pol013 schreef:In een iets andere richting:
Als je geen make up gebruikt of alleen mascara: laat je huid eens gewoon helemaal met rust. Niets doen. Niet te veel wassen, dan alleen met water en niet smeren of alleen als je huid droog voelt en dan alleen daar smeren waar het nodig lijkt.
Ik ben inmiddels een stukje ouder maar ben van normale prijsklasse, naar duurdere prijsklasse naar de goedkoopste en nu naar eigenlijk helemaal niks behalve als het nodig is en dan het spul van de lidl gegaan. En mijn huid is nog maar zelden zo rustig geweest.......
Ik was mijn gezicht hooguit 1 keer per dag. Dan alleen met wat water. En smeer er alleen nog iets op de plekken waar mijn huid wat droog lijkt te zijn.
Soms wel een scrubje, maar dat ook gewoon van het kruidvat huismerk.
Bang voor rimpels?......... Mijn huid lijkt er juist strakker en stralender op geworden sinds ik ben gestopt met al die potje en reinig dingen. En ik ben bijna 40. Dus ik val niet meer stanaard in de groep 'perzikje'![]()
Maar goed, dat werkt natuurlijk niet als je veel make up gebruikt. Dan moet dat spul weer van je gezicht af.
Ik gebruik hooguit oogpotlood en mascara. nadat ik mascara gebruikt heb maak ik mijn ogen wel schoon natuurlijk, maar blijf dan mooi van de rest van mijn gezicht af.
Dit zou ik zeker eens proberen, TS. Al is het maar om zicht te krijgen op wat de 'natuurlijke staat' van je huid is. Doordat je nu veel producten gebruikt, kan het zomaar zijn dat de balans zoek is. (Je zegt bijvoorbeeld dat je crème uitdroogt en dat kan ervoor zorgen dat je huid juist meer vet en talg gaat produceren, waardoor een vicieuze cirkel ontstaat.) Pas als je weet hoe je huid zonder al die middelen is, kan je gericht producten uit gaan zoeken.