Tips voor opwekken van eetlust bij iemand die ziek is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:47

Keet schreef:
LWDaisy schreef:
Ik heb niet echt ervaring met beperkte etenslust icm een herstel, maar wat mij opviel in je OP, was dat je vader een trage eter is en zijn eten daardoor dus koud wordt.

Als ik ergens heel boos om kan worden, is het koud eten :+ Ik verbrand liever mijn mond dan dat ik afgekoeld eten moet eten. Is het misschien een idee om koude gerechten te voorzien? Dan is het zo erg niet meer als hij traag eet, dat voedsel blijft even lekker dan :)

Of een warmhoud bord zodat het warm blijft?

Dat kan natuurlijk ook!

mercurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:01

misschien ook een tip om een warm water bord te huren bij een zorgwinkel.
Bij mij op het werk gebruiken we die,maar die komen via de ergotherapeut bij ons.
Er zit een dop op,die je kunt verwijderen en er warm/heet water in kunt doen.het eten blijft dan best een tijdje op temperatuur.ook kunnen ze in de vaatwasser.

Change03

Re: Tips voor opwekken van eetlust bij iemand die ziek is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 09:51

Bedankt voor alle reacties! Excuses dat ik er nu pas op reagereen, het is een hectische week geweest.

Er staat voor na het weekend een nieuwe afspraak, dit keer bij het ziekenhuis en niet de HA. De afgelopen dagen is er een beetje verandering in de situatie gekomen. Hij slaapt minder en eet ietsje meer, maar echt anders is het niet. Ik denk inderdaad dat echt experimenteren met eten iets is wat niet bij zijn generatie past. Ze hebben altijd dezelfde voedselwaren in huis. Toen mijn moeder 2 jaar geleden voor het eerst diepvries paella kocht trok hij zijn neus ervoor op, en dat is met meer dingen zo. Wat de boer niet kent.....

Een warmhoudbord, daar had ik nog nooit van gehoord! Lijkt me zelfs ontzettend handig in een reguliere situatie :=
Of het afkomstig is vanuit het lichamelijke of het psychische, dat is iets waar ik geen antwoord op kan geven. Zelf denk ik dat het een combi van beide is aangezien hij zich vreselijk druk kan maken, om alles.

Ik zal jullie bij ontwikkelingen op de hoogte houden maar hier staan echt al mega goede tips tussen! Zet het allemaal door :j