Hyperventileren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Hyperventileren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:55

... zijn er dingen die je op het werk kunt doen die de stress wat wegnemen / verlagen?

Met minder stress is de kans op misselijkheid minder.
(En een rol pepermunt ;) )

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 22:04

Janneke2 schreef:
... zijn er dingen die je op het werk kunt doen die de stress wat wegnemen / verlagen?

Met minder stress is de kans op misselijkheid minder.
(En een rol pepermunt ;) )

Het enige wat ik eigenlijk “mag” doen is vakkenvullen, voor de rest mag ik niks doen. En moet ook nog vol stress op snelheid werken

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:12

Iberogast kan wat helpen bij eventuele misselijkheid. Of in het ergste geval; een reistabletje (zoals primatour). Dit zou je kunnen meenemen, dat geeft mogelijk ook een fijn idee.

Daarnaast, om de stress iets te verminderen, kun je mogelijk iets als valeriaan proberen? Geen wondermiddel, maar ondersteunt wellicht iets?

Naast natuurlijk vooral kijken waar de stress en spanning vandaan komt en daar mee aan de slag gaan :)

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 22:13

SimoneeM schreef:
Iberogast kan wat helpen bij eventuele misselijkheid. Of in het ergste geval; een reistabletje (zoals primatour). Dit zou je kunnen meenemen, dat geeft mogelijk ook een fijn idee.

Daarnaast, om de stress iets te verminderen, kun je mogelijk iets als valeriaan proberen? Geen wondermiddel, maar ondersteunt wellicht iets?

Naast natuurlijk vooral kijken waar de stress en spanning vandaan komt en daar mee aan de slag gaan :)

Misselijkheid heb ik al goede pilletjes voor. Maar het is vooral de angst om hartpijn en kortademigheid te krijgen daar.

De stress en spanning komt uit me hoofd, omdat ik bang ben weer een paniekaanval te krijgen...

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:18

Ah ok, dat is inderdaad een ander verhaal.
Ikzelf vind valeriaan heel prettig om wat kalmer te blijven, maar kan me voorstellen dat het mogelijk niet genoeg helpt. Maar wie weet ondersteunt het iets.

Overigens kan ik me heel goed voorstellen dat je bang bent weer een paniekaanval te krijgen. Naast lichamelijk onderzoek (zoals bv dat hartkastje) is het misschien ook een optie om een keer met de huisarts te praten over het “mentale” stukje. Mogelijk kan die je doorverwijzen naar iemand om je te helpen dat paniekgevoel/de angst onder controle te krijgen?

Angst/paniek is een naar iets TS :(:) Ik hoop dat je je snel wat beter voelt!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:19

Ik gebruik een pilletje valeriaan als ik teveel spanning heb. Haalt net het scherpe randje eraf.
Gebruik ze alleen als ik hartkloppingen krijg op bed.