Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Maar als je het altijd met een tik oplost he. Doe je dat dan ook wanneer je puber absoluut niet luistert? Wordt dat ook normaal gevonden?
Magrathea schreef:Ik vraag me nog steeds ernstig af wat men onder "tik" verstaat anders kunnen we deze discussie gewoon niet voeren
Ik zie een tik namelijk niet iets als waarbij een kind door de kamer heen wordt geslingerd ofzoZelfs niet als iets wat echt pijn doet, het woord "slaan" vind ik echt wel wat anders. En dan kan ik me onmogelijk bij indenken dat je daar levenslange problemen door zou krijgen.
_Penotti schreef:Een keer heel streng aankijken is toch ook "angst" geven.
Citaat:Een tik. Die imo geen pijn mag doen, is niet veel anders. Dat kind van 2 die met zijn tengels overal aan zit. Zelf daarbij al nee schud maar het handje grijpt wel door.
Citaat:Als die tik op die vingers dan helpt lijkt me dat minder trauma geven dan in de hoek zetten.
VanHuisUit schreef:@Ineke dan weet je dus wat je kunt verwachten. Dat scheelt al een hoop. Want je bent gewaarschuwd. En je ouder houdt zich eraan. (Niet dat je dan mag slaan maar ff voor het schetsen van een beeld).
Dat werkt in ieder geval minder traumatiserend (en in jouw geval niet).
_Penotti schreef:Als die tik, zonder pijn, heeft geholpen dat er geen pan van het fornuis is getrokken of de kachel aangeraakt, wat is er dan zo verkeerd?
_Penotti schreef:Shadow. Die koppeling kunnen ze toch ineens heel rap maken bij wel die tik.