thirteenn schreef:Melk kun je ook niet zomaar in elke theesoort gooien. Nou ja, kan wel, maar of het ervan opknapt, is een tweede.Onali schreef:Waarom wil je het perse lekker vinden?
Ik vind koffie hartstikke lekker ruiken maar de smaak vind ik echt goor. Heb melk en suiker geprobeerd maar het is niks voor mij (ook een cappuchino) waarom zou ik dan doorzetten?
Ik wil iets vinden gezien ik tot nu toe niks warms lekker vind (behalve soep) en dat is niet prettig als je lichaam zich niet goed warm kan houden.
Thee met melk klinkt heel gek! Hoeveel melk moet je dan gebruiken?
En wat is de juiste manier van thee zetten? Ik dacht zakje erin, paar keer omhoog en klaar?
Ik ga in het nieuwe jaar alle genoemde smaakjes eens proberen!
Waar kan ik losse thee kopen? Wij hebben alleen Pickwick thuis

Ik doop nooit m'n thee in het water, maar giet het water eroverheen en laat het gewoon trekken. Nu gebruik ik ook alleen maar losse thee waar vaak een richtlijn op staat van hoe lang het moet trekken en bij welke temperatuur (groene thee verbrandt bijvoorbeeld en wordt bitter als je daar water van 100 graden overheen plettert), maar je kunt het natuurlijk altijd langer of korter laten trekken als je dat zelf lekkerder vindt en afhankelijk van de theesoort. Zwarte thee wordt bijvoorbeeld vaak wat bitter als het lang trekt, terwijl ik hier ook een thee heb liggen die minstens 10 minuten moet trekken, anders smaakt het gewoon nergens naar.

Verder helpt het voor mij ook om de thee niet te drinken als hij nog gloeiend heet is. Als ik hem iets laat afkoelen tot, ik gok, een graad of 50-60 is het nog wel lekker warm, maar komen de verschillende smaken veel beter tot hun recht dan wanneer ik probeer hem meteen achterover te gieten.
Losse thee kun je kopen bij bijvoorbeeld winkels als Simon Lévelt of Holland and Barrett, en bij onafhankelijke theezaakjes.