Wat is het eerste wat je gaat doen als je gevaccineerd bent?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:02

purny schreef:
Precies nynke, iets goed neerzetten is niet mijn sterkste kant.
Ik kijk er gewoon naar uit om mijn oma te zien live ipv via Skype.
Maar wil dit pas doen als ik helemaal gevaccineerd ben.

Dat kan ik me voorstellen. Iets moois om naar uit te kijken!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:28

Ik heb zooooveel zin in een feestje bij vrienden thuis! Het is zo lang geleden dat we gewoon even last minute op zaterdagavond met een groep mensen naar iemand toe gingen. Dat mis ik inmiddels wel echt.
Nu ben ik niet gevaccineerd, en zo lang de regels nog niet versoepeld zijn, ga ik natuurlijk niet naar een feestje. Dat komt niet eens in me op om te overwegen. Maar als genoeg mensen zijn gevaccineerd, de coronacijfers dalen, de regels versoepeld worden en we weer met groepjes bijeen mogen komen... dan ga ik biertjes drinken met vrienden <3

Behalve me verheugen op samen zijn met vrienden, verheug ik me ook op dagjes weg met mijn vriend, ouders of zus, veilig op bezoek bij mijn opa, een dagje met de trein weg met mijn zus en opa en eindelijk weer naar de manege op de vrijdagavonden (dat mis ik zo!).

En waar ik me misschien nog het meest op verheug: vakantie! Zodra het in alle landen dusdanig veilig is, pak ik de trein en ga ik er een paar weken vandoor. Ik heb nog genoeg steden en landen waar ik nog eens heen wil :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:47

Zodra we mogen reizen naar Nederland , is dat het eerste wat ik ga doen. Ik ga mijn kleinkinderen opzoeken. De jongste zijn 1 jaar oud en door al dat covid gezeur heb ik ze pas 1x vlak na de geboorte gezien. Het zijn nu al hele jongetjes die schateren van het lachen, die al beginnen te lopen. En ik wil heel graag mijn oudste kleinkind zien die bijna 4 is en oma dus ook al bijna een jaar niet heeft gezien. Dat gemis praten we hier niet over, maar is zeer aanwezig |( (pink traantje weg) en ik kan niet wachten om met name die drie kleintjes in mijn armen te sluiten.
En natuurlijk gaaf om alle anderen (klein) kinderen te zien. Maar die zijn al groot en daar skypen we mee en is toch anders want die weten al heel goed wie opa en oma zijn. De 3 jongste daar missen we te veel bij.
Dus ik hoop dat dit het allereerste is wat we kunnen doen en dan een week na de 2de prik.

En verder gewoon lekker weer eten met vrienden op bezoek gaan etc.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 15:54

Met meer gerustheid werken :)

Schemerdier

Re: Wat is het eerste wat je gaat doen als je gevaccineerd bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:03

Als we allebei gevaccineerd zijn, schop ik mijn vriend terug naar kantoor; ik ben het zo beu dat hij hier sinds maart iedere dag in de woonkamer zit te bellen! :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:05

Schemerdier schreef:
Als we allebei gevaccineerd zijn, schop ik mijn vriend terug naar kantoor; ik ben het zo beu dat hij hier sinds maart iedere dag in de woonkamer zit te bellen! :+

_O- hoppa schop onder zijn donder _O-

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:18

Schemerdier schreef:

Kun je hem niet met voorrang laten vaccineren? Het lijkt me dat hij toch wel in een risicogroep valt? _O-

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:30

@ Schemerdier: :D _/-\o_

Hahahaha!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:43

Ik heb inmiddels beide prikken (ben over 1,5 week als het goed is beschermd).

Zodra mijn beste vriendin beschermd is krijgt die een knuffel. Tja verder, reizen wordt nog steeds afgeraden, dus dat duurt waarschijnlijk nog wel een (paar) jaar. Ik zou zo graag mijn familie zien. |(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:00

Guinevere ik denk dat je dit gerust in de zomer kunt doen hoor. Het vaccin is dan sowieso op zijn retour, je bent geënt, en ik zou ook niet weer te lang wachten zodat je risico loopt dat je vaccin minder werkend is.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:04

nynke55 schreef:
Schemerdier schreef:

Kun je hem niet met voorrang laten vaccineren? Het lijkt me dat hij toch wel in een risicogroep valt? _O-

Risico op levenslange verwondingen aan de stembanden als hij niet snel naar kantoor mag ~~}>

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:23

pien_2010 schreef:
Zodra we mogen reizen naar Nederland , is dat het eerste wat ik ga doen. Ik ga mijn kleinkinderen opzoeken. De jongste zijn 1 jaar oud en door al dat covid gezeur heb ik ze pas 1x vlak na de geboorte gezien. Het zijn nu al hele jongetjes die schateren van het lachen, die al beginnen te lopen. En ik wil heel graag mijn oudste kleinkind zien die bijna 4 is en oma dus ook al bijna een jaar niet heeft gezien. Dat gemis praten we hier niet over, maar is zeer aanwezig |( (pink traantje weg) en ik kan niet wachten om met name die drie kleintjes in mijn armen te sluiten.
En natuurlijk gaaf om alle anderen (klein) kinderen te zien. Maar die zijn al groot en daar skypen we mee en is toch anders want die weten al heel goed wie opa en oma zijn. De 3 jongste daar missen we te veel bij.
Dus ik hoop dat dit het allereerste is wat we kunnen doen en dan een week na de 2de prik.

En verder gewoon lekker weer eten met vrienden op bezoek gaan etc.

Precies dat!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 17:25

pien_2010 schreef:
Guinevere ik denk dat je dit gerust in de zomer kunt doen hoor. Het vaccin is dan sowieso op zijn retour, je bent geënt, en ik zou ook niet weer te lang wachten zodat je risico loopt dat je vaccin minder werkend is.

De overheid hier raadt het af omdat het nog niet bewezen is dat je virus niet meer kan verspreiden. Voor de meeste dingen raden ze aan om te wachten tot 75-80% van de mensen gevaccineerd is. Dat gaat hier nog wel even duren. Als ik met de auto kon zou ik het doen, maar als je vliegt heb je zoveel contactmomenten. Ik hoop dat er rond die tijd meer bekend is over mogelijke verspreiding en dat het toch kan.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:26

Maar dat is bij elke inenting die je krijgt, ook met rode hond en zo.... Dat vind ik een beetje een drogreden

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 18:30

Dat je gevaccineerd bent wil nog niet zeggen dat je het allemaal niet meer bij je kunt dragen. Gewoon wachten tot we weer losgelaten worden denk ik

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:17

Hopen dat ik geen bijwerkingen krijg. Maar voor het gemak houd ik er rekening mee dat ik ze krijg. Dus snel naar huis en mijn vaccin roes uitslapen.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:25

Als ik beide prikken heb gehad, dan ga ik denk ik direct mijn vriendinnen knuffelen <3 maar wel alleen als hun ook beide prikken hebben gehad, veiligheid voor alles.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:35

Billy schreef:
Maar dat is bij elke inenting die je krijgt, ook met rode hond en zo.... Dat vind ik een beetje een drogreden

Hoezo een drogreden...?

(Bij elke inenting van het rijksvaccinatie programma geldt dat de ziekte boven percentage x niet meer wezenlijk verspreid wordt. Omdat de ene ziekte net wat besmettelijker is dan de ander wisselt het getal wat.
En wie zich niet laat inenten maakt gebruik van 'the herd immunity', groepsimmuniteit.)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:37

Als het weer mag spreek ik met vriendinnen af!

En ja, we willen ook wel heel graag weer eens naar een festival!

Maar waarschijnlijk ben ik een van de laatste groepen die gevaccineerd worden... nouja we'll see

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:38

Thestral schreef:
Dat je gevaccineerd bent wil nog niet zeggen dat je het allemaal niet meer bij je kunt dragen. Gewoon wachten tot we weer losgelaten worden denk ik

Veel mensen in mijn omgeving kijken nergens naar. Dat is ieder persoonlijke vrijheid. MAAR ongeacht wat MEN vindt, als wij gevaccineerd zijn en het kan, ben ik vertrokken. Wij leven zooo geïsoleerd dat wij covid vrij en ingeënt aankomen.
We gaan heel erg genieten van de kleinkinderen en kinderen die wij tegen die tijd (we schatten Augustus dat we kunnen gaan) 1jaar en 5 maanden ! Niet hebben gezien . Schiet me maar, doet me helemaal niets.Genoeg is genoeg. Als iedereen zoals ons had geleefd was covid niet zo'n probleem geworden.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:41

pien_2010 schreef:
Thestral schreef:

Veel mensen in mijn omgeving kijken nergens naar. Dat is ieder persoonlijke vrijheid. MAAR ongeacht wat MEN vindt, als wij gevaccineerd zijn en het kan, ben ik vertrokken. Wij leven zooo geïsoleerd dat wij covid vrij en ingeënt aankomen.
We gaan heel erg genieten van de kleinkinderen en kinderen die wij tegen die tijd (we schatten Augustus dat we kunnen gaan) 1jaar en 5 maanden ! Niet hebben gezien . Schiet me maar, doet me helemaal niets.Genoeg is genoeg. Als iedereen zoals ons had geleefd was covid niet zo'n probleem geworden.

oh zeker! Ik ook hoor haha. Zodra het kan, maar niet al een uur na vaccinatie, dat bedoelde ik eigenlijk ;) Het duurt nog wel even voordat een vaccin echt effectief werkt. Dus ik bedoel eerder, dat je niet een minuut nadat je geprikt bent compleet veilig de straat over kunt.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:45

Ik wil weer gewoon kunnen reizen. :):) In bijvoorbeeld IJsland kan je nu de quarantaineperiode overslaan als je al corona hebt gehad of gevaccineerd bent. Dat klinkt dan toch een stukje beter dan vijf dagen wachten en twee negatieve testen behalen op IJslandse bodem. :D Overigens is IJsland niet het eerste land waar ik heen wil, maar toevallig een land waar ik vrij recent nog op de coronapagina heb gekeken. Het was gewoon een voorbeeldje van hoe dingen qua corona dan weer een stukje simpeler zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:49

:') :7 }:0 -O- Ok ok begrijp je,ik dacht %) :x _-:( :r ~~}> etc. moet ik nu nog langer me inhouden terwijl teveel mensen gewoon al maanden feesten....... _O- ik dacht je kunt me wat....maar die week tuurlijk wachten wij nog..... thestral

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:09

Texas02 schreef:
Goudhaan1 schreef:
Niets, ik laat me niet inenten.

Precies dit!

Nou fijn voor jullie. Maar dit is geen antwoord op de vraag.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 20:16

Goudhaan1 schreef:
Niets, ik laat me niet inenten.

Blijf je dan in lockdown...?