Djoena schreef:Van nature heb ik altijd een gummy tandvlees gehad, dus een grote lap tandvlees met kleine tanden (je ziet de oude rand waar mijn tandvlees gerust heeft nog een beetje zitten op de foto's). Sinds ik behandeld ben voor de parodontitis zijn mijn tanden 2x zo lang geworden door het terugtrekkende tandvlees. Ik was daar erg blij mee, totdat ik hoorde dat het geen mm meer terug zou komen, want nu waren mijn tanden wel erg lang geworden...De tanden die er nu nog zitten, zitten nog goed vast. Het liefst zou ik de voortanden en hoektanden alsnog laten trekken. De kiezen zijn allemaal nog in redelijke staat.
In het verleden heeft een mondhygiëniste in opleiding mijn pockets schoon gemaakt en het was normaal dat je tandvlees dan iets teruggetrokken was, dat zou van zelf weer goed komen Maar helaas was dat bij mij niet het geval en begonnen mijn tanden los te zitten en uiteindelijk vielen ze er zo uit.
Ik zou als ik jou was kijken wat de mogelijkheden zijn. Als je je kiezen kan behouden is dat mooi want dat geeft houvast.
De tanden die er nu nog zitten, zitten nog goed vast. Het liefst zou ik de voortanden en hoektanden alsnog laten trekken. De kiezen zijn allemaal nog in redelijke staat.
daar was je zeker ook niet blij mee...
had ze te diep gereinigd? Of had je gewoon dikke pech?
Een klein beetje afwijking is logisch, maar hier zie je wel duidelijk verschil.
dit omdat ze waarschijnlijk de kleur van het tandvlees niet aan kunnen passen. Ik heb toen ook vermeld dat ik Indische bloed heb en mijn tandvlees nooit zo licht zou worden als het hollandse kleurtje wat ze nu gebruikt hebben. Daar was ze het gelukkig mee eens.
) Ze gaan nu het bestaande plaatje uitbreiden met 2 tanden en ik ben hem een dag kwijt. Ik krijg dan een frameprothese (met de juiste kleur tandvlees) zodra mijn tandvlees volledig geslonken is. Hier zou na zelf uitzoeken ongeveer 6 tot 9 maanden overheen gaan. Wat is wijsheid? Op mijn strepen blijven staan en toch de tandvleeskleur aanpassen (wat dus betekend dat er een heel nieuw plaatje moet worden), of het zo laten en alleen nog moeten betalen voor de aanvulling met de 2 tanden op het plaatje?