Hoe psylium binnen krijgen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Hoe psylium binnen krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 10:44

Ik heb nu psyllium vezels voor één van mijn paarden en ik kan me voorstellen dat dat niet makkelijk weg te krijgen is, maar het ruikt toch helemaal niet? Iig niet vies?
Ik heb eigenlijk nooit die doos open gedaan en gedacht "pfoeh dat ruikt sterk."

Verder zou ik inderdaad ook eens kijken of ze er capsules van willen maken. Mijn apotheker heeft me dat ooit aangeboden voor medrol omdat dat zo vies is om te nemen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-20 14:04

Alwiene, dat wordt ook de volgende stap als dit niet werkt.

Renee, dit is in overleg met de huisarts gedaan. Ik ben al getest op gluten, prikkelbare darm, ziekte van Crohn, lactose ed wat andere dingen. Morgen ga ik bloedprikken om de infectiewaarden van mijn lever te laten testen. Er wordt onderzoek gedaan, maar tegelijk kom ik graag van mijn problemen af.

MarritdeG, gelukkig eet mijn paard psylium met smaak _O-

The_Cat, mijn moeder zei idd ook al met kwark proberen. Dat ben ik overigens vanmorgen wel vergeten, maar ga ik morgen zeker even testen.

Ayasha, dat dacht ik eerst ook, maar hoe vaker ik het probeerde, hoe erger het me tegen ging staan.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 15:08

Oh jeetje, wat lastig joh.. ook al eens een fodmap dieet geprobeerd?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:13

Renee1991 schreef:
GDG schreef:
Ik heb het een keer geprobeerd... voordat ik halverwege mijn yoghurtschaaltje was was het één blok beton :') . Nou het ik wel griekse yoghurt dus dat is al dikker, met gewone yoghurt wordt het geen beton?

Edit: jij hebt de husk ipv de vezels dus dat is misschien niet goed te vergelijken.

Ik denk dat vezels of husk in gebruik niet gek veel verschil maakt hoor. Maar vwb beton, hoeveel heb je er dan in gedaan? :') Bij mij gaat dat prima, wordt niet hard.

Haha, 12,5 gram.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 16:19

Ik gebruikte sprite of iets anders met prik. Dat maakte echt alle verschil van de wereld, stuk minder dril.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:22

Tink89 schreef:
Ik gebruikte sprite of iets anders met prik. Dat maakte echt alle verschil van de wereld, stuk minder dril.

:?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:23

Tink89 schreef:

Met poeder is dit echt geen aanrader.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:33

Nayomie schreef:
Tink89 schreef:

Dat kan ik beamen, ik heb het een keer geprobeerd en man wat was dat vies :') . Het roerde ook niet lekker want het poeder werd omhoog gestuwd door het koolzuur dus bovenin allemaal klonten, jammie :9 .

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:26

Renee1991 schreef:
Tink89 schreef:

:?

Nayomie schreef:
Tink89 schreef:

Met een garde roeren en ook met poeder ging dit perfect hoor. Met psylium van de apotheek.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:29

Kikka schreef:
Metamucil nemen! Zakje leegkieperen in een niet te groot glas, water erbij, roeren en direct achterover gooien. Dan hetzelfde glas nog een keer vullen met water en dat ook opdrinken. Dit alles binnen een halve minuut, je wordt er vanzelf handig in :+

Idd dit!
Gaat prima

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 15:54

Renee1991, nee, ik wacht eerst even de uitslag van het bloedprikken af. Daarna ga ik weer verder kijken.

Bedankt weer voor de tips, ik ga alles maar uitproberen!

Gisteren met kwark geprobeerd. Eerste paar happen ging nog wel, daarna ging ik weer over mijn nek. het is ook echt de structuur, maar ook de smaak. Echt vreselijk :r
Morgen met vla en chocoladevla proberen. Als dat ook niet werkt, ga ik maar even de apotheek bellen en vragen om capsules.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:33

Ik verwerk het in de crackers :)
Proef het niet, maar weet niet hoeveel je per dag in zou moeten nemen?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:41

Ik weet niet hoeveel verschil er tussen soorten merken met psylium zit, maar kun je niet met je arts overleggen of je metamucil (met sinaasappelsmaak dus) van de drogist mag? Die vind ik echt heel goed te doen, smaakt oké, geen gekke structuur, wordt geen beton ;)