Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:46

Jorex schreef:
Ik laat mijn haar groeien voor Kika, stichting haarwensen. Ik hoop dat ik voor de zomer het eraf kan laten halen. Ik zit nu op 29 cm in een staart. Ben in november nog geweest voor de puntjes dus ik hoef voorlopig nog niet. En oh ja ik haat lang haar, want strak vlechten/knotten/in een staart doet gewoon zeer, dus ik heb het ook nog eens verslonst los hangen. Kan niet wachten totdat het weer kort mag.

Dat heb ik ook al 2x gedaan, maar omdat hier de grijze haren ook beginnen te komen (haarwensen wil geen grijs haar) wilde ik het eigenlijk kort houden. Dat heb ik maar opgegeven bij de eerste lockdown :+ :') Ik kan nu alweer een staart erin, sommige plukjes zijn nog wat weerbarstig, maar dan is het lang leve de haarknipjes enz. :j
Kleuren is bij mij heel makkelijk, een kleurspoeling houdt in mijn haar maanden.

Muisbal

Re: Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:53

Pfff ik ga ook niet vaak naar de kapper, maar het is nu wel echt tijd. Onderkant is net stro :x
Durf er niet zelf aan te prutsen dus tot die tijd maar met dode punten blijven lopen helaas.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:54

Ik heb (had :') ) kort haar. Half november voor het laatst geweest en het ziet er nog redelijk okee uit, ik moet het alleen wat anders stylen. Mn highlights zijn wel een beetje aan het uitgroeien, maar dat is niet anders :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:59

Nymeria schreef:
AlwaysH schreef:
Mijn haar is sinds afgelopen februari niet meer geknipt (balayage ook niet bijgewerkt). Het is LANG. Maar ik heb t, als ik naar stal ben bijv, toch wel een staart of knot in, dus geen last van. Plus haarband voor de kou.

Dit. En ik heb een antiklitspray gekocht, voor mezelf dus. Geen equishine :')

Heb ik wel eens gebruikt uit nood :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:02

Ik durf sinds begin corona al niet meer naar de kapper. Ik had toen een korte coupe die ik dus gewoon heb laten groeien. Gelukkig is het nu al weer schouderlengte en in een staart of met een haarband ziet het er prima uit.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:32

Ik heb een kort kapsel, en hier zijn de kappers gesloten sinds begin november, dus ik wil echt heeeeel graag naar de kapper ondertussen (normaal ga ik om de 7 weken).
Bij mijn kapper kan je wel een color@home kit afhalen, en daarmee zelf kleuren blijkt veel gemakkelijker dan gedacht, dus dat is geen probleem.
Moedig dat er mensen zelf durven knippen! Hier is dat echt geen optie.
Ik ben wel aan het denken om de tondeuse nog eens boven te halen voor mijn twee zonen, want hun haar ziet er echt slordig uit nu. Maar ik ben niet zo’n fan van een tondeusekapsel, dus ik stel het nog even uit. Mijn man gebruikt altijd de tondeuse, die wil niet naar de kapper, dus voor hem is er niks veranderd.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:35

Ik ben denk ik al 8 jaar niet naar de kapper geweest :') Heb krullen dus af en toe haalt mn moeder er wat van af en als dat scheef is zie je het toch niet. Heb zelf curtainbangs geknipt

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:38

De vorige keer heb ik zelf de schaar erin gezet via de "maak een staart midden op je hoofd" methode en volgens de kapper die het daarna een keer heeft geknipt was het aardig recht. Dus mocht ik weer gek worden van de dode punten dan ga ik dat de volgende keer weer doen.
Ik heb lang haar dat recht is afgeknipt, dus geen laagjes ofzo. Dat scheelt.

Verder lang leve de verfsetjes van de kapper! Dan krijg ik tenminste de juiste kleur, ik doe altijd alleen de uitgroei verven dus het is wel fijn dat de kleuren gelijk zijn.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:43

Ik heb lang, ongeverfd haar en wil het juist nog langer, dus voor mij is er niet echt een probleem. In de vorige lockdown heeft mijn moeder het een keer bijgepunt. Recht stukje er vanaf is gelukkig niet zo moeilijk, zelfs niet voor iemand zonder ervaring.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:45

Mijn vriend heeft met een tang mijn extensions eruit moeten halen. :+

Normaal gesproken worden die om de 6-8 weken omhoog gezet, maar dat gaat dus even niet.
Voel me dus heel kaal! Maar wel fijn met wassen en geen gedoe met een hoge staart :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:47

Ik heb mijn zoon er een stuk af laten knippen, had van die dunne punten.
Natuurlijk veel korter dan de bedoeling maar mooi economisch.

Ook werden al z`n maten via snapchat op de hoogte gehouden van dit experiment. :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:50

Ik heb het ook kort en mijn laatste knipbeurt was ng 4 dagen voor de lockdown.

Ik kan er dus nog even tegen.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:50

Ik ga ook altijd eens per 6 weken, kort kapsel.
Had eigenlijk voor 18 december al een afspraak staan.

Vandaag werd ik gebeld door mijn kapster, ze zei: Ik heb je onder voorbehoud alvast ingepland voor vrijdag 12 februari, mocht het verlengd worden dan hebben we weer contact. Ik dacht nou helemaal prima.

Maar degene met wie ik was zei, joh ik vind je haar zo langer veel leuker staan!
Lijkt net alsof ik meer krul/slag in mijn haar krijg, vind het zelf eigenlijk ook wel leuk :D

Misschien dat ik mijn afspraak tzt weer afzeg, laat ik het weer eens groeien :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:58

rina schreef:
Jorex schreef:
Ik laat mijn haar groeien voor Kika, stichting haarwensen. Ik hoop dat ik voor de zomer het eraf kan laten halen. Ik zit nu op 29 cm in een staart. Ben in november nog geweest voor de puntjes dus ik hoef voorlopig nog niet. En oh ja ik haat lang haar, want strak vlechten/knotten/in een staart doet gewoon zeer, dus ik heb het ook nog eens verslonst los hangen. Kan niet wachten totdat het weer kort mag.

Dat heb ik ook al 2x gedaan, maar omdat hier de grijze haren ook beginnen te komen (haarwensen wil geen grijs haar) wilde ik het eigenlijk kort houden. Dat heb ik maar opgegeven bij de eerste lockdown :+ :') Ik kan nu alweer een staart erin, sommige plukjes zijn nog wat weerbarstig, maar dan is het lang leve de haarknipjes enz. :j
Kleuren is bij mij heel makkelijk, een kleurspoeling houdt in mijn haar maanden.

Haarstichting wil juist wel grijze haren!!!
Hier ook al aan het sparen vorig jaar zat ik bijna op 30 dus nog even gewacht. Word nu wel erg lang dus blij als het eraf zou zijn maar geen moet moet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:58

Hoge staart, soms een knot. Maar vooral niet los, want dan is de uitgroei wel heel duidelijk te zien _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:59

Heb er ooit serieus over nagedacht om een kappersopleiding te doen, misschien toch maar eens in verdiepen want is nu wel handig als je iig je huisgenoten kunt knippen/scheren en op het werk de mensen knippen (gehandicaptenzorg).

Ik zou zo graag echt lang haar willen nu. Toch wel handig in dit soort situaties.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:00

Ik knip het ook met zo'n staart aan de voorkant. Niet eens omdat het wel of niet mooi zit maar ik heb super dik haar en op deze manier is het wat luchtiger, anders zweet ik me kapot 's nachts :=

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:01

Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:08

Die staart aan de voorkant lukt me echt niet. Mijn haar is daar loodzwaar en kan ik nooit recht afknippen, veel te veel haar joh.

Ik verdeel het in 6 staartjes en doe er twee elastiekjes per staart in. Even goed kijken of de onderste elastiekjes allemaal op dezelfde hoogte hangen en dan afknippen.

Even alles los doen en hapjes bijwerken.

Vervolgens voor de laagjes maak ik dezelfde staartjes, maar dan recht omhoog gekamd de elastieken erin doen. Daar knip je dan de langste sprieten af.
En dan pak ik de haren van zo'n beetje 3cm van de 'middenscheiding' op met een kam, weer recht omhoog en daar knip ik zo een paar centimeter vanaf. Weer alles los, wassen en natuurlijk laten drogen want dan zie je het beste wat je vergeten bent.
En dan knip ik nog een paar random kleine plukjes eruit.
En dan is het zo
Spoiler:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:19

Ik heb semi geluk, mijn haar is in oktober 2019 naar mijn smaak veel te kort geknipt. In België zijn de kappers al vaker gesloten geweest, ik ben ondertussen bevallen en postpartum haarverlies zorgde er ook wel voor dat ik even niet meer naar de kapper kon. Hierdoor is het wel langzaam aan het bijgroeien tot een lengte die ik eigenlijk wel leuk vind. Voor de rest mag ik toch nergens heen, op mijn werk na, dus een knot is alles wat ik draag.

Echter tijdens de eerste Lockdown was ik hoogzwanger en er helemaal klaar mee met die baby in mijn buik. Mijn man gaat normaal eens per twee maanden naar de barbier en zijn haar werd toch echt wel te lang. Al meerdere keren gevraagd of ik zijn haar wou bijknippen, wat ik echt niet zag zitten. 39 weken zwanger, huilend onder de douche dat dat kind nooit ging komen en dat ik niet meer wou. Met mijn man een weddenschap afgesloten dat als ik binnen een week zou bevallen ik zijn haar zou knippen.

Lang verhaal kort. 6 uur later een baby en ondertussen knip ik nogsteeds elke twee maanden zijn haar. :roll: :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:46

Hele tijd in een knot, maar dat was min of meer al zo voor de pandemie. Het verven ben ik wat losser in geworden, heb redelijk wat uitgroei maar dan kan mijn haar in ieder geval ook eens bijkomen. Toch niet veel mensen die het zien :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:53

Hier gewoon simpel tondeuze standje 5 (cm of 2 a 3) en pony in twee drie hup de schaar erin, :Y) kort haar dat langer dan 3 cm dwars doet met kruinen, ik heb een goede hondentondeuze die hezelfde is als de mensen tondeuze maar dan met snoer. Moser met kammen. Of ik doe het zelf of het wordt gedaan door mij vaste contact. Een keer ging het mis oeps toen was mijn pony half weg. Maar haar groeit erg snel dus met paar weken zie je er niks meer van.

Kleuren doe ik altijd al zelf als mijn bui er naar is. Nu al een tijd niet gedaan,

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:01

Normaalgesproken ga ik eens per 8 a 10 weken naar de kapper. Ik heb een flinke bos haar en als ik er een beetje model in wil houden is dat wel nodig. Laten we de grijze uitgroei niet vergeten…
Eigenlijk zou ik op 19 december gaan, dat werd verzet naar 29 januari en nu is het maar afwachten. Het is niet anders. Ik maak me er niet zo druk om, kan via mijn kapper een uitgroei-bijwerk-set bestellen dus dat ga ik maar eens doen nu het nog zo veel langer duurt. Verder probeer ik de krul er goed in te houden (valt uitgroei minder op :D ) en ik heb nog hele fijne haarbandeaus liggen die ik kan gebruiken. Moet ik alleen niet ergens naartoe gaan, want met een haarbandeau zijn mijn oren niet vrij om een mondkapje te kunnen gebruiken ;)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:10

Ik ben erachter gekomen dat als je er uit ziet als een soort half vergane zombie met slaaptekort, niemand nog naar je haar kijkt :)*

Maar even serieus. Een knot werkt inderdaad het beste hier :j

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:11

Mijn moeder heeft het geverfd :D
leek wel een horrorscene met rode verf :') maar kwam met uitspoelen weer goed.

Knippen laat ik huisgenoot denk ik binnenkort maar doen. heb toch 1 lengte en onderin is het aardig dood :P maar voor nu kan het nog wel.