Massage gun of vergelijkbaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:49

pluisje88 schreef:
janderegelaa schreef:
Ik heb deze gun. Spotgoedkoop en geleverd vanuit Belgie. Doet echt niet onder voor een duurdere.
https://nl.aliexpress.com/i/4000082317523.html

Zo spotgoedkoop is dit toch ook weer niet? Met btw, invoerrechten ed ben je zo 75,- verder..

Dit is verzending vanuit Belgie, ik heb € 45,91 betaald in totaal. Dus inclusief verzenden! En binnen EU krijg je hier geen BTW en invoerrechten op.

xxxmh

Re: Massage gun of vergelijkbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:29

Ik heb ook bij mijn aldi gekeken maar helaas niet verkrijgbaar. Wel jammer want het was een leuke prijs. Nu kijken voor een duurdere helaas.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:41

xxxmh schreef:
Ik heb ook bij mijn aldi gekeken maar helaas niet verkrijgbaar. Wel jammer want het was een leuke prijs. Nu kijken voor een duurdere helaas.

Zie mijn bericht hierboven :j

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:57

pluisje88 schreef:
xxxmh schreef:

Zie mijn bericht hierboven :j

Oehh helemaal gemist. Ga je het linkje ook delen hier... :o

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:03

Ik lees ook even mee! Ik heb een paar keer per maand erge hoofdpijn doordat mijn nek vastzit. Ik ben alleen zwanger, kan even nergens vinden of je dan ook zo´n trillend massage apparaat mag gebruiken :o

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:25

Uiteraard zal ik het linkje delen als ik hem heb :j

Ik denk op zich dat het bij zwangerschap geen kwaad kan als je maar niet vol je buik gaat doen ofzo. Nek/schouders lijkt me geen probleem. Maar zou voor de zekerheid even een arts of fysio vragen ofzo. Je mag ook gewoon in een auto zitten enzo en dat trilt ook. Heel veel anders werkt zo’n gun ook niet naar mijn idee. Al is de trilling iets geconcentreerder.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:12

superpony schreef:
Boompje1985 schreef:
Meer mobiliteit, minder pijn. Tijdens mn frozen shoulder was het vooral fijn om de omliggende spieren (dus niet de schouder zelf) wat soepeler te houden. Het trok bij mij helemaal naar mn nek en ruggenwervels en dan was zo'n apparaat erg prettig. Ook helpt het bij mij om de spierpijn sneller kwijt te raken. Ik kan ook echt niet meer zonder, het "geneest" misschien niks maar die ontspanning is zo fijn!

Hoelang heb je dat effect? En hoe vaak doe je het dan?

Dat effect hangt af van hoe erg de kwaal is maar meestal wel een 45 minuten pijn vrij daarna, en in erge gevallen dan pak ik hem gerust 4 a 5 keer op een dag en dan minimaal 10 minuten masseren. Bij migraine duurt het effect minder lang maar om even te kunnen ontspannen in nek en schouders is mij veel waard tijdens een aanval. En na een aanval om alles weer los te krijgen.

De vibraties in de lage stand (kloppen) trillen best ver door in je lichaam, daarom moet je wel oppassen als je serieus iets mankeert. Niet in de buurt van open wonden, niet gebruiken bij botbreuken etc.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:19

Escada schreef:
Ik lees ook even mee! Ik heb een paar keer per maand erge hoofdpijn doordat mijn nek vastzit. Ik ben alleen zwanger, kan even nergens vinden of je dan ook zo´n trillend massage apparaat mag gebruiken :o

Ik mocht hem pas na de eerste 3 maanden gebruiken, en zonder infrarood! En niet lager dan je schouders gaan. Ik had elke week migraine tijdens mn zwangerschap tot week 33 en paracetamol deed ook niks . Oh ik gaf borstvoeding en had een verstopte melkklier maar het massage apparaat heeft dat zo opgelost :D . Ook na je zwangerschap nog even geen infrarood gebruiken!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:51

Boompje1985, Na 45 minuten pas pijnvrij of maar 45 minuten zonder pijn?

Heeft dat zwarte gun ding ook infrarood?

Mijn nek is een tijdje gemasseerd door de fysio en dan trekt het ook behoorlijk door. Zou vaker moeten om echte verlichting te geven.

Maar zo dicht bij je hoofd zou ik ook wel spannend vinden.

Ik heb ook weleens van die infrarood kussens gezien voor je nek die alleen een puls beweging maken, maar lijken me dan altijd zo weinig te doen.

Maar bij mij is het ook heel vaak een heup die ontstoken is bijv. Dan moet je toch wel iets hebben die diepte kan bereiken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:01

Ik heb geen infra rood. Hij pulseert alleen. Ik heb er de hele dag profijt van. Voordeel is ook dat je hem snel tussendoor even kunt pakken. Het is heel toegankelijk. Soms als je net op een triggerpoint zit dan is het even heftig maar niet meer of minder dan bij de fysio. De blokkades worden snel opgeheven. Dit kun je ook letterlijk voelen. Er komt meer beweging in alle weefsels wat heel fijn voelt

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:18

Ik heb die Sanbo massage gun besteld. Komt vandaag binnen! Heb Sanbo zelf ook gemaild en het mag gebruikt worden tijdens zwangerschap alleen op de laagste stand en niet op je buik natuurlijk. Gelukkig heb ik hem voor mijn nek/migraine nodig. Ben benieuwd :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:50

Ik heb ook verschillende massage apparaten in huis omdat ik altijd erg last van mn rug heb maar heb nu een Zweedse Spijkermat in huis en ik zweer het je, die is fantastisch. Ik kan hem iedereen aan raden. Doet in het begin beetje zeer er op te ligge maar dan langzaam ebt die pijn weg en ga je helemaal ontspannen. Je dut zo in. Als je er af stapt ben je helemaal rozig en volledig ontspannen net of je van een massage bank af komt. Echt zalig. Kan geen ander apparaat tegen op die ik in huis heb.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 18:24

Oh?? En hoe gebruik je die??

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:28

Gewoon op gaan liggen zolang je wil :D
Behoeft geen stroom, batterij e.d en kun je overal mee naartoe nemen. Is flexibel van kunststof ter grote van een handdoek.
Dit is hem:

https://spijkermat.com/

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:24

Popstra schreef:
Gewoon op gaan liggen zolang je wil :D
Behoeft geen stroom, batterij e.d en kun je overal mee naartoe nemen. Is flexibel van kunststof ter grote van een handdoek.
Dit is hem:

https://spijkermat.com/

Zelfde systeen als die shakti mat van mij, erg fijn. Ik val altijd in slaap :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:12

Ik viel ook bijna in slaap. Nu 3 uur later voelt mn lichaam nog ontspannen.
Ik was altijd wat sceptisch over zulke hulpmiddelen maar deze vind ik echt fantastisch.
Ik heb altijd stramme pijnlijke rugspieren onderrug en in het midden tussen mn schouderbladen en ik slikte dan Aleve bij de vleet maar dat doe ik nu ook niet meer

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:16

Ik kom ook in een veel diepere slaap ermee. Ik las veel goede ervaring, maar was ook sceptisch toen ik hem bestelde :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:28

Interessant, maar er zijn ook verschillen in die mat zag ik.

Ik heb best een holle rug, dus dan raak je de mat niet helemaal, of vouwt het mee?

Als ik op mn rug in slaap val, draai ik heel snel op mn zij, dat zal wel niet kunnen.

Voor de zwarte gun ding gebruikers. Hoe kies je? Als je op google gaat kijken, komen er echt veel teveel opties.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:00

Je kan een kussen onder je benen doen zodat je rug meer Bolt als je ligt. Of je benen optrekken.

Ik ga er een half uurtje op. Ik zou er niet uren of heel de nacht op gaan slapen want dan draai ik ook op mn zij

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:55

Omdat ik op massage gun heb gegoogled, kreeg ik op fb reclame van wish en massage guns. Heel leuk joh, ze hebben allerlei kleurtjes en modellen...........Naieveling die ik ben had ik dus bijna wat 18+ toys besteld.
Nu leef ik niet onder een steen, maar heb wel weer bijgeleerd.

Alleen gelooft mijn man nu niet meer dat een massage gun echt om je nek te masseren is bijv.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 17:04

Ach joh zo'n 18+ ding kan je ook in je nek leggen :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 01:51

Escada schreef:
Ach joh zo'n 18+ ding kan je ook in je nek leggen :')

Ehhhh ja, dat kan. }> :+ :D :')

Ik vond mezelf weer even super naief en ik dacht dat ik wel wat had gezien, maar blijkbaar kan je altijd nog bijleren :D

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:12

Moderatoropmerking:
Bericht leeg gehaald omdat het in strijd is met de Bokt regels
Laatst bijgewerkt door Giolli op 05-03-21 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 14:31

Hoezo slechte apparaten?
En welke verkoop jij dan die dan anders en beter is?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:42

Muze schreef:
Hoezo slechte apparaten?
En welke verkoop jij dan die dan anders en beter is?

Daar ben ik idd ook benieuwd naar :j