Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjong schreef:Oeh ik voel me nu wel een beetje laissez-faire. Mijn zoon van bijna 15 gaat meestal rond 23.00 en mijn dochter van 13 om 22.15.( ze staan in de ochtend resp. 7.00 en 6.45 op) Ik het weekend mogen ze het "zelf weten". Even tussen aanhalingstekens want het is uiteraard niet de bedoeling om de hele nacht door te halen ( al vraagt mijn zoon het wel eens in de vakantie en dat is ook prima). Meestal gaat mijn dochter in het weekend tegelijk met mij, en mijn zoon maakt het meestal een uurtje of 1.00/ 1.30
troi schreef:Ik pas me aan aan wat zoon nodig heeft. Hij is 13 en is een tijdje om 21.3 naar bed gegaan maar was erg moe en wat ziekelijk steeds. Hij gaat nu alweer een tijdje om 20 uur naar boven en dan om 20.30 instoppen en licht uit. Das best vroeg als ik de rest hier lees maar hij heeft het nodig. Ik gok dat tegen de lente hij weer later naar bed kan, hij heeft (net als zijn vader) behoorlijk ‘last’ van de korte dagen. Ach eerder naar bed in de winter is ook een stukje natuurlijk ritme denk ik.
Peppertree schreef:Dan zijn wij wel extreem laat, beide kinderen van 1,5 en bijna 4 gaan er tussen 20.15 en 20.30 in. Om 8.00 weer wakker
Ineke2 schreef:troi schreef:Ik pas me aan aan wat zoon nodig heeft. Hij is 13 en is een tijdje om 21.3 naar bed gegaan maar was erg moe en wat ziekelijk steeds. Hij gaat nu alweer een tijdje om 20 uur naar boven en dan om 20.30 instoppen en licht uit. Das best vroeg als ik de rest hier lees maar hij heeft het nodig. Ik gok dat tegen de lente hij weer later naar bed kan, hij heeft (net als zijn vader) behoorlijk ‘last’ van de korte dagen. Ach eerder naar bed in de winter is ook een stukje natuurlijk ritme denk ik.
Toen ik 12/13 jaar was ging ik ook 20:30 naar bed. Heel gek is dat niet hoor
Sjong schreef:Ik zóu mijn kinderen inderdaad niet eens eerder in bed kunnen krijgen. Sporten, huiswerk, douchen een dan nog ff relaxen en het is al 22.00.
Sjong schreef:Oeh ik voel me nu wel een beetje laissez-faire. Mijn zoon van bijna 15 gaat meestal rond 23.00 en mijn dochter van 13 om 22.15.( ze staan in de ochtend resp. 7.00 en 6.45 op) Ik het weekend mogen ze het "zelf weten". Even tussen aanhalingstekens want het is uiteraard niet de bedoeling om de hele nacht door te halen ( al vraagt mijn zoon het wel eens in de vakantie en dat is ook prima). Meestal gaat mijn dochter in het weekend tegelijk met mij, en mijn zoon maakt het meestal een uurtje of 1.00/ 1.30