Ik moet bloed laten prikken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:16

xSCWx schreef:
Dankje kookaburra.
Ik ging me even bedenken wat allemaal meer pijn doet dan een prik. En toen kwam ik bij het wegbranden van wratten met stikstof. Kennen jullie dat nog? Dat was pas pure marteling. Tegenwoordig zijn daar zalfjes voor :')
En het stoten van mijn kleine teen. Een naald onder mijn nagel 3 mm diep %) mijn hoofd stoten.
Hebben jullie nog vergelijkingen haha

Mijn ervaring is dat je bloedprikken echt nauwelijks voelt en zeker geen pijn doet. Een tetanusprik vond ik in vergelijking wel wat pijnlijk.

Ik zou vooral benoemen dat je zenuwachtig bent bij degene die gaat prikken en niet kijken op het moment dat ze gaat prikken. Dan is het vast zo gepiept! Die van woorden achterstevoren spellen vond ik ook wel een goede. :D

Reyndir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:21

Heel veel sterkte en succes met het prikken! Ik heb zelf helemaal geen last van prikangst/fobie, maar kan het me goed voorstellen.
Mijn tip, smeer de zalf die je hebt op beide armen. Laat degene die gaat prikken beide armen bekijken zodat ze het mooiste en makkelijkst te prikken bloedvat kunnen kiezen en niet gebonden zijn aan bv rechts omdat je alleen aan die kant hebt gesmeerd.
Kijk weg tijdens het prikken, leid jezelf af van wat er gebeurd. Het liefst iemand aan de andere kant naast je om met je te praten. En heb vertrouwen in de mensen om je heen. Je bent echt niet de enige die een fobie voor naalden heeft.

Verder ben ik plasma donor. Ik ga iedere 2 weken naar de bloedbank voor een donatie. Vroeger vond ik het wel spannend en keek ik weg. Nu ben ik er zo aan gewend dat ik gewoon kan kijken als ik geprikt word.

_Penotti

Re: Ik moet bloed laten prikken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:26

Ik kijk juist, dan zie ik de prik aankomen anders "schrik" ik er van.

Ik vind prikken niet erg, niet het bloedprikken, niet de b12 spuiten en ook de tetanus een paar jaar terug niet.
Maar daar heb jij niets aan. :knuffel:
Gelukkig duurt de prik maar een seconde, iets anders altijd veel langer.
Misschien dat dat voor je helpt.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:32

Goed water drinken van te voren, dan ben je makkelijker te prikken.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 11:08

Ik leef nog... Viel me alles mee, ik was wel bijna de deur uitgerend :') die prik dame zat me echt aan te kijken van joh aansteller ga nou maar zitten... Hahaha gelukkig heeft mijn man het ook overleefd. Ik zeg ,,je bent met een grote baby getrouwd, gelukkig ben ik wel zindelijk” :')
Zonder hem had ik nu waarschijnlijk nog als versteend in de stoel gezeten want die vrouw praatte wel tegen me maar er kwam niks binnen zeg maar. Ik had mijn ogen open maar het licht was uit :')

Hondje wordt nu geopereerd, hopelijk krijgen we daar ook snel een belletje van. Rond 3 kunnen we hem ophalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:14

Goed dat je bent gegaan en heel fijn dat het je meeviel! En beterschap voor de hond :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:20

Gelukkig dat het mee is gevallen! Dat nu achter de rug in ieder geval. Veel succes en beterschap gewenst nog met je hondje! Hopelijk dat dat ook snel achter de rug is en je vooruit kunt kijken naar een goed herstel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:27

xSCWx schreef:
Ik leef nog... Viel me alles mee, ik was wel bijna de deur uitgerend :') die prik dame zat me echt aan te kijken van joh aansteller ga nou maar zitten... Hahaha gelukkig heeft mijn man het ook overleefd. Ik zeg ,,je bent met een grote baby getrouwd, gelukkig ben ik wel zindelijk” :')
Zonder hem had ik nu waarschijnlijk nog als versteend in de stoel gezeten want die vrouw praatte wel tegen me maar er kwam niks binnen zeg maar. Ik had mijn ogen open maar het licht was uit :')

Hondje wordt nu geopereerd, hopelijk krijgen we daar ook snel een belletje van. Rond 3 kunnen we hem ophalen

Je hebt het maar weer gehad.
Mijn vaste prikster (momenteel 1 x in de 3 maanden, een tijdje 1 x in de 6 weken geweest) weet ook dat ik voor het prikken niet echt beter aanspreekbaar ben dan de gemiddelde peuter. Na het prikken ben ik er weer. :+
Zij prikt overigens met een vlindernaaldje in de zijkant van mijn pols. Of als ze weinig nodig heeft, mag ik soms volstaan met een vingerprikje!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 11:34

Ahhh Tica, vind jij het ook nog zo eng? Went het ooit?
Niet beter aanspreekbaar dan de gemiddelde peuter _O- ik denk dat ik meer richting “ik slaap even met mijn ogen open” ging := mijn man heeft 3x moeten herhalen dat ik ofwel een vuist moest maken ofwel mijn hand open moest doen voordat er wat gebeurde _O-
Ik had mijn nagels in mijn schouder gezet en ik schrok net wel, het is helemaal rood en de vellen hangen er aan oeps :=

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:43

Stoer dat je bent gegaan én de deur niet uit bent gerend :D
Iedereen reageert anders op stress ;)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 11:45

Kookaburra schreef:
Stoer dat je bent gegaan én de deur niet uit bent gerend :D
Iedereen reageert anders op stress ;)

<3 dank je. Dat is zeker zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:49

Ja het is lachwekkend en sneu tegelijk hoor, maar helaas… ik kan er echt niets aan doen en me er echt niet even overheen zetten. Prikken in mijn elleboogholte is al helemaal geen optie, als iemand daar alleen al naar wijst word ik draaierig en misselijk, want oehhh…..
Ik bel vantevoren of zij er echt die dag is. Het is zo een onwijs lieve dame. Zij mag mij zelfs een tweede keer prikken als een eerste keer mijn ader dicht klapt ofzo. We hebben een heel eigen ritueel inmiddels. Zij doet haar ding, ik het mijne en eigenlijk ga ik vol vertrouwen (in haar kunde en begrip!!) naar haar toe, maar het blijft echt doodeng voor mij, omdat ik ook niet weet hoe mijn lijf reageert. Hoe kinderachtig het ook moge zijn, ik moet er een dag vrij voor nemen. Als het niet goed gaat ben ik namelijk de rest van de dag in die toestand van voor het prikken…. En ja, ik lach er zelf ook maar om hoor, maar dit is wat het is. :+

Prikken in je pols of een paar druppels afnemen dmv een vingerprikje doet qua aanprikken overigens meer pijn zeggen ze dan in je holte, maar ik verdraag het zelf echt wel veel beter. De pijn doet mij dan weer niet zoveel.
Iedereen heeft recht op zijn eigen afwijkingen zeggen we dan maar he?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-09-20 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 11:50

Ahhh Tica, knuffel :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:52

xSCWx schreef:
Ahhh Tica, knuffel :knuffel:

:knuffel: Dank je!
Jij ook een terug!
Je hebt het toch maar gedaan!