Ik wil zo graag thee lekker vinden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:13

thirteenn schreef:
Onali schreef:
Waarom wil je het perse lekker vinden?
Ik vind koffie hartstikke lekker ruiken maar de smaak vind ik echt goor. Heb melk en suiker geprobeerd maar het is niks voor mij (ook een cappuchino) waarom zou ik dan doorzetten?

Ik wil iets vinden gezien ik tot nu toe niks warms lekker vind (behalve soep) en dat is niet prettig als je lichaam zich niet goed warm kan houden.

Thee met melk klinkt heel gek! Hoeveel melk moet je dan gebruiken?

En wat is de juiste manier van thee zetten? Ik dacht zakje erin, paar keer omhoog en klaar?

Ik ga in het nieuwe jaar alle genoemde smaakjes eens proberen!

Waar kan ik losse thee kopen? Wij hebben alleen Pickwick thuis :+
Melk kun je ook niet zomaar in elke theesoort gooien. Nou ja, kan wel, maar of het ervan opknapt, is een tweede. :') Zwarte theesoorten met verder weinig toevoegingen, zoals Earl Grey, kun je prima met melk drinken, evenals Rooibos. Je gebruikt zoveel of zo weinig melk als je wilt, maar ik raad je sowieso aan om éérst de thee te zetten, dan pas de melk erbij te doen.

Ik doop nooit m'n thee in het water, maar giet het water eroverheen en laat het gewoon trekken. Nu gebruik ik ook alleen maar losse thee waar vaak een richtlijn op staat van hoe lang het moet trekken en bij welke temperatuur (groene thee verbrandt bijvoorbeeld en wordt bitter als je daar water van 100 graden overheen plettert), maar je kunt het natuurlijk altijd langer of korter laten trekken als je dat zelf lekkerder vindt en afhankelijk van de theesoort. Zwarte thee wordt bijvoorbeeld vaak wat bitter als het lang trekt, terwijl ik hier ook een thee heb liggen die minstens 10 minuten moet trekken, anders smaakt het gewoon nergens naar. :))

Verder helpt het voor mij ook om de thee niet te drinken als hij nog gloeiend heet is. Als ik hem iets laat afkoelen tot, ik gok, een graad of 50-60 is het nog wel lekker warm, maar komen de verschillende smaken veel beter tot hun recht dan wanneer ik probeer hem meteen achterover te gieten.

Losse thee kun je kopen bij bijvoorbeeld winkels als Simon Lévelt of Holland and Barrett, en bij onafhankelijke theezaakjes.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-12-20 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:14

Heb je al eens Chai Latte gedronken? Dit is een soort van kruidige warme melk. Het is heel zacht van smaak en warm. Zou het eerst eens proberen in een koffie/thee speciaal zaak, dat ze hem voor je zetten en je het kan proberen.

Daarnaast drink ik zelf alleen Clipper thee, de green tea met raspberry & mint is heel lekker. Pickwick en ‘goedkope’ thee soorten vind ik al snel bitter en vies en drink alleen groen, zwarte of rode thee is echt niet te haggelen {:}
En ik ben overigens ook begonnen met melk in mijn thee. Gewoon een scheutje bijschenken!

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:15

Heet water met een stukje gember en een schijfje sinaasappel. Thee wat niet naar thee smaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:16

liberia schreef:
Heet water met een stukje gember en een schijfje sinaasappel. Thee wat niet naar thee smaakt.
Definieer dé smaak van thee. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:18

liberia schreef:

Dat is ook geen thee maar een infusion :+

Officieel is thee alleen maar thee van blaadjes van de theeplant getrokken.

Alles waar geen theeblad aan te pas komt is dus ook geen thee.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:21

verootjoo schreef:
liberia schreef:

Dat is ook geen thee maar een infusion :+

Officieel is thee alleen maar thee van blaadjes van de theeplant getrokken.

Alles waar geen theeblad aan te pas komt is dus ook geen thee.

Nope. Al noemt iedereen dit wel zo. Kamillethee is dus eigenlijk geen thee ;) munt ook niet ;)

Gember moet je overigens van houden. Ik ben echt wel een thee drinker maar gember vind ik echt ranzig..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:28

Vroeger dronk ik thee zoals veel het nog doen: heet water waar een vaag kleurtje aan zat, of ook wel een zakje dat het water nauwelijks aangeraakt heeft. Zit geen smaak aan en je krijgt er inderdaad een rare nasmaak van. Sinds een aantal jaar laat ik mijn zakje er net zolang in hangen tot het een aangename drinktemperatuur heeft. Ik drink alleen witte of groene thee of een combi van die twee. De variant met sinaasappel/gember van Lidl vind ik tegenwoordig ook erg lekker.

Qimm

Re: Ik wil zo graag thee lekker vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 22:59

Ik heb het geleerd met zoethout thee, elke dag 1 slokje meer. Nu vind ik thee echt wel lekker. Hou alleen niet van muntthee

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 23:06

Bij veel theewinkels kun je ook proefzakjes krijgen voor een klein prijsje. Dat is erg handig om verschillende smaken te proberen. Sowieso het bezoeken van zo'n zaak, want even ruiken doet ook al heel veel.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 23:16

Ik ben een enorme theeleut (heb het wel moeten leren drinken) maar drink echt alleen losse thee. Theezakjes vind ik echt niét lekker, niet te doen.
Daarnaast heeft het zeker zin om te kijken welke temperatuur van het water aangeraden wordt bij welke soort thee. Groene thee wordt bijvoorbeeld erg bitter als je er kokend water op giet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 23:17

Hier t meest brandnetel thee. Maar ook slaap lekker van pickwick vind ik lekker en verder die wintersmaken van pickwick en de meloen uit die 4 smakenbox
Verder vooral losse thee.
Evt zoetje of wat suiker erin. Ik zet meestal een hele kan.
Brandnetel en kruiden thee, slaap lekker, sterrenmix, en munt enzo trek ik lang. Pickwick enzo heel kort.
Minty marocco oid van lipton is ook lekker.

En ik had nu een aantal zakjes van “eeht”oid. Die zijn ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 23:25

Verse thee op de markt halen. Kun je alles eerst ruiken en dan kiezen. Kan je net zoveel gram halen als je zelf wilt, dus uitproberen zonder dat je veel hoeft weg te gooien;). Zelf in een los zakje of thee ei scheppen. Even wachten tot het water iets afgekoeld is en dan je zakje er pas in hangen.
Of een alternatief is yogi tea, ook zo superlekker.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 23:26

Als je van zoet houdt...misschien eens de oplos kruidenthee van zonnatura proberen...ik vind deze in de winter echt heerlijk om op te warmen..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 23:40

Ik ben juist dan weer wel van de Pickwick en Twinings en vind Lipton dan weer goor.

In Frankrijk (en zal vast ook wel ergens in Nl zijn) dronken we thee met verse bloemen.
Zag er onwijs mooi uit en de smaak was echt fantastisch <3

Maar smaken zijn zo persoonlijk, ik zou inderdaad zoveel mogelijk proberen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 23:46

thirteenn schreef:
siskeh schreef:
Bij sommige theesoorten(of eigenlijk best veel) is de thee lekkerder als het water niet 100 graden is, maar 80/75, in mijn geval laat ik de waterkoker dan even wat langer staan als ie gekookt heeft, sommige kan je instellen.

Wát vind je niet lekker aan thee? Te bitter, smaakloos, te sterk te slap?
Overigens, heel goed dat je "warme" dranken zoekt, heb je gewoon héél simpel warm water al geprobeerd? Ik moest er even aan wennen, maar het werkt wel... ik heb een boiler vlak bij de kraan dus het water is zo warm!

Nou ik moet bekennen (men vind me er raar om) dat ik geen water lust. Maar limonade weer wel met genoeg siroop :+

Wat ik er niet lekker aan vind... Dat vind ik lastig te benoemen. Ik denk of te bitter of te waterig?

Is het eigenlijk ook mogelijk ergens enkele zakjes te kopen? Hebben thuis nu 5 doosjes thee wat niemand gaat drinken :+

Ik meld me :j . Ik lust namelijk ook geen water. Ik ga er zelfs van kokhalzen.

Ik ben wel een echte theeleut. Lapsang vind ook ik heerlijk! Verder inderdaad liever losse thee. Losse thee, als je die in een winkel koopt, kun je ook eerst ruiken. En je kunt er meestal wel een proefje of kleine hoeveelheid van krijgen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 23:47

Ik ben niet zo fan van Pickwick (te zoet) maar drink veel Clipper thee.
En verse gember thee.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 23:57

Heel slap zetten, nasmaak krijg je als je het zakje te lang laat zitten vind ik. Ik noem t uilenzeik haha

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 23:59

Russian earl grey van lipton zaaaaaaalig!!!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 00:07

Thee met melk noemen we hier kinderthee :) neem nog wel eens een slokje van mijn dochter, nog steeds lekker.

Hoe je je thee drinkt is echt smaakgebonden dus dat moet je zelf ontdekken. Sommigen laten het lang trekken terwijl anderen het een paar keer op en neer halen.

Verse thee en pickwick thee maakt voor mij geen verschil, ik vind van beide bepaalde smaken smerig en bepaalde smaken lekker.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 00:25

Ik houd niet van theeblaadjes-thee, en drink vooral kruidenthee.
Zonnatura heeft lekkere kruidenthee zonder toevoegingen (niet de oplosthee), ik drink nu vooral de brandnetel en de kamille.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 00:27

Ik drink veel thee, maar wel hele lichte. Dus 3 x het zakje er door heen en dan vind ik de smaak al sterk zat. Maar ik ben dan ook gek op (heet) water.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 01:52

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 01:56

Ik ben een echte koffie liefhebber, maar na het snoeien van de lavendel of munt wil ik daar nog weleens thee van trekken. Dat is nog wel te drinken.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 01:58

pluisje88 schreef:
Voor de zonnatura fans:

https://www.nporadio1.nl/consument/3939 ... uikerwater

:') :')
Geen wonder dat het lekker is _O-

Maar ik vind die ook zo vies :wow: Maar het is denk ik ook geen thee te noemen... Dus wie weet vinden onder andere niet-theeliefhebbers dit juist een verademing :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 02:00

Ik ben verslaafd aan de avondmelange van Albert Heijn. Wat ik ook érg lekker vind is notendroom, maar die is wel wat duurder...

Water an sich vind ik trouwens ook maar meh, mineraalwater licht sprankelend vind ik daarentegen heerlijk!