Is een streepje altijd een streepje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:08

Nee, begrijp me niet verkeerd aub. Ik vind het helemaal niet raar dat je zo reageert. Maar probeer in- en ui- te ademen voordat je helemaal in de blinde stress schiet en niet meer kan nadenken of zo.
Het is allemaal heel erg onzeker en het is juist goed dat je die onzekerheid uit. Ik vind het vervelend voor je dat je mijn post zo hebt opgevat, want dat was echt de bedoeling niet. Ik probeerde meer een richting te vinden/verwoorden voor je stress. Wat ik gewoon bedoel te zeggen: Adem in- adem uit. Paniek is een slechte raadgever. Probeer even tot rust te komen en maak een afspraak
met de huisarts.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:15

Melewel94 schreef:
Kan het dat het meteen raak zou zijn?

Moest even van me afschrijven %)

Ja, dat kan zeker. Was bij mij ook het geval. We dachten dat ik de genen van mijn moeder zou hebben en dat we er niet van uit moesten gaan dat het meteen al zou lukken. Het was gelijk bingo! :D

Kikka

Re: Is een streepje altijd een streepje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:17

Een licht streepje is over het algemeen ook een streepje. Ik zou een paar dagen wachten (da's lastig, I know) en dan nog eens testen. Als je echt zwanger bent, is het streepje dan donkerder geworden. Succes met afwachten!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:27

Feit is, een streepje is een streepje en betekent een zwangerschap.
Alleen omdat je al heel vroeg bent met testen (en de meeste zwangerschappen in de eerste dagen fout gaan), is de tweede negatieve test een kans op een extreem vroege miskraam.

Daarom morgen (of beter nog, over een paar dagen) een derde test doen. Als deze positief is, is het duidelijk. Als deze negatief is was je waarschijnlijk te vroeg met testen en heb je de eerste tekenen van een mislukte zwangerschap opgepikt.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:30

Het beste advies dat ik je kan geven is maak een afspraak bij de huisarts en neem urine mee.
Je kan dan bij hem/haar ook je verhaal kwijt en zij kunnen je goed advies geven

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 16:35

Ga het weekend nog testen en kijk vanuit daar even verder :)

Ik moet inderdaad even goed in en uit ademen, het is gewoon spannend :\

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:38

Melewel94 schreef:
secricible schreef:

Als je daarnaast je nuvaring vaak genoeg vervangt niet :D

Anticonceptie is nooit 100% veilig he :Y)

Vooral omdat de meeste anti conceptie door de mens gehanteerd wordt en zoals je zelf aan geeft gaat het meestal toch echt fout door laksheid. Niet omdat de anti conceptie niet doet wat ie moet doen.

Als je het zeker wil weten bloed laten prikken. Ik zie het probleem ook niet zo als het toch welkom zou zijn. Voor mij zou dit absolute horror zijn maar ik wil onder geen beding kinderen dus met deze uitslag zou ik zitten huilen en liefst meteen een afspraak bij de huisarts willen. :o Maar voor jou zou het welkom zijn, je hebt een stabiele relatie en de middelen om het groot te brengen. Tuurlijk zou het spannend zijn maar je hebt wel alles wat nodig is. Dus echte paniek is IMO niet echt nodig dan toch?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:41

Maar hoe was je cyclus?

Ik was een paar dagen over tijd, testte en ik had 2 strepen. En dat was 23jr geleden bij een gewone, simpele test.
Ik moest me gelijk melden bij gyn, dus moest het ook snel weten. Ik was toen op de eerste (inwendige ) echo 5 wk zwanger.

Als je slordig bent met anticonceptie kan het van die keer zijn, maar ook van een andere keer natuurlijk. Als jullie het alleen 1,5 week geleden hebben gedaan, is het nog te vroeg denk ik. Geduld dus. Zelfs bij ongewenst, was je er nog heel vroeg bij nu.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:52

superpony schreef:
Maar hoe was je cyclus?

TS gebruikt anticonceptie.. dus je hebt dan geen echte cyclus.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:53

Brainless schreef:
superpony schreef:
Maar hoe was je cyclus?

TS gebruikt anticonceptie.. dus je hebt dan geen echte cyclus.

Maar niet consequent, dus dan moet dat ook verstoord zijn lijkt me

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 17:13

Idd niet consequent in mijn geval

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:18

Melewel94 schreef:
Ga het weekend nog testen en kijk vanuit daar even verder :)

Ik moet inderdaad even goed in en uit ademen, het is gewoon spannend :

Ik zou dan een clearbleu halen, dan weet je het zeker. Dan heb je geen streepje. Ik was heel pril zwanger en deze testte positief met middagurine.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:20

Ik zou het even afwachten en dan inderdaad een clearblue halen. Of, dat is mijn boktantwoord.

Ik zou in het echt namelijk ziek veel testen kopen en het proberen maar dat is niet handig.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:24

MarcoBorsato schreef:
Ik zou het even afwachten en dan inderdaad een clearblue halen. Of, dat is mijn boktantwoord.
Ik zou in het echt namelijk ziek veel testen kopen en het proberen maar dat is niet handig.

:D :D

Hier heb ik enorm om gelachen!

@TO, ik had op 6 maart dit jaar ook zo'n mega vage streep, dat je hem zelfs wat moest kantelen om goed te zien (action vroege testen), heb toen meteen een hele bult gehaald, lees hierboven en elke dag werd hij wat donkerder (heb een verleden van veel miskramen). Inmiddels hele ronde buik, van nummer 3.

Oftewel, meten = weten, als je geduld kan opbrengen tot het weekend, dan zeker doen. Heb je dat niet, spendeer niet teveel aan de testen en haal ze bij de Action, krengen zijn daar zo goedkoop.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:25

MarcoBorsato schreef:

Dit ja :') behalve dan geen cb want dat zijn rottesten.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 17:32

MarcoBorsato schreef:

Dit dus :')
Hahaha geweldig

Heb over clear blue ook veel gelezen dat die dus niet zo betrouwbaar zijn, en rete duur dus in verhouding.

Had een blog gelezen van iemand, en de action en kruidvat kwamen het beste uit. Ze wist dat ze zwanger was, en de volgende dag had ze dus een hoop testen gedaan om te kijken welke nu aansloegen en welke niet.

Edit: alle testen waren negatief behalve die van de kruidvat en action

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:43

Melewel94 schreef:
MarcoBorsato schreef:

Dit dus :')
Hahaha geweldig

Heb over clear blue ook veel gelezen dat die dus niet zo betrouwbaar zijn, en rete duur dus in verhouding.

Had een blog gelezen van iemand, en de action en kruidvat kwamen het beste uit. Ze wist dat ze zwanger was, en de volgende dag had ze dus een hoop testen gedaan om te kijken welke nu aansloegen en welke niet.

Edit: alle testen waren negatief behalve die van de kruidvat en action

Hoe oud was de blog? Ik vind kv 2v5 echt flink achteruit gegaan in 2jaar namelijk.
Redelijk ervaringsdeskundige hier met 2 kinderen na zkhtraject.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:53

Ik had bij 2 testen exact hetzelfde een licht tweede streepje. Toch niet zwanger. Wel idd misselijkheid gehad maar verder niks. (Heb Mirena spiraal die er eigenlijk ook al te lang in zit)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:55

Hier na 3 testen nog steeds een nee terwijl mijn lichaam mij wel iets anders vertelde. Toen naar de huisarts gegaan en daar kwam wel een duidelijke ja uit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:57

Gewoon Clearblue halen. Je hoort over alle testen wel verhalen dat ze niet betrouwbaar zouden zijn.
Er zitten er 2 in een doosje, dus dan doe je ze allebei.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:37

Melewel94 schreef:

Je hebt op een dag toch maar 1 keer ochtendurine? Of had ze alle testen in 1 potje plas gestoken? :D

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:43

Gini schreef:
Melewel94 schreef:

Je hebt op een dag toch maar 1 keer ochtendurine? Of had ze alle testen in 1 potje plas gestoken? :D

Hoeft niet met ochtend urine

Ik vind de Kruidvat testen altijd heel fijn overigens.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 18:47

Gini schreef:
Melewel94 schreef:

Ze had alle testen gedaan met dezelfde urine zoals het stond beschreven :)

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:50

Melewel94 schreef:

Zag dit toevallig voorbij komen op Twitter vanmorgen, weet niet of clearblue het zelfde werkt maar:
https://twitter.com/Foone/status/1301707401024827392

Edit: Las net dat clearblue het zelfde werkt, met een techniek lezen ze de strip af en die geeft dan het seintje van wel of niet zwanger weer op het display. basically een strip van 20 cent (?) verkopen voor 7 euro (?)
Laatst bijgewerkt door Cilli96 op 30-09-20 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:50

Ik heb 9 testen gedaan voordat ik het kon geloven haha! Ik volg in ieder geval even