals voor ts en de vriend vind ik het rot nu.
Maar ook erg onverstandig allemaal, pas aan de bel trekken als het moet.
Dan wil ik me ook liever niet verzekeren, en word ik ziek zeg ik, weetje, doe maar vanaf 1 januari.
Hannanas schreef:Sowieso ten tijde van Corona, had hij twee weken geleden op de IC aan de beademing beland..wat dan? Zat je in hetzelfde schuitje. Ten tijde van een epidemie gewoon onverzekerd rondlopen is bizar. Net als nu met bekende “haperingen” van zijn lijf, wel hier de goede zorg met terugwerkende kracht proberen volledig vergoed te krijgen.
Echt eerlijk is het allemaal niet. Beetje als mosterd van de maaltijd toch alle luxe willen ontvangen. Los van het feit dat iedereen het beste gegund is en bij deze natuurlijk jouw vriend ook een succesvolle operatie en gezonder leven, en ik mij in jouw schoenen ook had laten zoeken naar oplossingen. Natuurlijk!
“Alles los en vast verzekeren” heeft ook zijn voordelen. Je wilt ons land echt niet vergelijken met andere landen. We hebben het hier kwa zorg en zorgverzekering heel erg goed (en ook nog eens relatief goedkoop).
Wat dat betreft heeft je vriend met de operatie in Nederland veel meer kans op een succesvolle afloop dan in Roemenië, dus in die zin hoop ik dat jullie daar de vruchten van kunnen plukken!
Brainless schreef:@DP
Wat flauw om zo te reageren.. Pietje betaald iets niet dan wil ik ook niet hoeven te betalen.
Ook als jij niet verzekerd bent wordt jij gewoon geholpen.
Net als iemand die dronken, zonder rijbewijs, met 200km/h door rood gaat en tegen een boom rijdt.
Ook diegene is gewoon verzekerd ondanks dat het 1000% zijn eigen schuld is.
Brainless schreef:@DP
TS weet dus nu echt wel dat het anders geregeld had moeten zijn.
Maar achteraf kijk je een koe in de kont.
Dus daarop blijven hameren zorgt alleen maar voor irritaties.
DuoPenotti schreef:Ik reageer enkel maar op jullie omdat jullie mij weer aanspreken.
Dus is niet hameren op ts, maar gewoon antwoorden.
Maar dat mag dus ook al niet.
Oke, duidelijk. Jullie feestje![]()
Mijn zegje is gedaan, ik hoop dat het goed met de vriend gaat, hoop ik oprecht, maar denk er inderdaad het mijne van, klopt.
Nou fijne dag nog.
Mkango schreef:pinto_1 schreef:Als hij met terugwerkende kracht ingeschreven kan worden en daar ook gewoon voor betaalt, what's the big deal?Ik vind het ook niet slim om zo lang onverzekerd rond te lopen. Je kiest ervoor om je niet te verzekeren in het land van afkomst, en je loopt vervolgens ook in een ander land onverzekerd rond. Dan overkomt je wat, en wil je met terugwerkende kracht ingeschreven worden zodat alles vergoed wordt. Dat klinkt in mijn oren nogal krom. Als ik ervoor kies om mijn eigen bijdrage naar 850 te verhogen omdat ik nooit wat heb, kan ik ook niet zeggen als ik wat krijg: oh wacht, draai maar weer even terug dan laat ik het later in gaan.
Sterkte met de operatie TS, ik hoop dat je vriend er weer helemaal bovenop komt.
Bovendien is alles wat los en vast zit verzekeren ook iets typisch Nederlands. Het enige wat ik in Engeland heb, zijn mijn autoverzekering en een doorlopende reisverzekering. Echt no way dat ik m'n elektrische tandenborstel en stofzuiger ook nog ga verzekeren.Maar goed, Nederlanders zijn natuurlijk echte globetrotters, dus die zijn zich er uiteraard ook van bewust dat de verzekeringscultuur in andere landen anders is dan hier - oh, wait.