Hoofdpijn gaat niet weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 21:53

Jessix schreef:
Ik heb chronisch hoofdpijn. Komt bij mij vanuit mijn nek/schouders en dat komt weer vanuit mijn rug. Dus bij mij allemaal wel verklaarbaar. Wordt ook wel erger door stress of als het weer de tijd van de maand is. Voor dat alles is mijn chiropractor mijn redding.

Ik zeg ook chiropractor. Ik ga erheen met hoofdpijn doordat mijn rug en nek vastzitten en loop zonder hoofdpijn weer naar buiten. Moet het wel elke paar weken herhalen dus eigenlijk nog eens op zoek naar een andere methode erbij, maar die bezoekjes helpen mij enorm.

Romeo2007

Re: Hoofdpijn gaat niet weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:28

Ik heb ook al 3 dagen hoofdpijn. Vooral aan de linker voorkant. Komt steeds weer terug. Corona test is negatief. Heb wel 3 weken geleden een ontstekingsremmer ingespoten gekregen. Ik vrees dat het daarmee te maken heeft

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 00:19

Hier ook al een week!
Ik ben bekend met migraine en vastzittende spieren, maar "helaas" is het deze keer voorhoofdsholteontsteking. "Helaas", omdat bij migraine triptanen nog wel eens werken.

Vandaag ben ik er redelijk vanaf gekomen door in een heet bad te gaan zitten met Rhino Caps, 2 Excedrin, oorspray, neusspray en een uurtje rust. Maar de hele ochtend heb ik lopen vloeken, de kou werkte niet heel goed.
Voordeel is wel dat als het eindelijk zakt, je jezelf zo fantastisch goed voelt.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 00:23

Utixo schreef:
Hier ook al een week!
Ik ben bekend met migraine en vastzittende spieren, maar "helaas" is het deze keer voorhoofdsholteontsteking. "Helaas", omdat bij migraine triptanen nog wel eens werken.

Vandaag ben ik er redelijk vanaf gekomen door in een heet bad te gaan zitten met Rhino Caps, 2 Excedrin, oorspray, neusspray en een uurtje rust. Maar de hele ochtend heb ik lopen vloeken, de kou werkte niet heel goed.
Voordeel is wel dat als het eindelijk zakt, je jezelf zo fantastisch goed voelt.

Ik kan me voorstellen dat je je dan ineens helemaal top voelt! :)

Werkt een neusspray ook als je neus niet dicht zit?

En heb jij ook last van je oren?

Een warm bad klinkt sowieso altijd wel goed!

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 00:31

Je neus hoeft niet dicht te zitten bij een holte ontsteking. Je kan ook stomen met kamille als je geen "troep" wil gebruiken.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 01:09

IsaCalixa schreef:
Utixo schreef:
Hier ook al een week!

Ik kan me voorstellen dat je je dan ineens helemaal top voelt! :)

Werkt een neusspray ook als je neus niet dicht zit?

En heb jij ook last van je oren?

Een warm bad klinkt sowieso altijd wel goed!

Ik had toevallig de week voor ik hoofdpijn kreeg flink last van oorsuizen en dicht ploppende oren. Legde de link pas toen het al te laat was, al had ik toen ingegrepen was ik misschien wel op tijd geweest. Ik heb deze keer een spray ipv druppels, ik weet ook niet zeker of het knetteren en bubbelen helemaal hoort. Wel voelde ik het direct door trekken naar het pijnpunt, dus ergens zat ik juist met de spray.
Mijn neus zit chronisch verstopt, dus daar kan ik geen antwoord op geven.
Warm bad is overigens relatief. Ik had er even geen rekening mee gehouden dat die caps Eucalyptus- en menthololie bevatten. Twee verkoelende oliën. Mijn bloedhete bad voelde aan als een ijsbad 8-) . Ik heb de warme douche onder water erbij gehouden. Maar de geur was heerlijk!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:12

Ben je al bij de huisarts geweest TS?

Fijn dat in ieder geval corona negatief was.\

Edit: goede morgen het is vroeg op zondag.
Laatst bijgewerkt door maj0 op 06-12-20 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:13

De dierenarts? :+

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:20

Utixo schreef:
De dierenarts? :+

Wakker nee geloof het niet :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 17:04

maj0 schreef:
Ben je al bij de huisarts geweest TS?

Fijn dat in ieder geval corona negatief was.\

Edit: goede morgen het is vroeg op zondag.

Nog niet :)

Vandaag weer iets minder. Nog wel druk op oren.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 14:22

Nog even een korte update.. :)

Vandaag heb ik zo goed als geen last meer van de hoofdpijn :) Nog wel mijn oren laten checken bij de HA, maar dat was allemaal in orde!

Ik weet dus niet precies wat de oorzaak was, wellicht toch eens een fysio bezoekje plannen :)

In ieder geval nog bedankt voor alle reacties in dit topic, ik houd het in gedachten, en hopelijk kan het ook andere mensen helpen!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 18:02

IsaCalixa schreef:
Nog even een korte update.. :)

Vandaag heb ik zo goed als geen last meer van de hoofdpijn :) Nog wel mijn oren laten checken bij de HA, maar dat was allemaal in orde!

Ik weet dus niet precies wat de oorzaak was, wellicht toch eens een fysio bezoekje plannen :)

In ieder geval nog bedankt voor alle reacties in dit topic, ik houd het in gedachten, en hopelijk kan het ook andere mensen helpen!

Wat fijn! Ik denk toch nog een voorhoofdsholte ontsteking omdat het bij het bukken ook zeer doet. Helaas als je dit eenmaal hebt gehad kan het vaker terugkomen. Dan als advies lekker weekje op de bank met liggen doet het toch het minste zeer. Ik heb het 1 tot 2 keer per jaar maar vindt het ook verschrikkelijk