Shampoobar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:14

Ik gebruik ze al jaren en heb er al een heleboel geprobeerd!

Die van Garnier zijn fijn maar heel snel op naar mijn gevoel, je moet ze ook echt goed verspreiden over je haar want anders heb je alsnog een vettige kop.
Die van Lush vind ik zeer duurzaam, gaan lang mee en zijn echt lekker. De conditioner vind ik iets minder.
Dille en Camille zit ook in mijn top 3, ze hebben een hele goede voor vettig haar en gaat lekker lang mee.
Douce Nature ook een keer gehad maar die vond ik maar niks.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:19

Ik heb er ook al veel geprobeerd. Nog niet de juiste gevonden helaas. Alle shampoobars op zeep basis werkten sowieso niet voor mijn haren. Van degenen zonder zeep krijg ik weer last van mijn hoofdhuid.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 21:57

Ik zie dat Happy Soaps veel genoemd wordt. Die ga ik over een poosje dan ook proberen :)

Nu eerst Beesha, ik heb de kamille shampoo en conditioner gisteren binnen gekregen. Ik ben erg benieuwd!

En ook de rest van m'n flessen enzo opmaken :+

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 18:18

Ik heb twee bars besteld voor vet haar bij shampoobars.nl Net binnengekomen en ze ruiken lekker. Ben benieuwd hoe het bevalt. :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:27

Heeft iemand toevallig nog een kortingscode voor Happy Soaps behalve de 10% welkomstkorting? :Y)
Edit: gevonden 25% korting met code ref5560555

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:13

Ah bedankt voor het delen van die kortingscode! Ik was al een tijdje op zoek. Mijn eerste shampoobar via ik dacht Holland&Barret was echt een grote mislukking, maar ik wilde wel nog wat anders proberen wat het idee spreekt me wel heel erg aan. Al die plastic flessen... En dan ben ik nog vrij zuinig met shampoo.

Had van het weekend al getwijfeld om bij HappySoaps te bestellen (ook fijn dat het in NL wordt gemaakt!) en nu dan maar daadwerkelijk een bestelling er uit gedaan! En met de korting ook een deo en een lipbalsem meebesteld. Ben benieuwd!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:36

MarliesR schreef:
Ah bedankt voor het delen van die kortingscode! Ik was al een tijdje op zoek. Mijn eerste shampoobar via ik dacht Holland&Barret was echt een grote mislukking, maar ik wilde wel nog wat anders proberen wat het idee spreekt me wel heel erg aan. Al die plastic flessen... En dan ben ik nog vrij zuinig met shampoo.

Had van het weekend al getwijfeld om bij HappySoaps te bestellen (ook fijn dat het in NL wordt gemaakt!) en nu dan maar daadwerkelijk een bestelling er uit gedaan! En met de korting ook een deo en een lipbalsem meebesteld. Ben benieuwd!

Hygiene zonder water vanaf 41:38 incl. haarverzorging.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:45

Sem_ schreef:
Heeft iemand toevallig nog een kortingscode voor Happy Soaps behalve de 10% welkomstkorting? :Y)
Edit: gevonden 25% korting met code ref5560555

Thankyouuu! Hier ook net 2 shampoobars & een shavingbar besteld, erg benieuwd of ze vergelijkbaar / beter zijn dan mn huidige Lush :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:46

Hier door de code ook shampoo en body bar besteld bij Happy Soaps. O:)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:47

Ik heb ook via shampoobars een shampoobar. Ik heb de citroen, gemaakt voor vet haar. Het scheelt echt. Waar ik eerst mijn haar echt dagelijks moest wassen om toonbaar de deur uit te kunnen (het was na 1 dag écht vet), kan ik nu zeker 2 dagen zonder haar wassen.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:32

Ingrid_92 schreef:
Ik heb ook via shampoobars een shampoobar. Ik heb de citroen, gemaakt voor vet haar. Het scheelt echt. Waar ik eerst mijn haar echt dagelijks moest wassen om toonbaar de deur uit te kunnen (het was na 1 dag écht vet), kan ik nu zeker 2 dagen zonder haar wassen.

Merkte je dit meteen al of pas na een poosje wassen met de shampoobar? Ik heb namelijk exact dit haar wat je omschrijft en de citroen inmiddels binnen gekregen. Het ruikt in elk geval heerlijk, ben nu ook benieuwd of ik het inderdaad minder vaak hoef te wassen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:52

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:32

Floran schreef:
Ingrid_92 schreef:

Merkte je dit meteen al of pas na een poosje wassen met de shampoobar? Ik heb namelijk exact dit haar wat je omschrijft en de citroen inmiddels binnen gekregen. Het ruikt in elk geval heerlijk, ben nu ook benieuwd of ik het inderdaad minder vaak hoef te wassen.

Meteen al eigenlijk. Ze geven wel als tip om bij de eerste wasbeurten 2x in te masseren. Dus inmasseren, uitspoelen, nog een keer inmasseren en uitspoelen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 22:35

Ik heb Lush geprobeerd, Dille&Kamille, nature box, foamies en nog 1 haarzeep waarvan ik het merk niet meer weet.
De enige die ik opnieuw koop zijn lush & nature box :)

Ik merkte gelijk de eerste wasbeurt verschil en als ik niet ga rijden of me inspan kan ik prima een week zonder haren wassen. Mijn haren zijn zachter, gemakkelijker te kammen en niet meer zo irritant statisch als andere jaren in de winter. Conditioner heb ik nog geen fijne bar van geprobeerd dus gebruik ik nog gewoon de conditioner die ik hier had staan

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:12

Lush zit vol met SLS. Als je daar tegen kunt is dat natuurlijk prima maar het heeft niks met natuurlijk of huidvriendelijk te maken. Als je wel graag een solide shampoo van Lush wil zonder SLS kun je Avocado co wash proberen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 23:20

Sem_ schreef:
Leuk om te zien dat de kortingscode door meerdere zijn gebruikt! :D Ik vond hem hier via Google: https://www.hetboekenatelier.nl/2020/08 ... appysoaps/

Ik heb zelf de green tea shampoo bar en conditioner besteld en een houdertje. :)

Die kortingscode werkt bij mij niet ;(.

Ik wil graag de bars eens proberen en een korting van 25% is toch leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 09:31

Dank voor de kortingscode, ik heb ook een bestelling gedaan :)

@San87: bij mij werkte de kortingscode niet toen ik hem kopieerde en plakte, wel toen ik hem overtypte :j

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:19

Ik heb altijd shampoo bars van lush gehad, (seanik) die gaf altijd goed volume. Iemand enige idee of die van happysoap mer lavendel ook volume geeft? Ik heb zulk futloos en dun haar dat het er anders echt niet uit ziet :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:23

Blijheid schreef:
Dank voor de kortingscode, ik heb ook een bestelling gedaan :)

@San87: bij mij werkte de kortingscode niet toen ik hem kopieerde en plakte, wel toen ik hem overtypte :j

Klopt, hier ook :D.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:31

Leuk dit topic! Ik heb afgelopen week een bestelling gedaan bij Beesha. Ik heb de perzik en de blueberry besteld. Voor mij is dit de eerste keer dat ik een shampoobar ga gebruiken, ben zeer benieuwd.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:57

Shampoobar gebruikers, hebben jullie niet dat na een paar keer gebruiken er een soort vettige laag ontstaat? Ik probeerde het een jaar of twee geleden en had daar last van. Is het inmiddels zoveel verbeterd dat je daar geen last meer van hebt? Jullie zijn zo positief dat ik het weer wil proberen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:59

Enige waar ik nog een beetje tegenaan hik is de mogelijke zooi die het geeft. Zo'n zeepje wordt toch nat en ik herinner me nog wel wat natte zeep taferelen van vroeger :)).

Verder lijkt t me heel fijn spul.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:05

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:26

_San87_ schreef:
Enige waar ik nog een beetje tegenaan hik is de mogelijke zooi die het geeft. Zo'n zeepje wordt toch nat en ik herinner me nog wel wat natte zeep taferelen van vroeger :)).

Je moet inderdaad wel zorgen dat hij tussendoor kan drogen :j Dan gaat de bar ook langer mee. Een zeepschaaltje waar geen water in kan blijven staan werkt daar wel mooi voor. Op reis liet ik hem altijd drogen op een droog washandje en dan deed ik hem erin om mee te nemen, dat gaat ook heel goed.

Whizz schreef:
Shampoobar gebruikers, hebben jullie niet dat na een paar keer gebruiken er een soort vettige laag ontstaat? Ik probeerde het een jaar of twee geleden en had daar last van. Is het inmiddels zoveel verbeterd dat je daar geen last meer van hebt? Jullie zijn zo positief dat ik het weer wil proberen.

Die ervaring heb ik wel met haarzeep, niet met shampoo bars. Haarzeep is gemaakt met verzeepte olie, net als gewone stukken zeep, maar in andere verhoudingen. Voor mijn haar is dat waardeloos.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:27

black_kelpie schreef:
_San87_ schreef:

Je moet inderdaad wel zorgen dat hij tussendoor kan drogen :j Dan gaat de bar ook langer mee. Een zeepschaaltje waar geen water in kan blijven staan werkt daar wel mooi voor. Op reis liet ik hem altijd drogen op een droog washandje en dan deed ik hem erin om mee te nemen, dat gaat ook heel goed.

Whizz schreef:

Die ervaring heb ik wel met haarzeep, niet met shampoo bars. Haarzeep is gemaakt met verzeepte olie, net als gewone stukken zeep, maar in andere verhoudingen. Voor mijn haar is dat waardeloos.

Ik heb zo'n bewaarzakje meebesteld, idd. Nog even zien waar ik m kan hangen, in de douchecabine zelf blijft het nog vrij lang vochtig, dus ik moet elders in de badkamer even een plekje zoeken :P.