Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:24

Kaaksterfte, botsterfte? Lekker bemoedigend dit :x
Sterkte met het herstel!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:31

MoppieFilou schreef:
Wat betreft het pijnstillers vooraf innemen, dat kan ik echt niet zonder water en ik moet nuchter blijven dus :') .

Nuchter blijven betekent dat je geen uitgebreid, zwaar ontbijt moet pakken, maar een slok water mag altijd.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:43

MoppieFilou schreef:
Wat betreft het pijnstillers vooraf innemen, dat kan ik echt niet zonder water en ik moet nuchter blijven dus :') .

En ice pack kopen we daar dus ik veronderstel dat ze er al wel koud hebben liggen.

Dankjewel voor de succes wensen!!

Hier hetzelfde hoor, maar het oplossen van paracetamol in bodempje water en slokje om smaak weg te spoelen waren geen probleem (totaal minder als half plastic bekertje water)

Overleggen/navragen of dit aangeraden/afgeraden wordt kan altijd :)

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:53

Nuchter betekent helemaal geen ontbijt, ook niet klein en licht.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 09:01

Goof schreef:
MoppieFilou schreef:

Nuchter blijven betekent dat je geen uitgebreid, zwaar ontbijt moet pakken, maar een slok water mag altijd.

In de papieren die ik heb staat helemaal niks -O- . Zou anders wel fijn zijn, een slokje water..

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 09:02

Rintah schreef:
MoppieFilou schreef:

En ice pack kopen we daar dus ik veronderstel dat ze er al wel koud hebben liggen.

Hier hetzelfde hoor, maar het oplossen van paracetamol in bodempje water en slokje om smaak weg te spoelen waren geen probleem (totaal minder als half plastic bekertje water)

Overleggen/navragen of dit aangeraden/afgeraden wordt kan altijd :)

Ik kan het wel eens vragen.

daantjuhhh

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:15

Voor alle open hart operatie’s van mijn broertje mocht hij wel medicijnen in slikken met een slokje water.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:23

Er zit inderdaad wel een verschil net boven en onder qua pijn zei de kaakchirurg. Mijn onderste had ik ook veel meer last van. Alleen die zat wel dwars en moesten ze in stukkn zagen om te trekken. :7

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:36

Heb dit precies een jaar geleden laten doen. Ben heel blij dat ik ze er allemaal tegelijk uit heb laten halen!

Ik was echt heel erg bang voor de operatie. Maar het viel me echt heel erg mee. Het vervelendste was dat, door de verdoving ik daarna niet meer kon praten, en heel mijn gezicht ontploft leek :') Alles was dik. Heb best moeten stunten om door een rietje mijn pijnstillers naar binnen te werken _O-

Het herstellen ging niet helemaal zoals het zou moeten. De hechtingen waren te strak gezet en daardoor ging de boel wat ontsteken. Ook bleek mijn maag de pijnstillers niet zo leuk te vinden (arcoxia). Dus ben ik overgegaan naar ibuprofen icm paracetamol. Ook na een week de hechtingen eruit laten halen ivm de ontsteking en ook antibiotica meegekregen. Dat was alles behalve prettig. Veel bloed vooral...

Maar toen ze er eenmaal uit waren ging het heel snel beter. De pijn nam af en de zwelling werd minder.
Na 3 weken was alles zo goed als genezen.

Dus, ik ben heel blij dat ik alles in 1x eruit heb laten halen. Want een 2e x was ik echt niet gegaan :')

Edit:

Ik mocht voor de operatie gewoon water drinken! Maar verder mocht ik echt niks inderdaad. Voor de operatie kreeg ik 2 pijnstillers.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:53

MoppieFilou schreef:

Ik heb bij operaties onder narcose altijd wel een slokje water mogen nemen voor het innemen van medicatie

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 10:49

Amalarab schreef:
Kaaksterfte, botsterfte? Lekker bemoedigend dit :x
Sterkte met het herstel!

Mag je dan geen eerlijk verhaal afsteken? Moet het altijd rozengeur en maneschijn zijn :')

Tjsah, ik kan er verder ook niks aan doen.

Heeft niks met bemoedigen te maken, gewoon n eerlijk verhaal.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 13:18

Ben geopereerd ondertussen :) . Buiten het feit dat het wakker worden van mijn mond vervelend is valt de pijn wel mee tot nu toe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 13:34

Goed gedaan! Lekker rustig aan nu.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 14:24

brokjes schreef:
Goed gedaan! Lekker rustig aan nu.

Nog even wachten op de dokter, daarna mag ik naar huis en dan plof ik in de zetel met Netflix haha :D .

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:31

Wacht maar, die pijn komt langzaam maar zeker :')

Veel sterkte! Verdoving zal nu wel uitgewerkt zijn denk ik?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 16:49

Pepperrr schreef:
Wacht maar, die pijn komt langzaam maar zeker :')

Veel sterkte! Verdoving zal nu wel uitgewerkt zijn denk ik?

Daar vrees ik voor idd :') . Verdoving is uitgewerkt idd, net een brufen genomen om de pijn voor te zijn en nu aan de appelmoes haha.

Edit: Lijkt wel of één vd hechtingen vrij strak zit dus hoop dat ik daar geen last mee krijg.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 17:50

Goed in de gaten houden en goed consequent pijnstillers slikken! Als het meer pijn gaat doen gewoon het ziekenhuis bellen :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 17:55

Pepperrr schreef:
Goed in de gaten houden en goed consequent pijnstillers slikken! Als het meer pijn gaat doen gewoon het ziekenhuis bellen :)

Ga ik doen! :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 18:20

Fijn dat je geholpen bent! Kan alleen maar beter worden nu. En dan heb ik niet over de pijn want dat kan alle kanten op.. Maar je bent ervanaf en het gaat allemaal herstellen! Goed gedaan!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 19:30

Hutcherson schreef:
Fijn dat je geholpen bent! Kan alleen maar beter worden nu. En dan heb ik niet over de pijn want dat kan alle kanten op.. Maar je bent ervanaf en het gaat allemaal herstellen! Goed gedaan!

Ben inderdaad al blij dat deel 1 voorbij is! Momenteel zonder iets te doen nog geen pijn dus das fijn. Al kan dat snel veranderen natuurlijk := .

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 10:06

Ben de nacht goed doorgekomen zonder extra pijnstillers en heb nu amper pijn. Is wel wat dikker dan gisteren vooral onderaan in mijn mond, wel lastig om te eten want ik krijg mijn tanden niet op elkaar :') . Heb ook nog vrij weinig last van mijn kaken.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:34

Fijn! Ja ik ken het, rot is dat als je kiezen niet op elkaar krijgt!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 11:21

Net mijn tanden gepoetst en mond gespoeld, wat een gedoe zeg :+ . Heb zeker vijf minuten boven de lavabo gehangen om al het kwijl uit mijn mond te laten lopen >;) . En ja, lastig ook om die tandenborstel tussen je bovenste en onderste tandenrij te krijgen als je je mond maar vijf cm open krijgt haha...

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 11:31

Ja lastig he... Heb je ook een spoelspuitje meegekregen? Daar zit een fijn haakje aan waarmee je makkelijk in je 'gaten' kan spuiten. Mond spoelen met zoutoplossing werkt ook fijn!

Als je die niet hebt kun je misschien bij de apotheek vragen of ze die daar hebben.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-20 11:37

Pepperrr schreef:
Ja lastig he... Heb je ook een spoelspuitje meegekregen? Daar zit een fijn haakje aan waarmee je makkelijk in je 'gaten' kan spuiten. Mond spoelen met zoutoplossing werkt ook fijn!

Als je die niet hebt kun je misschien bij de apotheek vragen of ze die daar hebben.

Dat heb ik niet meegekregen nee. Heb wel spoelmiddel met chloorhexidine (of hoe heet dat spul :') ) waar ik na het tandenpoetsen nog even mee spoel zodat hetgene wat ik niet kan poetsen ook schoon is. Maar aangezien ik geen vloeistoffen mag rond "stuwen" in mijn mond weet ik niet zeker of ik het goed in elk hoekje krijg...