Moestuin schreef:Ik stond aan de andere kant. Partner een kinderwens en ik niet. Uiteindelijk wel voor een kind gegaan met heel duidelijke afspraken (waaronder de opvoeding 50/50 etc) Maar het is wel duidelijk dat dat niet werkt. Er is hier al veel ruzie over geweest. Sinds een half jaar gaat het beter maar ik kan niet ontkennen dat ik in een discussie of ruzie de kind kaart wel eens durf te trekken wat gewoon niet eerlijk is. Ik had dan maar bij nee moeten blijven.
Als iemand mij vraagt of ik er spijt van heb zeg ik nee. Ze is er, ik zie haar heel erg graag en kan niet meer zonder haar. Maar was ik even gelukkig (of misschien zelfs gelukkiger) geweest zonder? Ja, daar ben ik zeker van. Ik heb het gedaan uit liefde voor mijn vriend. Maar eerlijk, met hetgeen dat ik nu weet had ik het zeer zeker niet gedaan. Bijna alle zorg komt op mij. Je mag toch zeggen dat 80% voor mij is. Was de relatie daarop dan stuk gelopen, tja. Dan was dat zo geweest. Maar het leven dat ik nu heb? Nee, dat is niet wat ik voor ogen had. Spijt van mijn kind: Nee. Spijt dat ik het voor iemand heb gedaan: Ja.
Ik zie mijn partner echt oprecht heel erg graag. Ik zie hem als de man van mijn leven. Maar ik heb mijn leven er voor opzij moeten zetten zoals ik het zag en dat is het nooit of te nimmer waard. Echt niet. Ik wil nogmaals benadrukken dat mijn leven opzij zetten voor mijn dochter het wel waard is. Maar het is echt bekeken vanuit het standpunt: Is het het waard dit te doen voor jou partner. Want heel eerlijk, als de 1 zo iets drastisch toegeeft voor de partner. Is het dan een evenwichtige relatie?
+1 maar dan met drie kinderen omdat ik zelf enig kind ben met minder aangename jeugd en ik wou dat als ik er dan toch op de wereld zetten ze ten minste lotgenoten hadden. Dus kind voor partner en meerdere voor kind, ik had idd een heel ander leven voor ogen ...
Mijn gezin is geweldig en mijn dochters fantastisch en ik sta volledig achter alle keuzes die ik heb gemaakt NA de keuze om zijn wens te volgen. Maar met de ervaring die ik nu heb, zou ik voor mezelf hebben gekozen en niet voor hem.
En dat is de raad die ik geef, kies voor jezelf.