[pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat was de uitslag van jouw test?

Positief
100 (11%)
Negatief
754 (88%)

Totaal aantal stemmen: 854

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:37

Ik had de uitslag na een dag. Ik zat meteen na de test al te refreshen op de website, tegen beter weten in. :+

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:49

_Lorette_ schreef:
Ik had de uitslag na een dag. Ik zat meteen na de test al te refreshen op de website, tegen beter weten in. :+

Haha zelfde hier.

Floorsil dat bied niet veel hoop. Hier de vorige keer ook 3 dagen moeten wachten.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:50

Ik had de uitslag na iets meer dan 24 uur. Ik weet niet of het feit dat ik als docent werkzaam ben daar nog invloed op heeft gehad, maar ik begreep wel dat de wachttijden steeds langer aan het worden zijn.

ikkedus

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:04

Heb vandaag een test met voorrang gedaan ivm beroep als leerkracht. En daar werd me gezegd dat ik wel voorrang kreeg bij het maken vd afspraak, maar niet bij de uitslag.
Mijn baas is niet blij nu! Ze zeggen 1 a 2 dagen, maar ik ben benieuwd hoe lang het daadwerkelijk duurt.
Ik heb ook al 2 x online gecheckt. Ook al krijg he schijnbaar eerst een sms of mail om aan te geven wanneer je kunt checken,

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:10

Ik ben vanmorgen getest. Mijn dochters hebben contact gehad met een positief getest persoon (afgelopen vrijdag getest, zaterdag uitslag). Mijn man en ik ontwikkelden de afgelopen week hele lichte klachten. Ik had een kriebelhoestje en mijn man een snotneus. Dus toch maar laten testen voor de zekerheid. Dus nu wachten op de uitslag. De kinderen hebben trouwens nergens last van.

Test zelf vond ik erg meevallen. Keel voelde ik eigenlijk niets van, neus was even vervelend, ging best diep. Maar was ook zo weer voorbij.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:30

Ik had vorige keer ook met 24 uur de uitslag. Ik hoop wel echt woensdag weer te kunnen werken.

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:42

Merexa schreef:
Ik ben vorige week Maandag op Negatief getest omdat ik erg moe bleef en last van mijn keel had. Hier test het ziekenhuis zelf en ik heb een vitaal beroep, dus kon binnen 3 uur terecht en in de avond had ik de uitslag. Toch was ik Dinsdag nog even thuis gebleven maar Woensdag lukte het wel weer.
Qua gevoel van het staafje in de neus was het even niet lekker, alsof je even zoutoplossing insnuift en het achterin je neus zit, zeg maar. Maar het is even doorzetten. Vervolgens gaan ze (met hetzelfde staafje, iewl) achterin je keel, waarbij ik ook bijna moest kokhalzen. :')

Hier deden ze het gelukkig andersom: eerst in de keel en daarna in de neus :+

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:57

Even een vraagje voor degenen die online een afspraak hebben gemaakt... hoe lang duurde het voordat je de bevestigingsmail kreeg?

Is al een paar uur geleden.......

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:59

Sharon_91 schreef:
Even een vraagje voor degenen die online een afspraak hebben gemaakt... hoe lang duurde het voordat je de bevestigingsmail kreeg?

Heb je een hotmail adres?
Ik had hem geloof ik vrij snel maar weet ik niet zeker omdat ik dus mijn man zijn mail heb gebruikt wegens niet over komen op mijn hotmail adres.

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:00

maj0 schreef:
Sharon_91 schreef:

Heb je een hotmail adres?
Ik had hem geloof ik vrij snel maar weet ik niet zeker omdat ik dus mijn man zijn mail heb gebruikt wegens niet over komen op mijn hotmail adres.

Ja heb ik inderdaad...

Dacht ik bel even om te vragen of de afspraak is geregistreerd, maarja lijnen weer bezet. :+

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:02

Daar zit het probleem.

Ik had dat namelijk de eerste keer mijn mijn mail ook. Die mail is nooit aangekomen vandaar nu met ander mail adres gedaan.

Je krijgt ook nog een smsje als het goed is. Daardoor wist ik de vorige keer dat het wel goed zat.

Edit: Afspraak gemaakt rond 13:55. 14:30 mail en sms

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:10

Ik ben net getest op mijn werk en heb als het goed is vanavond de uitslag.

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:13

maj0 schreef:
Daar zit het probleem.

Ik had dat namelijk de eerste keer mijn mijn mail ook. Die mail is nooit aangekomen vandaar nu met ander mail adres gedaan.

Je krijgt ook nog een smsje als het goed is. Daardoor wist ik de vorige keer dat het wel goed zat.

Edit: Afspraak gemaakt rond 13:55. 14:30 mail en sms

Dank je voor de info!

Ai, dan zal t bij mij niet goed gegaan zijn. 12.00 uur gemaakt en geen sms en/of mail.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:01

floorsil schreef:
Veel dus toch later dan 48 uur de uitslag. We gaan hopen dat het er morgen is.

Ja dat hoop ik ook echt voor je.

Zolang als hij moest wachten was echt naar voor mensen om hem heen die uit voorzorg quarantaine in gingen.

Al waren we bij hem vrij zeker dat hij het had aangezien zijn contact met een Corona patiënt.
En duidelijke symptomen.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:29

Mijn partner werd rond pasen erg ziek .... allemaal verschijnselen van Corona. Hij is getest: positief, dus ik moest ook getest en mijn test was negatief. Ik had ook totaal geen klachten. Ik ben uiteraard wel in quarantaine gegaan. Een paar weken later zijn we nog een x getest, beide negatief.

Ik vroeg me destijds echt af van hoe besmettelijk is het nou echt, bedoel we wonen in hetzelfde huis en ik heb al die tijd ook gewoon naast hem geslapen en hem aangeraakt. Maar ik heb dus totaal geen klachten gehad en ben ook beide keren negatief getest. Begrijp me niet verkeerd, ik vind alle maatregelen terecht, ik behoor zelf ook tot een risicogroep dus hou me er ook aan. Maar ik blijf het vreemd vinden dat ik dus niet besmet ben geweest.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:13

Net toch al de uitslag dus uitslag met 31 uur. Gelukkig negatief.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:15

Ik ben niet getest, maar heb in de eerste golf in maart/april wel 8 weken ziek thuis gezeten met coronaklachten, ook contact gehad met het ziekenhuis ivm erger wordende benauwdheid en ruim 40 graden koorts, en die gaven aan dat het 99% zeker corona was, maar ze zouden pas testen als ik blauw aan zou lopen (zo zeiden ze het letterlijk) :+ Mijn hele dorp had rond die tijd corona en is ook op het nieuws geweest toen, 1/3 van het verzorgingshuis hier is overleden.

Inmiddels ben ik natuurlijk beter, maar ik hoop van harte dat ik ooit nog 100% zal herstellen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:46

Ik heb vandaag 15x de voorrangslijn gebeld. Om 13.18 uur kwam ik er pas doorheen. Ik kan Ook pas woensdagochtend terecht. Ze noemde testlocaties op meer dan een uur rijden. Dus ben benieuwd......dit schoot al niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:07

Negatief hier! Top!

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:14

Ik ben vandaag getest, morgen de uitslag ivm beroep in de zorg.
Begon vrijdag ochtend met wat keelpijn en vrijdag avond was ik behoorlijk beroerd. Hoesten, niezen, loopneus, hoofdpijn, keelpijn, oorpijn, druk op de borst. Maar geen koorts. Sinds vandaag zijn de keel-, oor- en hoofdpijn gelukkig een stuk minder.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:05

Sharon_91 schreef:
Dank je voor de info!

Ai, dan zal t bij mij niet goed gegaan zijn. 12.00 uur gemaakt en geen sms en/of mail.

Ga er maar van uit dat de afspraak goed genoteerd staat.
Ik werk zelf bij het coronatestnummer en zeg er ook altijd bij dat het zou kunnen dat de afspraakbevestigingen niet allebei, of helemaal niet aankomen. Daarom laat ik het goed noteren door de beller. Op het moment dat de afspraak gereserveerd wordt, staat deze goed in het systeem. Dit is ook door de GGD op de testlocatie in te zien.

We treffen ook mensen die geen mobieltje of mail hebben (vaak oudere mensen) dus die krijgen ook geen bevestiging.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 00:11

Robijntjah schreef:
Negatief hier! Top!

Zelfde hier :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 01:33

ik moest getest worden in Juli ivm operatie. 2 dagen voor de operatie werd ik getest, dag later werd ik gebeld dat ik negatief was en dus dag van operatie verwacht werd om 7u 's morgens in het ziekenhuis.

Ik vond de test wel "vervelend" aanvoelen. Maar niet dat het pijn deed ofzo.

Tevens, nies ik wel elke dag eens, maar ik heb hele jaar door niesbuien. Ik vermoed een allergie (hooikoorts weet ik al) maar ik nies ook vooral 's morgens als ik pas wakker ben (stof of misschien huisstofmijt?). En nu met de mondkapjes verplicht dragen op werk nies ik ook vaker dan anders.

en... iemand die ik ken (maar geen direct contact mee gehad sinds heel die coronageperiode vanaf maart) en ikzelf beide vreemde klachten gehad in mei. We hadden beide een lage lichaamstemperatuur (ik kwam zelfs onder de 34,3°C gedurende 3 dagen, eventjes kwam ik aan 36 maar duurde dan niet lang voor het weer zakte), zwak zijn, hoofdpijn en weinig eetlust. De persoon die ik ken heeft wel langdurig nog klacten gehad van kortademigheid, maar ikzelf ben na een week weer helemaal mezelf zonder meer klachten. Het was bij mij wel begonnen na een zeer stressvol weekend op werk.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 10:37

Binnen 24 uur uitslag, negatief gelukkig

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 10:55

Ik ook binnen 24 uur de uitslag en ook negatief. Mijn man is nu laten testen en hopelijk morgen een negatieve uitslag.