Het leed dat krullend haar heet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:56

Ik borstel het 's ochtends ook kort in model. Als het bijna goed zit even met de handen er door. Scheelt misschien dat ik geen lang haar heb? Toen ik lang haar had moest ik het ook echt niet te lang borstelen dat stond garant voor pluis. Ik borstel nog steeds niet lang hoor, het is meer om er even snel model in te brengen anders blijft het in de slaapstand staan.

Peelie

Re: Het leed dat krullend haar heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 09:59

Echt krullend haar moet je gewoon niet droog borstelen. Of daarna weer nat maken en in model knijpen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:12

Blue_Eyes schreef:
Een goede kapper, maar ik zweer ook bij de Andrélon Oil&Curl shampoo met buriti olie. Eindelijk geen pluis meer!

Dit inderdaad! ‘S ochtends even borstelen als het echt nodig is en een heel klein beetje kokosolie erin met dit weer en helemaal klaar.

Goede kapper is wel echt belangrijk, anders werkt niets meer bij mij.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:19

Peelie schreef:
Echt krullend haar moet je gewoon niet droog borstelen. Of daarna weer nat maken en in model knijpen.

Als ik mijn haar niet kort droog borstel in de ochtend kan ik het iedere dag wassen. Lijkt me ook niet de bedoeling. Met alleen nat maken ben ik er niet namelijk.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:25

Ik kam mijn haren alleen met een krullen kam, was met Louland zeep en spoel regelmatig met azijn. Maar toch kan alleen de krullenkapper deze krul erin krijgen. Het is best bewerkelijk om mooie krullen te houden en daar ben ik iets te lui voor :o maar over het algemeen ben ik blij met krullen omdat het altijd gezellig eruit ziet op je hoofd :)
Afbeelding

Afbeelding

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:13

Nat maken voorkomt model poedel. Tuurlijk ben je er niet met alleen natmaken.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:06

Altijd s avonds douchen en handoekdroog een pompje andrelon keratineboost of perfecte krul er in. Daarna met mijn vingers uit de klit halen en aan de lucht verder laten drogen.

S nachts in een zijlingse vlecht voor het slapen.

In de ochtend met natte handen een beetje nat maken en met een pompje andrelon in model brengen en bovenkant wat plat kammen.

Maximaal 1x per week met shampoo wassen. Dode puntjes knippen doe ik zelf.

Hoe meer je er aan doet en producten er in smeert hoe erger het wordt is mijn ervaring :j

Dagelijks kammen en borstelen helemaal trek je je krullen vooral stuk mee.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:43

Ik heb het altijd zo laten knippen dat er krullen in kwamen. Maar nu laat ik de laagjes er uit groeien dus is het minder.

Maar ik was 1x per week m'n haar met syoss. Andrelon is slecht voor je aar, dus daar begin ik niet meer aan. Verder doe ik er olie in vanwege het forge pluizige en ik borstel het meestal 'savonds voor ik ga slapen uit. Meestal heb ik dan wel krullen, maar ik haal ze er zelf vrijwel altijd weer uit.

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:15

Ik heb geen krullend haar, maar ik gebruik sulfaat vrije shampoos. Alleen die schuimen nooit zoveel. Weet iemand een sulfaatvrije shampoo onder de 8 euro?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:26

yari heeft het in elk geval :j

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:37

Kimbers schreef:
Nat maken voorkomt model poedel. Tuurlijk ben je er niet met alleen natmaken.

Mijn poedel voelt zich beledigd door dit topic _O-

Afbeelding

Ik zocht een hond die bij mijn haar paste <3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 14:47

Haar zo stijl als een spijker hier, ben altijd jaloers op een krullenbol .

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:34

Een tip voor een bad hair day: gewoon doen alsof dit het kapsel,was dat je echt wilde vandaag :))
Het gaat met krullen gewoon nooit zo voorspelbaar, sommige weersomstandigheden zorgen gewoon voor een wilde krul of poedel coupe.
Gewoon accepteren en morgen is er weer een dag.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:45

Afbeelding
Afbeelding

Had het er laatst met mijn kapper over wat ik uitspook met mijn haar. Had ze nog nooit gehoord, dus zal het delen mocht er iemand nog meer iets aan hebben. Na jaren zoeken heb ik een eigen werkwijze ontwikkelt.

Ik borstel mijn haar alleen als het nat is. Voor het borstelen spray ik wonder serum spray van Haircare van de action erin (echt fantastisch spul). Vervolgens maak ik een hoge strakke staart en spray ik haarlak erin (ja op nat haar). Door die stap drogen mijn krullen meer "in elkaar" op dan als een compleet onplofte poedel.

Weet niet of meer mensen dat hier ook doen? Of ben ik echt een einzelganger? :=
Krijg de laatste jaren wel leuke complimenten over dat mensen mijn krullen/haar heel erg mooi vinden :j :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:18

DideH schreef:
[ [url=m/Nf8aYY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bdlbwd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Had het er laatst met mijn kapper over wat ik uitspook met mijn haar. Had ze nog nooit gehoord, dus zal het delen mocht er iemand nog meer iets aan hebben. Na jaren zoeken heb ik een eigen werkwijze ontwikkelt.

Ik borstel mijn haar alleen als het nat is. Voor het borstelen spray ik wonder serum spray van Haircare van de action erin (echt fantastisch spul). Vervolgens maak ik een hoge strakke staart en spray ik haarlak erin (ja op nat haar). Door die stap drogen mijn krullen meer "in elkaar" op dan als een compleet onplofte poedel.

Krijg de laatste jaren wel leuke complimenten over dat mensen mijn krullen/haar heel erg mooi vinden :j :)

Dat van haarlak is wel een goeie.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:41

Curly Girl methode!
Ik dacht altijd dat mijn haar gewoon steil was. En wat pluizig, maar verder nul slag in te bekennen. Toen kwam de lockdown en verveling en tsja, dan probeert een mens dingen. En toen waren er wel krullen :D
De lokken blijven mooi bijeen door de methode, het geeft alleen pluis waar ik ermee prul.
Overig maak je het zo strict en fanatiek als je zelf wilt. Een collega die ik overhaalde gebruikt alleen de "juiste" shampoo, conditioner en soms leave-in. Geen gel, geen mousse, geen lak, geen diffusen of ploppen. Luchtdrogen en ze krijgt zulke mooie pijpenkrullen <3

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:54

DideH schreef:

Ik zou echt overstappen naar een goede gel en dat in je natte haar scrunshen, dan ga je nog veel mooiere krullen krijgen denk ik.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 00:07

Het mooiste zitten mijn krullen als ik mijn haar was/nat maak, borstel en aan de lucht laat drogen.

Maar ik ben een avonddoucher dus s ochtends is het dan toch niet hetzelfde. Maar absoluut NIET borstelen dan krijg ik 1 ontploft hoofd. Doe ik enkel voor het werk omdat het dan toch vast in een staart moet.

Verder doe ik niks bijzonders, gebruik geen speciale shampoo ofzo

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:49

Peelie schreef:
DideH schreef:

Ik zou echt overstappen naar een goede gel en dat in je natte haar scrunshen, dan ga je nog veel mooiere krullen krijgen denk ik.

Gel vaak genoeg geprobeerd, is niet de oplossing voor mij :n Weet niet wat dat is, maar dat werkt gewoon niet. Dan denkt mijn haar: nope.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:50

O nee haarlak. Dat gebruik ik echt nooit. Dan voelt mijn haar hard en dat vind ik echt niet fijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:51

Maartje1990 schreef:
Het mooiste zitten mijn krullen als ik mijn haar was/nat maak, borstel en aan de lucht laat drogen.

Maar ik ben een avonddoucher dus s ochtends is het dan toch niet hetzelfde. Maar absoluut NIET borstelen dan krijg ik 1 ontploft hoofd. Doe ik enkel voor het werk omdat het dan toch vast in een staart moet.

Verder doe ik niks bijzonders, gebruik geen speciale shampoo ofzo

Dit is mijn haar nu, gisteren gewassen en na het wassen borstelen, nu niks mee gedaan
Afbeelding

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:13

Jij hebt echt mooi haar hoor, echt een mooie krul.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:45

Zoals ik mijn haar vanmorgen heb gedaan:
Net uit bed
Afbeelding

Handen nat gemaakt en haar daarmee ontward en klaar!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat betreft haarlak, ik gebruik soms een beetje andrelon boosterspray, dat verstevigd ook maar maakt het haar niet hard.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:10

Ik ga mezelf toch ook eens verdiepen in de methode. Moet mijn krullen meer omarmen aangezien ze toch niet weg gaan :')

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:35

Ik zie hier veel krullen voorbij komen die met cg nog zoveel mooier zouden zijn.

Gel doe je trouwens in kleddernat haar laat je drogen en hard worden, scrunch je eruit en dan blijft er een zachte krul over.
Gel wordt dus niet gebruikt als styling op droog haar.