Shadow0 schreef:Het verwijderen is volgens mij lastiger. In theorie moet je dingen in je dossier kunnen laten aanpassen onder bepaalde omstandigheden (een diagnose die niet klopt, maar in principe ook gewoon niet-relevante info) maar ik denk gezien je ervaringen dat er een kans is dat als het al lukt, ze het dan alleen maar uit het algemene deel van je dossier verplaatsen naar een deel van het dossier waar jij geen zicht op hebt maar wat toch gewoon blijft bestaan omdat ze het relevant blijven vinden.
Je kunt wel aangeven bij je huisarts en via je huisarts in het LSP dat je geen toestemming geeft voor het delen van gegevens, en dan een verwijzing voor een arts vragen waarin je huisarts geen melding doet. En het delen van gegevens uit bv eerdere onderzoeken, als dat nodig is, kun je dan zelf regelen (dus zelf je medisch dosssier opvragen, en dan uitsluitend de relevante onderzoeken delen, bv foto's of bloedwaardes, terwijl je alle beschrijvende teksten lekker weglaat.)
Daarnaast lijkt het me een relevante optie om uit te zoeken hoe het werkt als je je in Belgie meldt met die klachten, want voor zover ik weet werkt het daar anders met verwijzingen, dus wellicht dat je daar gewoon een afspraak kunt maken met een relevante arts zonder dat je uberhaupt een verwijzing nodig hebt.
VogeltjeM schreef:Je hebt wettelijk gezien recht om je dossier bij een GGZ-instelling te laten verwijderen. Hoe dat zit met informatie laten verwijderen bij bijv de huisarts weet ik niet, maar dat kunnen zij waarschijnlijk wel vertellen.
In principe hoeft het van mij niet compleet verwijderd te worden. Echter kan het ziekenhuis automatisch alles zien waardoor ik (voor mijn gevoel in ieder geval) niet serieus genomen wordt door de meeste artsen. Ik vind het eigenlijk niet relevant voor de artsen en wanneer ik denk dat het wel verband zou kunnen hebben kan ik dat zelf vermelden. Op de diagnose staat uiteraard dat het beperkt geldig is maar toch blijft hij meegenomen worden.
Uitzoeken hoe het in België werkt kan ik tegen die tijd inderdaad doen. Voor nu is het helaas zo onduidelijk wanneer ik terug kan dat uitzoeken nu niet zoveel zin heeft. Ook qua verzekering is het belangrijk om uit te zoeken omdat ik een Nederlandse zorgverzekering heb en officieel ook hier woon (ben te vaak thuis in vakanties etc om me hier uit te schrijven)