Het grote Ik haat ongesteld-zijn-topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:21

Christiene schreef:
Ik neem meteen 2 aleve feminax en na 8 uur weer een en dan soms de 3 e en 4 e ook nog.

Zonder dan heb ik erge bloeding plus menstruatiepijn. Lome benen.
Ook als ik het later inneem werkt het minder.

Wonder spul kwa mibder bloedend en pijn bestrijder werkt het bijna helemaal goed.

Met elke 3 weken nu wel raak en vooral eerste 2 dagen loopt het hard compleet met stukken Vroeger was het 4 weken en meer verspreid over 5 dagen .

Pil begin ik liever niet aan en zon spiraal ook niet. Het liefste haalde ik de baarmoeder eruit. Maar das ook weer met nadelen.

Owh hoofdpijn vaak dag voor die tijd dat het begint heb ik mazzel mee mijn moeder had het heel erg dat ze 3 dagen plat lag.

Inderdaad, die stukken! Dat voelt zo vies, dan heb ik meteen het idee dat ik aan het doorlekken ben.

Suzanne F.

Re: Het grote Ik haat ongesteld-zijn-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:30

Tegen heel veel bloeden helpt Ibuprofen of Naproxen (idd Aleve feminax) ook goed. Daar wordt het echt minder van.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:36

Ik vindt de week voordat ik ongesteld wordt erger dan het ongesteld zijn (op dag 1 na). Ik kan wel janken als ik iets laat vallen bijvoorbeeld of ik ben ineens heel boos of zwaar depressief. Mijn lichaam doet ook gekke dingen mijn darmen slaan wat op hol en ook een enorm opgeblazen gevoel in de maag. Verder af en toe wat buikpijn maar vaak kort. En heel erg moe en koud, maar ook altijd zin in taart en Mac.

Eerste dag heb ik vaak een uurtje wat even verschrikkelijk is qua buikpijn. Ik ben eigenlijk nooit zo erg ongesteld niet als vroeger gelukkig. Dus de eerste dag is het ergste en de 2de nog een beetje. Daarna voel ik mij eigenlijk weer extreem goed. Reden dat ik liever wel ongesteld wordt is omdat ik merk dat ik mij daarna weer een heel stuk beter en fitter voel. De pil sla ik dus ook liever over!

Mijn zusje heeft wel extreme pech op dat gebied. De eerste dag dat ze is kan ze eigenlijk alleen maar in bed liggen. Buikpijn, overgeven (ook vaak) en enorme rugpijn en misselijk. Dus dan mag ik niet klagen met een iboprufem is het bij mij goed te doen

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:44

Mag ik ook bij de club?

Echt, ik heb zo'n hekel aan die maandelijkse ellende. En het lijkt wel alsof het nu met de maanden erger wordt qua klachten. -O-

Ik heb vooral last van tieten als watermeloenen, kan amper een BH aan of ze aanraken zo pijnlijk zijn ze daags van te voren. Dan nog lekker een sausje van emotionele labiliteit en buikpijn erbij en het feestje is weer compleet.

Meestal trek ik mezelf heel erg terug als ik ongesteld moet worden, de eerste 2 dagen vind je me vooral in een boekje van de bank en onder een dekentje als ik niets hoef te doen. Naproxen er in, warme thee, een kruik en wat te snaaien en laat me dan vooral met rust :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:12

Ik had laatst een bloedprop ter grootte van mijn handpalm := Schrok me helemaal kapot onder de douche.

Wbt Feminax: het belangrijkste werkzame ingredient daarin is Naproxen, dat kan je ook gewoon van Kruidvat/Etos eigen merk kopen. Scheelt je behoorlijk wat in marketingkosten.

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:19

Emmaa_ schreef:
Ik had laatst een bloedprop ter grootte van mijn handpalm := Schrok me helemaal kapot onder de douche.

Wbt Feminax: het belangrijkste werkzame ingredient daarin is Naproxen, dat kan je ook gewoon van Kruidvat/Etos eigen merk kopen. Scheelt je behoorlijk wat in marketingkosten.

Ooohhhh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:21

Suzanne F. schreef:
Tegen heel veel bloeden helpt Ibuprofen of Naproxen (idd Aleve feminax) ook goed. Daar wordt het echt minder van.

Heb naproxen liggen, natuurlijk vergeten. Wou het meenemen ivm eventueel kramp pijn. Kreeg alleen enorm last van m'n schouder maar geen diclofenac of naproxen bij me natuurlijk. Zal het de volgende ronde es proberen

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:49

Mag ik vragen aan degene die de pil slikken welke jullie hebben?
Ik heb de anticonceptiepil van Sandoz deze was een hele poos niet leverbaar daarom diverse pillen gehad en sinds die tijd heel verschillend van tijd tot tijd last van doorbraakbloedingen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:02

nardxash schreef:
Ik heb de anticonceptiepil van Sandoz deze was een hele poos niet leverbaar daarom diverse pillen gehad en sinds die tijd heel verschillend van tijd tot tijd last van doorbraakbloedingen

De Yasmin.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:18

nardxash schreef:

Ik heb Noranelle, maar hierna wil ik over op spiraal (kyleena of mirena)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:22

Wie haat het niet om ongesteld te zijn? :')

Als ik al die verhalen lees, valt het bij mij echt mee. Twee dagen buikpijn, goed te onderdrukken met aleve feminax. Twee dagen ook matig bloeden. En daarna over naar licht bloeden. Dus voor doorlekken ben ik ook totaal niet bang. Op de dag dat ik weer begin met de pil, is het ook direct weer over. Geen gevoelige borsten, hoofdpijn, rugpijn.

Maar ik voel me wel altijd smerig en heb het idee dat ik dan dikker ben, meer opgeblazen ofzo?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:44

Zertab schreef:

Als ik al die verhalen lees, valt het bij mij echt mee. Twee dagen buikpijn, goed te onderdrukken met aleve feminax. Twee dagen ook matig bloeden. En daarna over naar licht bloeden. Dus voor doorlekken ben ik ook totaal niet bang. Op de dag dat ik weer begin met de pil, is het ook direct weer over. Geen gevoelige borsten, hoofdpijn, rugpijn.

Maar ik voel me wel altijd smerig en heb het idee dat ik dan dikker ben, meer opgeblazen ofzo?

Toen ik nog de pil slikte, had ik er ook geen last van.

Helaas kreeg ik stemmingswisselingen van de pil en kwam ik erdoor aan. :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:45

:wave: ik haat ongesteld zijn en bij mij blijft het langdurig door de mirena spiraal. Soms maanden lichtelijk ongesteld, dan paar weken niet en begint het weer. Om geeeeek van te worden

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 21:46

Dilan93 schreef:
Zertab schreef:

Daarom ben ik op een gegeven moment gestopt met kunstmatige hormonen.
Viel zonder iets te doen zo 2-3 kg af.
Daaahaag PMS en emo-jankbuien!!!

Hallooooow Libido!!

Ook geen last meer van buikpijn. Alleen klein beetje met de eisprong. Maar dat is op te vangen met Aleve Feminax.

Best apart want voordat ik begon met de pil kwam ik regelmatig ziek van de pijn naar huis als ik ongesteld was.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:42

Ik heb een spiraal laten plaatsen.... Gisteren....
Laten we het er maar op hopen dat ik nu 5 jaar niet tot nauwelijks ongesteld word dat wil ik weer een nieuwe, anders doe ik dit nooooooiiit meer!!
Ik ben gisteren ongeveer afgestorven op de bank. En vanmiddag onder het werk ineens megaaaa krampen. Bloedverlies is nu al zoals ik met de pil begin, dus dat is positief!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:03

Dilan93 schreef:
Zertab schreef:

Stemmingswisselingen heb ik ook weleens last van idd. Maar ben er niet van aangekomen, tenminste, niet dat ik weet. Jaren geleden een keer begonnen en twee jaar geleden heel veel afgevallen. Dus ik weeg sowieso minder als toen ik met de pil begon.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:05

x_Jeanine_x schreef:
Laten we het er maar op hopen dat ik nu 5 jaar niet tot nauwelijks ongesteld word dat wil ik weer een nieuwe, anders doe ik dit nooooooiiit meer!!
Ik ben gisteren ongeveer afgestorven op de bank. En vanmiddag onder het werk ineens megaaaa krampen. Bloedverlies is nu al zoals ik met de pil begin, dus dat is positief!

Hate to burst your bubble maar ik ben met spiraal meer ongesteld dan niet :Y) hopelijk heb jij meer geluk

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:15

Ik meld me ook maar...... :+

Sinds een jaar of 15 gebruik ik de cup en dat is een verademing op zich

Wel heel heftig vanaf mijn 12e ongesteld. Sinds mijn 16e de pil maar na trombose en longembolien mocht dat niet meer. Jaren later de prikpil en die hielp ook redelijk, maar had ook zijn nadelen.
Nu sinds 10 jaar hormoonvrij.

Wel sinds 4 jaar 7 dgn tijdens de menstruatie cyclocapron en naproxen, zonder lukt het niet.....maar ik kan ermee leven.

Ik heb de app flo op mijn telefoon en sindsdien weet ik precies wanneer het weer zo laat is :')
Ik begin een dag eerder al met medicatie en dat werkt bij mij perfect

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 23:19

Bij mij is het gelukkig weer over, nu weer een paar weken zonder *\o/* . Ik kan helaas slecht tegen hormonen, heb al verschillende pillen gehad en een spiraaltje laten zetten durf ik niet, bij een vriendin van mij ging dat ding zwerven :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 23:59

x_Jeanine_x schreef:

Ik had na 1.5 uur na het plaatsen van een koperspiraal zoveel pijn. Lag als een feutus op de bank en kon werkelijk waar niets. Vergeleken met datis nu elke menstruatie eigenlijk appeltje eitje. Vaak maar even paar uur wat kramp en klaar.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 00:10

Onderzoek of je tegen aleve feminax kan. schijnt erg goed te werken

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 07:18

Naproxennatrium van eigen merk is vaak veel goedkoper en het is dezelfde werkzame stof als in Aleve.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 09:11

Precies wat San zegt, Aleve Feminax is een mooie naam voor Naproxen wat gewoon van een eigen merk als de Kruitvat oid te koop is, zelfde werkzame stof, minder fancy naam, minder duur.

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 10:27

Ik ben een week te laat oeps...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 11:08

MarliesV schreef:
Precies wat San zegt, Aleve Feminax is een mooie naam voor Naproxen wat gewoon van een eigen merk als de Kruitvat oid te koop is, zelfde werkzame stof, minder fancy naam, minder duur.

Dat is een goede om te onthouden!