Supplementen/vitamines tegen acne?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:37

_San87_ schreef:
Voor heel veel mensen wel, wie weet heeft TS er wat aan mocht haar huidige keuze niet werken.

Ooh kan zomaar hoor San! Ik bedoelde het ook niet als zijnde, ‘niet gebruiken TS want werkt niet’. Bij mij werkte deze helaas niet, maar bij veel mensen idd zeker wel. Dat las ik ook terug in de recensies haha

CalipsoLover

Re: Supplementen/vitamines tegen acne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 15:06

Tot nu toe doet Paula's Choice heel goed zijn werk :) Merk eigenlijk al meteen een verschil! Heel fijn!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:19

CalipsoLover schreef:
Tot nu toe doet Paula's Choice heel goed zijn werk :) Merk eigenlijk al meteen een verschil! Heel fijn!

Oh top! Ik ken dat gevoel ein-de-lijk iets te hebben gevonden dat helpt.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:47

TS, nog altijd tevreden van jouw producten?

Ik heb ook enkele miniproducten gekochten om uit te testen, maar holy fiets wat is dat veel geld voor mini hoeveelheden :+ Ben wel heel benieuwd of dat nu werkelijk gaat helpen!

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:11

CalipsoLover schreef:

Ik ben ook paula's choice gaan gebruiken sinds twee weken maar bij mij droogde het mijn huid ZO erg uit dat mijn voorhoofd en wangen aan het schilferen zijn.. en ik heb nooit een droge huid gehad..

Het maakte ook mijn puistjes alleen maar erger, en ik had er vrijwel geen een dus ik ben super ontevreden -O-

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 23:40

Denk nu dat ik het een dikke week gebruik. Wat ik nu vooral gemerkt heb is dat je moet opletten met de hoeveelheid en frequentie dat je het gebruikt.

Mijn puistjes zijn zichtbaar echt verbeterd, mijn huid is veel strakker en ik heb minder grote poriën. Maar het droogt idd heel erg uit, ik gebruik het daarom niet meer dan 1x per dag en slaag hier en daar ook een dag over. Heb 1 keer ook een hele schilferige huid gehad, ondanks het feit dat ik een hydraterende crème gebruik. Dus vandaaruit gewoon besloten het dus niet te veel te gebruiken, maar bij mij helpt het dus wel degelijk tegen de acne.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:47

soms kan het ook zijn dat dit schilferen na een tijdje weer wegtrekt! weet niet of dat in dit geval ook zo zal zijn, maar bij sommige middeltjes gaat je huid zich 'vernieuwen'. even aankijken en doorbijten, dan kan het maar zo zijn dat het weer weg trekt!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:59

Ik kreeg ook door stoppen met anticonceptie weer veel meer last van acne. Ik heb Differin gel van de huisarts geprobeerd, en antibiotica lotion. Dat deed allebei maar weinig, zelfs in combinatie met elkaar.
Ik gebruik nu sinds vorig voorjaar de BHA exfoliant (en nog andere producten) van Paula's Choice en ik vind het echt geweldig! Mijn huid is beter dan toen ik nog wel anticonceptie gebruikte. Ik ben er echt super tevreden over en wil niet meer zonder. Ik heb alleen rond m'n menstruatie hier en daar nog een klein pukkeltje, verder niets meer.
Daarnaast heb ik wel ook de indruk dat m'n acne sowieso weer wat rustiger geworden is nu het langer geleden is dat ik met de pil stopte. Ik heb ook acne op m'n rug en daar doe ik verder niets mee, maar dat is ook veel rustiger dan toen ik net gestopt was. Het heeft ook lang geduurd voor m'n cyclus weer helemaal genormaliseerd was, dus blijkbaar duurde het een tijdje voor m'n hormoonbalans weer helemaal normaal was.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 19:40

its_daantjee schreef:
soms kan het ook zijn dat dit schilferen na een tijdje weer wegtrekt! weet niet of dat in dit geval ook zo zal zijn, maar bij sommige middeltjes gaat je huid zich 'vernieuwen'. even aankijken en doorbijten, dan kan het maar zo zijn dat het weer weg trekt!

Idd dat dus. Mijn acne is er echt op verbeterd en zou het daarom ook gewoon weer opnieuw kopen hoor. Gewoon wat voorzichtig zijn met de hoeveelheid dat je het gebruikt.

Sanned schreef:
Ik kreeg ook door stoppen met anticonceptie weer veel meer last van acne. Ik heb Differin gel van de huisarts geprobeerd, en antibiotica lotion. Dat deed allebei maar weinig, zelfs in combinatie met elkaar.
Ik gebruik nu sinds vorig voorjaar de BHA exfoliant (en nog andere producten) van Paula's Choice en ik vind het echt geweldig! Mijn huid is beter dan toen ik nog wel anticonceptie gebruikte. Ik ben er echt super tevreden over en wil niet meer zonder. Ik heb alleen rond m'n menstruatie hier en daar nog een klein pukkeltje, verder niets meer.
Daarnaast heb ik wel ook de indruk dat m'n acne sowieso weer wat rustiger geworden is nu het langer geleden is dat ik met de pil stopte. Ik heb ook acne op m'n rug en daar doe ik verder niets mee, maar dat is ook veel rustiger dan toen ik net gestopt was. Het heeft ook lang geduurd voor m'n cyclus weer helemaal genormaliseerd was, dus blijkbaar duurde het een tijdje voor m'n hormoonbalans weer helemaal normaal was.

Heb jij de BHA producten ook gekocht voor op je rug? Want ik heb ook wel wat last van acne op mijn rug sinds ik gestopt ben. Ben hier ook benieuwd naar en ben van plan om deze ook bij te bestellen de volgende keer. Bedoel deze: https://www.paulaschoice.nl/nl/2procent ... size&cgid=

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:17

Oh nee die kende ik nog niet. Misschien bestel ik die ook wel mee de volgende keer!

AnoukWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:50

Nav dit topic heb ik de paulas choiche BHA exofliant gekocht maar het lijkt juist erger te worden?? Heeft iemand hier ervaring mee? |(

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:25

Hoelang gebruik je het? Met sommige producten wordt het eerst erger voordat het minder wordt. Wellicht met dit ook?

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:53

AnoukWelsh schreef:
Nav dit topic heb ik de paulas choiche BHA exofliant gekocht maar het lijkt juist erger te worden?? Heeft iemand hier ervaring mee? |(
Bij mij werkte het toen ik nog aan de pil was redelijk. Nu heb ik het sinds kort weer besteld uit wanhoop en heb ik ook het idee dat mijn huid er slecht op reageert. Ik zet nog even door, maar vrees dat het niet beter wordt.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 11:48

emr schreef:
AnoukWelsh schreef:
Bij mij werkte het toen ik nog aan de pil was redelijk. Nu heb ik het sinds kort weer besteld uit wanhoop en heb ik ook het idee dat mijn huid er slecht op reageert. Ik zet nog even door, maar vrees dat het niet beter wordt.

Ik moet nu ook wel zeggen dat ik al ruim 4 maanden gestopt ben met anticonceptie voor ik de BHA gebruikte. Mijn huid is ook pas na 3 maanden slechter geworden. Denk omdat dan pas de hormonen een beetje uit je lijf gaan. Hier werkt hij dus echt heel goed, mijn huid wordt telkens beter en ook minder droog. Zal binnenkort ook eens een foto posten.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:50

Ik ben helaas al ruim een jaar van de anticonceptie af. Eerst dacht ik dat het met mijn vitamine B-12 injecties te maken had. Maar nu weet ik dat het echt hormonaal is. Toen ik de prikpil prikte, was mijn huid ook wel onrustig, maar aanzienlijk minder dan nu. Toen klaagde ik ook, maar nu denk ik waarom? :') Ik overweeg langs de huisarts te gaan. Maar dat durf ik niet zo goed.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:19

AnoukWelsh schreef:

Hier had ik dus ook last van, na een week gebruik kreeg ik pukkeltjes en een hele droge huid, maar nu gaat het beter.

Ik gebruik het nu niet meer 2 keer per dag, ik doe nu in de ochtend aha gebruiken en alleen in de avond bha en nu is mijn huid gewoon normaal en trekken de puistjes weer weg

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:21

emr schreef:
Ik ben helaas al ruim een jaar van de anticonceptie af. Eerst dacht ik dat het met mijn vitamine B-12 injecties te maken had. Maar nu weet ik dat het echt hormonaal is. Toen ik de prikpil prikte, was mijn huid ook wel onrustig, maar aanzienlijk minder dan nu. Toen klaagde ik ook, maar nu denk ik waarom? :') Ik overweeg langs de huisarts te gaan. Maar dat durf ik niet zo goed.

Ik kan je echt facetheory aanraden. Het mooie is, als het niet werkt krijg je 100% van je geld terug. Nee ik heb geen aandelen in dit merk maar dit is het enige wat voor mijn (oa hormonale acne) werkt.

AnoukWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:42

emr schreef:
AnoukWelsh schreef:

@loez nu 1 week

Ik ben zwanger dus mijn hormonen zijn sowieso van slag. Maar na het stoppen met de pil kreeg ik puisten

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 22:49

CalipsoLover schreef:
[ [url=m/BGKSVZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afbeelding
Update!

Lestrange01 schreef:
AnoukWelsh schreef:

Hier had ik dus ook last van, na een week gebruik kreeg ik pukkeltjes en een hele droge huid, maar nu gaat het beter.

Ik gebruik het nu niet meer 2 keer per dag, ik doe nu in de ochtend aha gebruiken en alleen in de avond bha en nu is mijn huid gewoon normaal en trekken de puistjes weer weg

Ik gebruik ook maar 1x per dag, 2x was echt de heftig voor mijn huid. Het is ook wel belangrijk dat je goed reinigt voor je het op je gezicht doet.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 10:51

Even updaten:

De BHA exfoliant doet echt wel zijn werk, de grote puistjes krijgen niet echt een kans en het helpt ook tegen roodheid. Er zit wel echt een maar aan verbonden, het droogt mijn huid enorm uit ookal gebruik ik een hydraterende creme plus gebruik ik het maar 1x per dag. Op vlak van preventie en mee-eters vind ik het ook tegenvallen. Ik denk dat ik door het uitdrogen soms zelfs meer mee-eters krijg dan voordien...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:53

Ik ben misschien irritant dat ik het nog eens zeg maar echt, probeer facetheory... niet goed = geld terug dus niks te verliezen.
Binnen een week zag mijn huid er beter dan ooit uit. Nu is al maanden mijn acne weg (ik ben daar al 12 jaar mee bezig!). Ik gebruik het nu nog preventief want als ik mijn andere (oude) verzorgingsproducten gebruik heb ik gelijk weer puistjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:03

Ik heb heel veel geprobeerd. Maar tot nu toe werkt het beste hormoonvrije anticonceptie en de chemische peeling. Ik heb et dan ook best hardnekkig en spul gekregen van de Huidpraktijk. Nu blijkt gladskin ook goed te werken. Tenminste m'n broertje gaat er aanzienlijk mee vooruit. Acne heeft niets te maken met supplementen of vitamines. Het zijn ontstekingen van haarzakjes en poriën door een bepaalde bacterie. Kun je dus alleen "wegkrijgen" door de goeie werkende stoffen. Salicylzuur is daar een goed voorbeeld van.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 17:30

xSCWx schreef:
Ik ben misschien irritant dat ik het nog eens zeg maar echt, probeer facetheory... niet goed = geld terug dus niks te verliezen.
Binnen een week zag mijn huid er beter dan ooit uit. Nu is al maanden mijn acne weg (ik ben daar al 12 jaar mee bezig!). Ik gebruik het nu nog preventief want als ik mijn andere (oude) verzorgingsproducten gebruik heb ik gelijk weer puistjes.

En welke gebruik jij daarvan? Zie namelijk nogal veel op de site staan maar het is niet SUPER duur dus wil het wel een keer proberen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:55

CalipsoLover schreef:
Even updaten:

De BHA exfoliant doet echt wel zijn werk, de grote puistjes krijgen niet echt een kans en het helpt ook tegen roodheid. Er zit wel echt een maar aan verbonden, het droogt mijn huid enorm uit ookal gebruik ik een hydraterende creme plus gebruik ik het maar 1x per dag. Op vlak van preventie en mee-eters vind ik het ook tegenvallen. Ik denk dat ik door het uitdrogen soms zelfs meer mee-eters krijg dan voordien...

Ik heb van de Kruidvat een meeeterzuiger (mooi woord :') ) gekocht, die werkt voor mij echt heel goed :j. Ik gebruik hem 2x per week na het douchen en de meeeters worden echt minder.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:15

Heel simpel en toch heel effectief, kurkuma pillen.
Overal te koop.
Kurkuma is een natuurlijke ontstekingsremmer en helpt enorm om je huid rustiger te krijgen.