Overmatig zweten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:22

daantjuhhh schreef:
Ik heb exact het zelfde. Ook al is het min 10 en sta ik te rillen van de kou dan heb ik nog zweetvlekken tot soms halverwege mijn middel.

Syneo 5 werkt bij mij goed. Maar ik moet wel het hele riedeltje juist doen. Elke 5 dagen. Savonds douchen, droogmaken, opspuiten. Even wachten en dan shirtje aan en slapen.
Volgende ochtend wassen en dan gewone rol deo.

Ik ben aan het sparen voor een miradry behandeling.

https://dry-nederland.nl/miradry-behand ... TPEALw_wcB

Ik heb ook bij de dermatoloog gelopen. De Botox hielp goed. Maar erg duur en elke 6 maanden moest ik dat herhalen

Ik ben even benieuwd of je bij zo'n behandeling niet op andere plekken gaat zweten?

Ik doe ook al jaren botox spuiten (Gaat van eigen risico af) Bij mij werkt het gelukkig langer dan 6 maanden, zon 10 tot 12 maanden.

AylaL

Re: Overmatig zweten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 19:29

Hebben jullie, degene met botox, een vrij uitgebreide verzekering? Ik zit bij Ohra maar kan daar verder niks terug lezen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 19:30

AylaL schreef:
Hebben jullie, degene met botox, een vrij uitgebreide verzekering? Ik zit bij Ohra maar kan daar verder niks terug lezen.

Zit bij NN en alles basispakket met tandarts :+ maar manlief ook botox en die heeft alleen basis bij nn

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 20:12

x_Jeanine_x schreef:
AylaL schreef:

Zit bij NN en alles basispakket met tandarts :+ maar manlief ook botox en die heeft alleen basis bij nn

Oke bedankt!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:14

Mijn zus had dit probleem ook. Botox werkt erg goed, wordt ook vergoed vanuit het basispakket van de zorgverzekeraar (mits gecontracteerd). Zij laat het bij de dermatoloog in het ziekenhuis doen.
Ik zou dus gewoon je zorgverzekering bellen en vragen hoe dit zit.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 15:53

Ik wou graag nog hier even melden, ik heb vandaag botox onder mijn oksels gekregen! Het valt tot 3x per jaar bij mij onder de verzekering!

Heb ze denk ik 20x bedankt in de kliniek daar, ben zo benieuwd hoe het in 2 weken is *\o/*

Het was wel ff pijnlijk die prikjes maar mevrouw die de botox plaatste reed ook paard dus konden we leuk praten en dacht ik er helemaal niet aan! En duurde ook echt maar 10-15 minuten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:00

AylaL schreef:
Ik wou graag nog hier even melden, ik heb vandaag botox onder mijn oksels gekregen! Het valt tot 3x per jaar bij mij onder de verzekering!

Heb ze denk ik 20x bedankt in de kliniek daar, ben zo benieuwd hoe het in 2 weken is *\o/*

Het was wel ff pijnlijk die prikjes maar mevrouw die de botox plaatste reed ook paard dus konden we leuk praten en dacht ik er helemaal niet aan! En duurde ook echt maar 10-15 minuten.

Fijn! Bij welke kliniek ben je geweest?
Nu ff een dag of 3 niet sporten en 24 uur niet met zeep of deo doen he...

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 16:56

purny schreef:
AylaL schreef:

Fijn! Bij welke kliniek ben je geweest?
Nu ff een dag of 3 niet sporten en 24 uur niet met zeep of deo doen he...

maurits kliniek in den haag! Ja dat hadden ze gezegd

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:04

Fijn dat je het eindelijk hebt laten doen, hoop dat het je helpt en dat je jezelf een stuk zekerder gaat voelen!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:50

daantjuhhh schreef:
Botox wordt al jaren niet meer vergoed.

Dat is echt onzin..

Bij hyperhidrose wordt botox wel degelijk vergoed, zelfs vanuit je basisverzekering. Enige is dat je dan je eigen risico kwijt bent elk jaar.

Ik moet toevallig aanstaande maandag weer naar de kliniek voor botox en hoef echt niets zelf verder te betalen nog.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:51

AylaL schreef:

Super fijn! Daar ga je zo veel plezier van hebben, je zal je echt een stuk beter gaan voelen!

Ik ben zelf patient bij de mauritskliniek in Utrecht, ook super fijne plek daar.
Het is idd even niet zo fijn gevoel maar wat je zegt, het duurt maar heel kort. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 17:55

Ik ben ook bij de mauritskliniek. Top locatie

Bridleless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:24

Ik heb zelf ook al enkele jaren last van hyperhidrosis (handen, voeten en oksels) en slik daarom sinds 2,5 jaar elke dag 1 tot 3 tabletjes glycopyrroniumbromide. Dit geneesmiddel werkt bij mij heel goed en ik ondervind er ook niet heel veel bijwerkingen van (enkel een wat droge mond). Je zou aan je huisarts kunnen vragen of je dit mag proberen. Het is officieel voor mensen met overmatige speekselaanmaak, maar werkt dus ook goed voor hyperhidrosis. Ik heb het destijds bij de dermatoloog voorgeschreven gekregen. Ik weet dat er ook nog andere geneesmiddelen bestaan, zoals oxybutynine, maar hier waren de bijwerkingen veel groter dan bij glycopyrroniumbromide.

Andere behandelopties die ik ken (en die waarschijnlijk ook al genoemd zijn door andere Bokkers):
- botox
- iontoforese
- sympathectomie
- chirurgische verwijdering van de zweetklieren
(https://www.farmacotherapeutischkompas. ... erhidrosis)

Ik hoop dat de botox overigens helpt! Ik heb het zelf ook ooit overwogen, maar gezien ik het op meerdere plekken heb, leek dit mij niet heel handig haha

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:36

JustLizz schreef:
daantjuhhh schreef:
Botox wordt al jaren niet meer vergoed.

Dat is echt onzin..

Bij hyperhidrose wordt botox wel degelijk vergoed, zelfs vanuit je basisverzekering. Enige is dat je dan je eigen risico kwijt bent elk jaar.

Ik moet toevallig aanstaande maandag weer naar de kliniek voor botox en hoef echt niets zelf verder te betalen nog.

Misschien even verder lezen. ;)

Het werd jaren niet meer vergoed.
Ik heb hierna nog een berichtje geplaatst.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 17:43

Ik hoop dat dit werkt en anders zal ik toch gaan sparen voor 1 a 2 miradry behandelingen. Zeker omdat als het permanent is het op langere duur goedkoper is dan elk jaar 385 euro aan eigenrisico.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 17:48

AylaL schreef:
Ik hoop dat dit werkt en anders zal ik toch gaan sparen voor 1 a 2 miradry behandelingen. Zeker omdat als het permanent is het op langere duur goedkoper is dan elk jaar 385 euro aan eigenrisico.

Ja precies, ik wil ooit ook nog wel een keer voor de miradry gaan, maar vind het toch wel een berg geld en ik denk dat ik toch nog maar een paar jaar wacht tot er nog wat meer lange termijn resultaten beschikbaar zijn.

Vanwege mijn reuma medicatie kom ik toch al wel aan mijn eigen risico, dus de botox behandeling is nu niet direct voor mij een extra kostenpost meer. Maar goed, het zou fijner zijn als je iets hebt waarmee het definitief weg blijft zodat je ook niet telkens naar de kliniek hoeft.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 19:31

Ja precies! Ik kom jaarlijks ookwel aan mijn eigen risico maar alsnog fijner.

Even een vraagje hoezo duurt het een paar weekjes voordat de botox werkt, voordat ik me er in had in gelezen dacht ik dat het gelijk resultaat was.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 19:37

Hoe dat precies werkt weet ik niet, maar ik merk bij mezelf idd ook altijd wel dat het even duurt voor het optimaal werkt, paar weken is vrij lang maar paar dagen gaat er toch vaak wel overheen ook hier.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 00:10

AylaL schreef:

Fijn TS! Ik ben benieuwd!. :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:06

Osteopaath.
Uit mijn hoofd zeg ik 'thorax 7', het 'segment' halverwege je ribkorf.
(Ben geen osteopaath dus ik kan er een segment naast zitten.)

Als dit segment onder druk staat (scheve wervel, rib-wervelgewricht net niet goed en nog zo wat mogelijkheden) kan je lichaam reageren met overmatig zweten.
Heel vervelend! :(:)

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 12:41

Janneke2 schreef:
Osteopaath.
Uit mijn hoofd zeg ik 'thorax 7', het 'segment' halverwege je ribkorf.
(Ben geen osteopaath dus ik kan er een segment naast zitten.)

Als dit segment onder druk staat (scheve wervel, rib-wervelgewricht net niet goed en nog zo wat mogelijkheden) kan je lichaam reageren met overmatig zweten.
Heel vervelend! :(:)

Valt scoliose hieronder? Dat zou dan namelijk kunnen verklaren waarom ik het heb!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 15:10

... bij scoliose kan ik me levendig voorstellen dat thorax 7 onder druk staat!
(En niet alleen dat segment...)

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 13:41

Het is nu zo'n 2(,5) maanden later en jammer genoeg is het effect van de botox nu al weg.

Ik mag pas 16 April weer terecht als ik wil dat het vergoed is :(

Jammer dat dit weer het zoveelste is wat niet werkt, dat word sparen voor de duurdere ingrepen. Jammer genoeg is dat moeilijk op een studente inkomen.

Het valt me wel zwaar, dacht eindelijk weer dat ik me niet constant zorgen hoefde te maken of ik niet aan het zweten was.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:53

Ik heb niet alles gelezen dus misschien is mijn antwoord al gegeven...

Sinds ik in de overgang zit begon ik ook overdadig te zweten, nu schijnt dit blijkbaar wel andere zweet te zijn (hormonaal) maar ik begon mezelf toch te ruiken.
Via facebook kwam ik bij Loveli terecht en daar heb ik een deo gekocht die fantastisch werkt bij mij :o
Ik smeer hem niet eens maar dep alleen maar, dus doe er heel lang mee.
Ik heb de power of zen

https://loveli.care/

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:31

AylaL schreef:
Het is nu zo'n 2(,5) maanden later en jammer genoeg is het effect van de botox nu al weg.

Ik mag pas 16 April weer terecht als ik wil dat het vergoed is :(

Jammer dat dit weer het zoveelste is wat niet werkt, dat word sparen voor de duurdere ingrepen. Jammer genoeg is dat moeilijk op een studente inkomen.

Het valt me wel zwaar, dacht eindelijk weer dat ik me niet constant zorgen hoefde te maken of ik niet aan het zweten was.

Hoe vaker je Botox herhaalt hoe langer het blijft werken. Dus zou kunnen dat het de volgende keer langer werkt.