Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Earth schreef:Het is al even geleden dat ik heb gereageerd. Maar ik wilde iher toch op terug komen. Het koortsige is steeds erger terug gekomen, inmiddels tot het punt dat ik bijna om de week erg hoofdpijn krijg met koorts, meestal rond de 38,5 graden. Dit weekend was ik ook weer gevloerd en ben ik vandaag aan het bijkomen. Het lijkt iedere keer te zijn als ik donderdag en vrijdag wat teveel doe, dat ik dan zaterdagavond bijna op de klok af rond 20 uur hoofdpijn krijgEn daarbij dus ook het koortsige gevoel. Gisteren de hele dag in bed gelegen.
Begin april had ik het ook en toen heb ik me toch maar weer eens laten testen maar dat was dus negatief. Dus ik ben zeker niet te beroerd om me te laten testen, maar als dit steeds iets terugkerends is.
Het lijkt alsof het erger wordt als ik mezelf wat door mijn vermoeidheid heen forceer. Ook omdat het steeds op zaterdag is (nja nu de laatste paar keer steeds, daarvoor kan ik het me niet herinneren). Dus, balansen, al is dat dus best wel heel lastig haha.
Ik ben er nog niet mee naar de huisarts geweest, omdat ik gewoon bang ben dat ik weer word weggestuurd.
lissisanne schreef:Earth schreef:Het is al even geleden dat ik heb gereageerd. Maar ik wilde iher toch op terug komen. Het koortsige is steeds erger terug gekomen, inmiddels tot het punt dat ik bijna om de week erg hoofdpijn krijg met koorts, meestal rond de 38,5 graden. Dit weekend was ik ook weer gevloerd en ben ik vandaag aan het bijkomen. Het lijkt iedere keer te zijn als ik donderdag en vrijdag wat teveel doe, dat ik dan zaterdagavond bijna op de klok af rond 20 uur hoofdpijn krijgEn daarbij dus ook het koortsige gevoel. Gisteren de hele dag in bed gelegen.
Begin april had ik het ook en toen heb ik me toch maar weer eens laten testen maar dat was dus negatief. Dus ik ben zeker niet te beroerd om me te laten testen, maar als dit steeds iets terugkerends is.
Het lijkt alsof het erger wordt als ik mezelf wat door mijn vermoeidheid heen forceer. Ook omdat het steeds op zaterdag is (nja nu de laatste paar keer steeds, daarvoor kan ik het me niet herinneren). Dus, balansen, al is dat dus best wel heel lastig haha.
Ik ben er nog niet mee naar de huisarts geweest, omdat ik gewoon bang ben dat ik weer word weggestuurd.
Misschien gekke vraag, maar ben je wellicht overspannen/burned out?
Ik herken veel van je klachten, en daar kan je ook letterlijk ziek van zijn.
MyWishMax schreef:Ik krijg ook serieuze koorts bij overbelasting. Eerst ernstige hoofdpijn, dat heb ik elke dag, maar is dan nog erger en eerder op de dag, dan griep gevoel en als ik dan geen stap terug doe lig ik gegarandeerd op bed met hoge koorts.
Volgens mijn revalidatie arts komt dat vaker voor bij overbelasting. Je hoort het dus wel serieus te nemen en echt rust te nemen. Als het elke keer terug komt op dezelfde dag moet je dus iets veranderen aan de dagen ervoor.
Hier wist de huisarts ook niet waar het vandaan kwam, maar de revalidatie arts zag het vaker.
Goof schreef:Earth schreef:Ik voelde me de afgelopen tijd iets beter als in meer kracht in mn lichaam en wat meer kunnen doen in mijn stage. Maar daarbij heb ik dus wel elke keer dit soort terugvallen. Ik snap er niks meer van
Dat is je lichaam dat heel duidelijk zegt: "we doen teveel".
MyWishMax schreef:Wat ik begrepen heb (bij mij is er wel wat mis maar hij sprak ook over mensen die op papier gezond zouden moeten zijn) is dat je belasting dus voorzichtig op moet bouwen. Elke keer dat je overbelast op deze manier breek de belasting af in plaats van opbouwen. Dus het is juist niet raar. Je moet eerst een tijd op normale belasting zitten voordat je kan opbouwen en bij grote overbelasting ga je dus ook weer stappen terug.
Over het heel weinig doen, mijn normale dagritme is al overbelasting bijvoorbeeld. En ik werk niet, dus ivm anderen doe ik echt heel weinig, want zelfs koken kan te veel zijn op een dag. We vergelijken heel snel met anderen en denken dan dat we weinig doen, maar jouw lichaam denkt daar duidelijk anders over.
MyWishMax schreef:Yepje neemt het ervan als het kan, maar eigenlijk is dat heel slecht dus. Maar ook menselijk, haha