Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 12:28

veneri schreef:
Waar ik benieuwd naar ben he... als je nou al ingeent bent.... je wordt later ziek en laat je testen. Kan je dan door de enting een positieve uitslag krijgen, terwijl je misschien geen covid hebt op dat moment,maat gewoon verkouden bent?

Ik heb hem nog niet gehad en ben voorlopig niet aan de beurt. Twijfel ook best wel.... lees hier mee voor de ervaringen van anderen.

Ik ben net gevaccineerd met Pfizer en het Pfizer vaccin zelf kan je niet positief maken.

Het klopt dat je je vooralsnog moet laten testen bij klachten, ook al ben je gevaccineerd.
Na de eerste prik ben je waarschijnlijk voor 50% beschermd. 7 dagen na de tweede prik ben je optimaal beschermd. Je bent dan voor 95% beschermd tegen corona. Je kan dus nog corona krijgen ook al ben je gevaccineerd. Vooral vanaf een week na de tweede vaccinatie is de kans gewoon nog heel erg klein dat je het oploopt. Daarnaast ben je, als je het toch nog krijgt, er waarschijnlijk minder ziek van door het vaccin.

Hier kun je er wat over lezen:
https://www.cbg-meb.nl/documenten/vrage ... oronavirus.

https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie

Zelf ben ik vooral benieuwd naar of je nog een ander kunt besmetten als je vaccin gewoon goed werkt. Uit onderzoeken uit Israël, waar zo goed als iedereen gevaccineerd is blijkt namelijk dat dat zeer waarschijnlijk niet het geval is. Uit dierproeven kwam dat ook al naar voren.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:33

Mijn arm voelt alsof ik gebeten ben door een paard. Met bewegen val het nog mee. Wel is mijn arm een beetje dik.

Maar die spanningsklachten vind ik wel echt super vervelend. Ik kan slecht tegen pijn en wordt daar dan wat misselijk en raar van. Ik neem maar weer twee pijnstillers...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:43

Banyu schreef:
deksel schreef:

Ja, vanuit je werkgever krijg je brief met dat je mag gaan prikken. En dan is het aan jou om een afspraak te maken.

Edit: ik vraag me af wat het handigste is. In welke arm kan je het beste laten prikken? De arm die het je meest of juist minst gebruikt?
Ik zou zelf zeggen de arm die je het meest gebruikt, dan beweeg je hem en wordt hij minder stijf. Maar hoor graag ervaringsverhalen!

Oh, dat heeft nog niemand gehad. :-)

Waar werk je dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:18

Er komt nog een vaccin van Janssens op de markt. Ik zit in de studie. In maart kom ik te weten of ik het vaccin of de placebo kreeg. De inspuiting was pijnlijk en maar arm is even gevoelig geweest. Een collega van me heeft niets gevoeld, ik vermoed dan ook dat ik het vaccin kreeg. Deze week werden mijn collega's ingeënt met het vaccin van Pfizer. Omdat ik in de studie zit, mag ik alleen maar geënt worden met dat van Janssens. Laat ik me deblinderen, krijg ik echter het vaccin van Janssens niet meer, wat inhoud dat ik geen 2de inenting krijg als ik inderdaad het vaccin ipv de placebo kreeg. En omdat er nog geen onderzoek gedaan is naar wat de gevolgen zijn als je met 2 types gevaccineerd wordt, kan ik in dat geval ook niet overgaan naar een ander vaccin. Voelt best wel dubbel aan.

Vayo

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 13:46

Dat is best hele grote een opoffering die je hebt gemaakt! Ik vind het knap dat mensen er op dit punt voor kiezen om mee te doen aan een studie voor een nieuw vaccin.

Maar in maart krijg je te horen of je het Janssens vaccin gehad hebt. Dan heb je ook de tweede vaccinatie al gehad? Omdat je het hebt over deblinderen en geen 2e meer krijgen .... maar dat is alleen in het geval als je je voor maart laat deblinderen?

Bij een placebo kun je bijv. nog wel direct gevaccineerd worden met Pfizer?

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 13:53

Ik ben 8 januari al gevaccineerd, ik val onder de 1e groep. Als het goed is krijgen wij a.s. vrijdag de 2e. Wij krijgen hem gewoon met 3 weken en niet met 6 wkn zoals de minister zei.

Wij hebben echt 4 dgn mega last van onze arm gehad, zelfs te pijnlijk om op te liggen.... Ik heb de Pfizer/ BioNtech gehad.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:05

Vroeg me af, hoe hebben jullie dan zo makkelijk een afspraak kunnen maken? Ik bel iedere keer maar steeds wordt me gezegd nee alles zit vol we zetten je op de SMS lijst. Terwijl ik van andere collega's hoor dat ze in de tussentijd wel een afspraak hebben.. Hoe dan?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 14:29

fjordjes schreef:
Vroeg me af, hoe hebben jullie dan zo makkelijk een afspraak kunnen maken? Ik bel iedere keer maar steeds wordt me gezegd nee alles zit vol we zetten je op de SMS lijst. Terwijl ik van andere collega's hoor dat ze in de tussentijd wel een afspraak hebben.. Hoe dan?

Ik heb toen ik de brief kreeg gelijk gebeld. 11 keer moeten proberen en toen kwam ik er doorheen. 19 min in de wacht en toen kon ik de afspraak maken. Het was gewoon heel erg druk.
Er is onduidelijkheid geweest met wie al wel de brief mocht sturen naar de werknemers en wie niet. Ik heb 's avonds gebeld en in de ochtend inderdaad al meldingen binnen ons team dat mensen geen afspraak meer konden maken, omdat alle vaccins al vergeven waren.

Redenen om je vaccinatie af te melden of uit te stellen zijn een zwangerschap, het ingaan van een IVF traject en een positieve coronatest van 4 weken eerder of korter. Het kan dus zijn dat mensen afmelden en er zodoende weer een plaatsje vrij komt. Ik weet niet of ze dat opvullen met mensen van de lijst of dat ze die toewijzen aan mensen uit de eerste groep die zelf bellen om te vragen of ze al een afspraak kunnen maken?

Eigenlijk zou je dan aan je collega's moeten vragen of zij zelf gebeld hebben of dat ze gebeld zijn. Het kan ook zijn dat ze gekozen hebben voor een andere locatie en een stuk verder moeten rijden.

Alenthe05 schreef:
Ik ben 8 januari al gevaccineerd, ik val onder de 1e groep. Als het goed is krijgen wij a.s. vrijdag de 2e. Wij krijgen hem gewoon met 3 weken en niet met 6 wkn zoals de minister zei.

Wij hebben echt 4 dgn mega last van onze arm gehad, zelfs te pijnlijk om op te liggen.... Ik heb de Pfizer/ BioNtech gehad.

Dat beloofd wat. Morgen werken. Ik heb inderdaad echt nu al een enorm stijve gevoelige arm. Mijn arm boven mijn macht houden of iets dat er tegenaan komt is echt niet fijn. En normaal ben ik echt niet zo flauw :o :+ Ik mag inderdaad ook de 14e weer met 3 weken ertussen. Deze afspraak stond al en wordt dus niet verzet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:38

deksel schreef:
Edit: ik vraag me af wat het handigste is. In welke arm kan je het beste laten prikken? De arm die het je meest of juist minst gebruikt?
Ik zou zelf zeggen de arm die je het meest gebruikt, dan beweeg je hem en wordt hij minder stijf. Maar hoor graag ervaringsverhalen!

Je weet van tevoren ook niet of ie heel veel zeer gaat doen natuurlijk :D
Ik zou zelf altijd mijn niet-dominante arm doen. Heb destijds met de mexicaanse griepprik echt wel 2-3 dagen een pijnlijke arm gehad en toen was het mijn dominante arm :+ dat is toch knap vervelend bij het doen van dagelijkse dingetjes.
Het is evengoed nog steeds makkelijk om je niet-dominante arm licht te bewegen om de stijfheid eruit te halen, met een stressballetje ofzo tijdens het TV kijken. Maar als je moet bewegen omdat het je dominante arm is is dat toch minder :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 15:00

Ik nog niet maar mag hopelijk relatief snel (als risicoptiënte). Ben wel benieuwd naar de ervaringen hier.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 15:01

SVRL schreef:
Er komt nog een vaccin van Janssens op de markt. Ik zit in de studie. In maart kom ik te weten of ik het vaccin of de placebo kreeg. De inspuiting was pijnlijk en maar arm is even gevoelig geweest. Een collega van me heeft niets gevoeld, ik vermoed dan ook dat ik het vaccin kreeg. Deze week werden mijn collega's ingeënt met het vaccin van Pfizer. Omdat ik in de studie zit, mag ik alleen maar geënt worden met dat van Janssens. Laat ik me deblinderen, krijg ik echter het vaccin van Janssens niet meer, wat inhoud dat ik geen 2de inenting krijg als ik inderdaad het vaccin ipv de placebo kreeg. En omdat er nog geen onderzoek gedaan is naar wat de gevolgen zijn als je met 2 types gevaccineerd wordt, kan ik in dat geval ook niet overgaan naar een ander vaccin. Voelt best wel dubbel aan.

Ik heb van mijn Pfizer vaccinatie helemaal niks gevoeld. Ik denk niet dat je af kan gaan op het feit dat het wel of geen zeer deed, of je wel of geen placebo hebt gehad.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 16:22

Ik heb 7 januari eerste vaccin gehad. Komende week tweede keer. Die van Pfizer dus :)
Alleen 2 dagen stijve arm gehad.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:14

Ik heb pas vorige week gebeld, geen wachtrij, kreeg direct iemand wr aan. Was op 3 feb plek... Dus prima. Collega's van mij die eerder hadden gebeld dan ik zijn op de wachtlijst gezet ( ik vind het dus ook vreemd dat ik die plek kreeg terwijl collega's nog op de wachtlijst staan)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:17

@maartje jij zit redelijk in dezelfde regio als ik, vind het maar vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:53

Ik ben Belgische, ik kreeg de prik door de arbeidsgeneeskundige dienst waar mijn werkgever aan verbonden zit. Dus niets zelf geven regelen, we kregen een mailtje met "die datum vaccinatie in zaal X, jouw prik is om uur Y".

En zo gaat dat ook voor prik 2, die staat op 12/2 voorzien.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 18:55

En als je hem niet wilt kun je afmelden? Het is bij jullie in België toch ook vrijwillig?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 18:57

fjordjes schreef:
@maartje jij zit redelijk in dezelfde regio als ik, vind het maar vreemd.

Ik moet naar venlo, is ook dichtstbijzijnde voor mij

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:13

Ja dat is voor mij ook het dichtstbijzijnde, tenzij ze in Venray gaan prikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:13

Klopt, wie het vaccin niet wou ontvangen kon zich op voorhand afmelden

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:27

@Varekaj, zijn er collega's van jou die het vaccin geweigerd hebben? Verplichten ze het niet in de zorgsector?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:29

hwn schreef:
@Varekaj, zijn er collega's van jou die het vaccin geweigerd hebben? Verplichten ze het niet in de zorgsector?

Ik werk in de ouderenzorg en ze mogen je niets verplichten. Ze mogen niet eens weten of je wel of niet gevaccineerd bent.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:46

Ik had trouwens ook geluk en beetje moeite moeten doen voor de prik. Belde zondag en ik ben zelf van limburg. Aan de telefoon zeide ze komende tijd wordt limburg t niet maar ik heb toevallig iemand voor jou gehad die zicht afmoest melden voor morgen(afgelopen maandag) in veghel. Nou gelukkig vrije dag zodat ik daar heen kon. Dusja nu als eerste van mijn stage plek gevaccineerd.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:05

Ik heb geen idee hoe de afspraken verlopen, wij worden in het ziekenhuis gevaccineerd.

@Vayo: die klachten hadden wij ook, en wij zijn echt niet kleinzerig maar dit was niet fijn... Kijk nog niet echt uit naar nr 2 haha

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:20

Mijn collega`s en ik in de thuiszorg hebben nog geen bericht gehad.
Intramuraal zijn de meesten al wel gevaccineerd.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:24

Mijn vriend heeft vorige week de inenting van Moderna gehad. Gelukkig helemaal klachtenvrij gebleven.