Zoontje, 11 maanden, wil geen andere melk dan borstvoeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:13

Ibbel schreef:
ImkeTarek schreef:
Karnemelk vind ik zelf echt super smerig. En volgens mij verkopen ze dat hier ook niet. Toch bedankt voor de tip :)

Buttermilk zou toch gewoon te koop moeten zijn in de UK?

Engelse/Ierse butter milk is niet te vergelijken met NLe vind ik... Ik ben dól op NLe karnemelk maar hier ga ik er bijna van over mn nek. Heel dun en zuur :r

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 14:23

Ibbel schreef:
ImkeTarek schreef:
Karnemelk vind ik zelf echt super smerig. En volgens mij verkopen ze dat hier ook niet. Toch bedankt voor de tip :)

Aaah, buttermilk? Wist niet dat dat hetzelfde was, hahaha!
Dat is zeker te koop idd, maar alleen in 200ml (geloof ik) potjes (iig in "mijn" supermarkt), zoals creme fraiche, niet echt in een pak om te drinken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:11

ImkeTarek schreef:

Butter milk :j

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:29

ImkeTarek schreef:
Ibbel schreef:

Aaah, buttermilk? Wist niet dat dat hetzelfde was, hahaha!
Dat is zeker te koop idd, maar alleen in 200ml (geloof ik) potjes (iig in "mijn" supermarkt), zoals creme fraiche, niet echt in een pak om te drinken

Bij ons heeft Tesco het ook gewoon in literpakken hoor! HEt is over het algemeen (Tesco, Aldi en Lidl) een geel kartonnen pak!

trustHim

Re: Zoontje, 11 maanden, wil geen andere melk dan borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:52

kan je aan melk direct van de boer komen? dus waar niks mee gedaan is in een fabriek waardoor het eigenlijk geen melk meer is. Ikzelf kan wel tegen rauwe melk maar niet de gehomoniseerde gepastureerde die in de supermarkt ligt. Daarnaast vind ik aan de standaard melk totaal geen smaak meer zitten en rauwe melk wel

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:00

Die heel zure karnemelk is mogelijk echt het overblijfsel van het boter maken, terwijl het type dat hier vooral wordt verkocht melk met een bacteriecultuur is.

ImkeTarek

Re: Zoontje, 11 maanden, wil geen andere melk dan borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 15:59

Even een update.
Ik heb de Alpro Soya Grow Up gekocht en dat is een groot succes!!
Niet echt verbaasd, want het is goed zoet.. Daar gaat ie dus echt niet meer dan 150ml per dag van krijgen, zodra ik stop met de borstvoeding.
Maar hij eet met gemak 150gram griekse yoghurt en dan nog zn pap 's ochtends en evt wat kaas producten (vandaag voor het eerst smeerkaas op brood en dat was ook een groot succes!) En dan denk ik dat ie zeker voldoende binnen krijgt :)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:02

ImkeTarek schreef:
Even een update.
Ik heb de Alpro Soya Grow Up gekocht en dat is een groot succes!!
Niet echt verbaasd, want het is goed zoet.. Daar gaat ie dus echt niet meer dan 150ml per dag van krijgen, zodra ik stop met de borstvoeding.
Maar hij eet met gemak 150gram griekse yoghurt en dan nog zn pap 's ochtends en evt wat kaas producten (vandaag voor het eerst smeerkaas op brood en dat was ook een groot succes!) En dan denk ik dat ie zeker voldoende binnen krijgt :)

Fijn!