Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:19

Suzanne F. schreef:
Wat is daarvan de sterkte? Hoeveel doxylamine per ml?

doxylamine 0,326% op 100 ml

maitestar23 schreef:
Voor wat andere dingen gebruik ik zelf edelstenen en heb er echt baat bij.
Misschien een steen onder je kussen leggen?

https://www.spiritualgarden.nl/zoek-op-werking/slaapproblemen/

Met mijn slaapprobleem zal het een flinke grindtegel worden.
En dat slaapt dan weer niet zo lekker...

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:43

Mloes schreef:
XxLiEsJuHhxX schreef:

Mag ik vragen wat voor olie je besteld hebt? O:)

Zelf ook grote fan van essentiële olie. Ik ben er mee begonnen ook door slaap problemen. Sinds ik ze gebruik slaap ik bijna altijd weer als een roosje <3

Maar ik heb ook geleerd door informatie en eigen ervaring dat er veel schadelijke essentiele olien zijn die schadelijk zijn voor de gezondheid in plaats van te helpen.

Ik heb deze gekocht, veel goede reviews en in de aanbieding dus het proberen waard :D
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... iSEALw_wcB

Op de site staan 3 olien. Maar als je op het etiket naar de ingredienten kijkt. Staat er dan buiten die 3 olien niks anders bij?

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:24

Dormesan van Vogel hielp bij mij goed bij het inslapen. Ik weet niet zeker of het helpt om door te slapen. Iets wat je makkelijk kunt proberen: sokken aan in bed. Daar slaap ik zo diep van dat ik s ochtends amper wakker wordt.

secricible

Re: Homeopathisch middel om beter (door) te slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:00

wellicht niet wat je wil horen, maar ik heb dit ook sinds de geboorte van mijn zoontje. Hij is nu 2 en mijn nachten zijn nooit meer geworden zoals voorheen :D
Ik slaap gewoon lichter, alert op ieder geluidje. Ik merk ook direct dat als mijn zoontje uit logeren is dat ik weer een stuk dieper en rustiger slaap.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:12

Dormeasan werkt ook om goed door te slapen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:00

Jeetje meer vrouwen die sinds het moederschap slaap problemen hebben. Hier is het inslapen maar ook met wakker worden lang wakker (1 tot 1 5 uur)
Niet piekeren maar gewoon alert.
Inslapen naast mijn vriend lukt helemaal niet meer omdat ik zijn geluiden en gesnurk niet meer kan filteren en inslapen nog moeilijker gaat.
Ik verplaatst dus elke avond naar de woonkamer op een matrasje.
Inmiddels zorgt ook dat voor de nodige spanningen. Hij mist mij in bed en snapt niet waarom ik niet gewoon slaap.

Melatonine helpt soms met inslapen als ik alleen lig maar absoluut niet met doorslapen. Na 2 uur kan ik klaar wakker zijn.

Heb inderdaad het advies gehoord van droom sap en dat as proef besteld. Eens kijken of dat wat is.

Zat zelfs te denken aan acupunctuur ofzo haha.

Maandag ga ik nieuwe oordoppen laten maken. Mijn oude sloot minder af dan gewenst bij 1 oor. Gewone dopjes filtert sowieso niet.

Overigens komt mijn kleintje nu al 12 maanden gebroken in de nacht. Soms 2 x even. Soms 6 x
En als het dan weer net als nu best goed gaat een paar dagen dan lig ik zelf sowieso wakker.
Met borstvoeding sliep ik goed en ben toen snel met borstvoeding gestopt. Toen sliep ik ineens helemaal niet meer. Schijnbaar wordt er melatonine aangemaakt bij het geven van borstvoeding waardoor je sneller in slaap viel wat ik ineens miste?

Ik word in ieder geval erg labiel van niet slapen.

Verder ben ik echt tevreden over alles in mijn leven maar het heeft zoveel impact op mijn emotionele gesteldheid!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:01

Ik zie dat er veel middelen van dr. Vogel worden aangeraden, maar deze mogen niet zomaar tijdens het geven van borstvoeding worden gebruikt. Dus ik zou gewoon even naar de huisarts gaan en vragen om advies.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:53

@ChantalSmook; Hier ook een tester van DroomSap besteld en had wel het idee dat het scheelde. Heb het tot nu toe alleen genomen als ik de volgende dag kon uitslapen zodat ik ook rustig de tijd had om wakker te worden.
Begrijp wel dat het voor spanningen in je relatie zorgt als je niet samen kan slapen. En een matras in de woonkamer is ook niet ideaal. Was dit al vanaf de start van de relatie zo? Denk dat aangepaste oordoppen inderdaad kunnen schelen. En kan jouw vriend er ook wat aan doen, qua gesnurk?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 11:25

secricible schreef:
wellicht niet wat je wil horen, maar ik heb dit ook sinds de geboorte van mijn zoontje. Hij is nu 2 en mijn nachten zijn nooit meer geworden zoals voorheen :D
Ik slaap gewoon lichter, alert op ieder geluidje. Ik merk ook direct dat als mijn zoontje uit logeren is dat ik weer een stuk dieper en rustiger slaap.

Nee dat wil ik inderdaad niet horen :Y) Het heeft ook zeker met de baby te maken, ik ben inderdaad ook mega alert. Wat superstom is want we hebben dus een onwijs goede slaper.

@ChantalSmook: wat vervelend voor je :(:) Zo heftig is het hier niet gelukkig, hopelijk wordt het bij jou wat beter. Voor wat betreft acupunctuur, ik heb dat laten toen de laatste weken van mijn zwangerschap voor wat kwaaltjes en ik was echt flabbergasted erover hoe goed dat werkte! Dus volgens mij zeker het uitproberen waard.

@Flower033: ik had inderdaad een tijdje te weinig aan in bed, waardoor ik het nét warm genoeg had. Toen inderdaad dikke pyjama en sokken aan, en daar sliep ik ook weer beter door.

Het gaat hier op en af, af en toe een fijne nacht waarna ik uitgerust wakker word, en regelmatig toch ook weer 's nachts wakker en dan niet in slaap kunnen vallen. Ik ben inmiddels (helaas, soortvan door baby gedwongen) gestopt met borstvoeding, dat maakt wel dat ik weer eens wat verder kan kijken naar bijvoorbeeld melatonine of dat Droomsap. Baby slaapt nu op haar eigen kamer, met haar deur dicht, zonder babyfoon. Vond ik eerst echt een dingetje, bang dat ik haar niet zou horen, dus nog veel alerter dan normaal :Y) Maar inmiddels werkt dat wel goed, als ze huilt hoor ik haar echt wel door de deur heen maar ik word niet meer wakker van elk zuchtje of elke beweging.

Achja, het goede nieuws is dat ik met veel minder slaap toe kan dan ik vroeg ooooooit had gedacht :Y)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 11:32

Mloes schreef:
secricible schreef:

Nee dat wil ik inderdaad niet horen :Y) Het heeft ook zeker met de baby te maken, ik ben inderdaad ook mega alert. Wat superstom is want we hebben dus een onwijs goede slaper.

Wel heel logisch. Diep slapen terwijl je kroost in gevaar zou kunnen zijn past niet bij de oerinstincten. Die zitten nog steeds in de mens. Je lijf werkt dus perfect. Helaas past dat vaak alleen niet bij alle andere verantwoordelijkheden die we verder in ons leven hebben.

Dus zelfs al is je zoon een diepe slaper, je instincten blijven gewoon alert.

Diane_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 12:28

Blackberry28 schreef:
Ik zie dat er veel middelen van dr. Vogel worden aangeraden, maar deze mogen niet zomaar tijdens het geven van borstvoeding worden gebruikt. Dus ik zou gewoon even naar de huisarts gaan en vragen om advies.

Voor TS is het niet meer van belang, want die is gestopt, maar degene die ik nam ( https://www.avogel.nl/product/voedingss ... omplex.php) mag juist tijdens de borstvoeding.

Fijn dat er inmiddels wel goede nachten tussenzitten TS! Het is zo frustrerend om niet goed te slapen.