Haarverzorging 8 jarige dochter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:33

Het heeft wel wat weg van mijn dochters haar wij doen dit

2x per week wassen met voedende shampo oranje van de aldi.
Schwarts kopf creme spoeling

wij laten het zo opdrogen en kammen het smorgens en doen het in 2staatjes of 1 als het lang is, en los bij een boblijntje.
( dat helpt bij ons maar de mijne is nog maar 7 en accepteerd gewoon hulp).

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:45

Wat vind zij zelf? Wilt ze er van alles ingesmeerd laten worden? Zo nee? Lekker zo laten. Snap het probleem niet zo, der haar ziet er prima uit.
Mocht jij het als moeder zo erg vinden zou ik bij vistie het misschien in een knotje doen. Makkelijke oplossing. Het is in mijn ogen namelijk inderdaad haar haar. Mijn puntjes heb ik in geen 10 jaar meer geknipt. Maar dat zijn mening verschillen, ik zou gewoon gaan voor evt. een knotje, staartje,vlecht, etc. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:47

Ik heb niet alles gelezen, maar ik begrijp het niet borstelen niet :') ik heb ook een hele dikke golvende bos, maar na 1 dag niet borstelen zit het enorm in de klit. Hoe doen jullie dat dan met de klitten?

Celiien

Re: Haarverzorging 8 jarige dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:51

bij mij klit het dus nagenoeg niet, omdat ik dus arganolie gebruik en een comditioner. met andrelon bijvoorbeeld gaat het wel onwijs klitten. en ik vlecht het regelmatig in, dat scheelt ook enorm.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:54

moonsparkle schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar ik begrijp het niet borstelen niet :') ik heb ook een hele dikke golvende bos, maar na 1 dag niet borstelen zit het enorm in de klit. Hoe doen jullie dat dan met de klitten?

Ik kam het alleen onder de douche als er crèmespoeling in zit en dan doe ik mijn haar gemiddeld 2 keer in de week. Slaap met mijn haar in een knot boven op mijn hoofd dus ik heb nooit echt klitten.

Alleen nat kammen zonder crèmespoeling of iets zorgt er voor dat je haar wel afbreekt. Maar wat mij echt geholpen heeft is laagjes in mijn haar en een denman brush met de juiste producten die per seizoen wisselen.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:55

moonsparkle schreef:

Als je krullen of slag borstelt, dan trek je de bundels 'stuk'. Hierdoor gaat het pluizen en veranderd het al snel in 'coupe hagrid' (van Harry Potter).

Goede verzorging is essentieel, hierdoor blijft het handelbaar. Ik kan ook niet met mijn handen door mijn haar zonder te blijven haken. Maar dat hoeft ook helemaal niet als het droog is.
Krullen zijn droog nooit helemaal zonder 'klitten', juist door deze bundels. Die wil je samenhouden!

Afbeelding
Ja echt waar, dit is wat er gebeurd.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:58

Sla mij maar neer, ik vind die pluizige foto juist wel mooi :') Al scheelt het dat m'n haar nu redelijk kort is, waardoor het dan juist veel volume krijgt (en het met een beetje tijd weer normaler gaat zitten).

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:14

Prachtige meid!
Mijn dochter heeft ongeveer hetzelfde haar en ik gebruik alleen dit product.
Afbeelding
Het is een kappersproduct dus wat duurdere prijsklasse. Maar ik kreeg de tip om het de helft te verdunnen, half water half product. Nu doe ik er al zeker een jaar mee.
Het gaat er prachtig van glanzen is is makkelijk uit te borstelen of, zoals bij krullen beter is, een keer kammen als het nat is en daarna niet meer.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:21

alice0cullen schreef:
moonsparkle schreef:

Ik kam het alleen onder de douche als er crèmespoeling in zit en dan doe ik mijn haar gemiddeld 2 keer in de week. Slaap met mijn haar in een knot boven op mijn hoofd dus ik heb nooit echt klitten.

Alleen nat kammen zonder crèmespoeling of iets zorgt er voor dat je haar wel afbreekt. Maar wat mij echt geholpen heeft is laagjes in mijn haar en een denman brush met de juiste producten die per seizoen wisselen.

Leuk verhaal, fijn dat het voor jou werkt. Ik zit met hetzelfde probleem als moonsparkle. Hoe dan ook klit het binnen een dag zonder kammen. En niet een beetje, na 2 dagen heb ik een hele mat tegen mijn nek aan liggen.

Ik was ook ongeveer 2x per week met conditioner, maar met alleen dan kammen red ik het niet. Meer laagjes in mijn haar knippen (of beter, groter verschil ertussen), heeft wel flink geholpen tegen klitten overigens! Daarvoor was het dus nog erger.

Voorbeeld: vanmorgen nog mijn haar doorgekamd, vandaag op een halve staart en ik heb nu al echt enorme klitten. Als ik het vanavond/morgenochtend niet kan, heb ik weer zo'n plak.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:26

Minoes _/-\o_
Zo’n pluiscoupe blijft ook zo fantastisch aan je gezicht plakken :')

Ik ga mee in de ‘alleen borstelen tijdens/na het wassen’ :j Heb vergelijkbaar haar en krijg wel klitten, maar dat zie je toch niet. Die ene keer per week dat ik mn haar was, is het even de tijd ervoor nemen en rustig uitborstelen. Maar ik krijg geen hele matten zoals mijn voorganger. Dat maakt het verhaal wel anders inderdaad. Even nat maken met de plantenspuit en iets van arganolie helpt dan denk ook wel tegen pluizen?

Mocht ze uiteindelijk op het punt komen dat ze juist blij wordt met het mooie haar en krullen en meer krullen willen; dit spul van de Action werkt fantastisch. Na het wassen erin smeren en je krullen knijp je er zo in :D

Afbeelding

En ook deze vind ik fijn voor dagelijks gebruik, ook Action. Van alles uitgetest in jaren, maar deze combi werkt top.

Afbeelding

Edit: ik slaap ook altijd met een lossige vlecht in. Dat scheelt aanzienlijk in klitten en chaos door het draaien tijdens het slapen.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-21 19:44

Dank je wel Diel Zor! Wij en zijzelf vinden haar krullen geweldig, alleen jammer dat ze zo aan de achterkant verstopt zitten. Het haar aan de voorkant en bovenop is wat dun, droog en pluizig. Maar die producten van de action zal ik onthouden, wie weet helpt dat ook voor de steile delen van haar haar om daar ook wat slag of krullen in (terug) te krijgen

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:07

Op facebook kan je lid worden van de curly girl methode. Hier worden ook voor kinderen veel tips gegeven over de verzorging en welke producten je kunt gebruiken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:40

Klein beetje silk oil (Biosilk) in de lengten/punten, verder zou ik er niks aan doen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:59

Crème voeding en geen spoeling erin en verder misschien een lekkere wax op de uiteinden als ze dat leuk vindt.
Verder leuke tips filmpjes op internet zoeken die haar aanspreken. Maar hoe dan ook niet pushen om iets te doen. Werkt alleen maar averechts.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:01

Oeps
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 12-01-21 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:03

xPabloBokt schreef:
knip

Ik denk dat jij in een verkeerd topic gereageerd hebt :P
Laatst bijgewerkt door Marjo op 12-01-21 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:12

Bokt had weer een dwarse scheet geloof ik, zat net toch echt in de goeie :') thanks, heb hem weggehaald!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:13

woepsie90 schreef:
Dank je wel Diel Zor! Wij en zijzelf vinden haar krullen geweldig, alleen jammer dat ze zo aan de achterkant verstopt zitten. Het haar aan de voorkant en bovenop is wat dun, droog en pluizig. Maar die producten van de action zal ik onthouden, wie weet helpt dat ook voor de steile delen van haar haar om daar ook wat slag of krullen in (terug) te krijgen

Bij mijn dochter hielp het enorm er een model (met laagjes) in te laten knippen door een goede kapper. Dan valt het al beter en de krullen/slagen vallen beter. Verder inderdaad alleen nat kammen, vast doen met slapen en een leave in product van Kerastase via de kapper

Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:16

Ik heb een hele hoop geleerd vandaag :oo

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:18

Laagjes laten knippen (let op dat de kapper verticaal knipt en niet horizontaal) en direct na het douche op nat haar andrelon fantastische fixatie haarmousse erin. En done...

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:54

Ik heb precies hetzelfde haar en weet na bijna 37 jaar nog steeds niet wat ik er mee aan moet :')
Ook “prachtige krullen” verstopt onder een bovenlaag met slag en aan de voorkant is het gewoon stijl.
Ben 2x bij een krullenkapper geweest maar vond het niet waard.
Wel merk ik dat een goede shampoo en conditioner wonderen doet. Ik was het 1-2x per week en ook alleen dan gaat er een borstel doorheen anders heb ik ook een ontplofte coupe...
En...ik draag het áltijd in een knotje op m’n kop :') Wil zooo graag eens wat anders maarja, wat dan??

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:43

Wat bij mij helpt is écht goede shampoo en conditioner van de kapper (Kerastase), en vooral niet borstelen als het droog is want dan krijg je pluis. Beetje mousse voor krullen (gewoon van andrelon) erin als ik het nat geborsteld heb (met een tangle teaser) na het douchen en dan met mijn handen even los schudden, aan de lucht laten drogen en het zit weer prima.

Dit haar ga je niet echt glad krijgen zonder stijltang of dure behandeling bij de kapper :n Maar een beetje temmen/modelleren kan wel en misschien dat ze het dan zelf ook wat minder erg vindt dat het niet glad en stijl is maar een mooie lichte slag/krul heeft. Als ik shampoo als andrelon oid ga gebruiken en geen conditioner krijg ik ook ongeveer het haar van je dochter. Met bovenstaande behandeling heb ik een soort beach-look-haar :') Een beetje slag/krul maar geen pluis en niet buitensporig wild. Op dag 2 (zonder borstelen!!!) zit het dan vaak nog iets beter :) De mousse is wel echt key wat zulk haar betreft trouwens hoor! Op nat haar en dan een beetje kneden/los wapperen en klaar is klara!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:58

Ik gebruik ook Kérastase inderdaad, en zweer erbij. :j Het kost inderdaad wel wat, maar je hebt er ook niet veel van nodig. Ik was m'n haar 1 keer per week en doe zo'n anderhalf jaar met een fles.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 02:11

Je zou eens kunnen kijken naar cowboy magic detangler. Ja het wordt voor de paarden gebruikt. Maar bij mijn haar wat ook graag een bundeltje wordt heeft het een goed effect

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 03:45

Herkenbaar.

Ikzelf: dik, pluizig haar, droge punten, krullen aan de zijkant + onderin en bovenop stijl. Bovendien is mijn haar zwaar,snel statisch en snel vol klitten.

Mijn dochter (ook half Indo) heeft exact mijn haar maar zowaar nog dikker.

Wij gebruiken sindskort de dagelijkse shampoo en rode druif conditioner van Macrovita (metOlijf.nl)
Deze producten zijn parabenen,SLS/SLES vrij, zuinig in gebruik en ons haar is enorm opgeknapt. Geen klitten, pluis of statische haren meer.