Nathalie18x schreef:En dat heb jij dus even gediagnosticeerd op basis van een paar regels tekst? Daarnaast kan je ook een aandoening niet meteen afdoen als niet ernstig of niks om bang voor te zijn. Je hebt hier wel te maken met een kind, het is logisch dat ze zich zorgen maakt.
Wat een overdreven reacties zeg. Ja
Dat heb ik inderdaad 'gediagnosticeerd' op een basis van die beschrijving. Heb je zelf enig idee wat septate hymen zijn? Als je weet wat het is is het echt niet moeilijk te herkennen. En ik mag TS niet 'bang maken' maar dan kom jij af met 'je mag het niet afdoen als
niet ernstig of niks om bang voor te zijn'? Zie je daar de ironie zelf niet van in?
TS is 14, kan hier een topic openen en lijkt prima om te gaan met de informatie die haar gegeven wordt. Een beetje meer vertrouwen in de capaciteiten van een 14 jarige mag ook wel hoor. Jullie reacties dat TS 'bang' zou zijn lijken me eerder bijdragen aan een dramatische sfeer. TS heeft nergens gezegd bang te zijn.
Pebbles12 schreef:Oké dan ga ik dat eerst proberen! als ik heb wat boven stond aangegeven, dan is dat nood of maakt dat niet hee erg uit als ik nu er nog even ik aan kan doen?
Ik geloof dat je het woordje 'niks' vergeten bent als ik je zin juist wil interpreteren. ("Als ik er nu nog even niks aan kan doen?")
Indien je hebt wat eerder besproken is (septate hymen) dan maakt het inderdaad niet veel uit of je er iets aan doet of niet, dat is je eigen keuze. Het is een aangeboren aandoening die niet schadelijk is voor je lichaam en niet zal 'verergeren'. Het kan enkel dus wel vervelend blijven doen wanneer je je tampon eruit moet halen.
En voor de verdere 'tips' die TS gegeven zijn, indien TS wel degelijk een extra vliesje heeft kan je 'persen', de tampon 'laten zitten', in een andere positie gaan staan,... zoveel je wilt. Dat vliesje zit er nu eenmaal
voor. (Bij het inbrengen wordt het automatisch aan de kant geduwd en voel je het meestal dus gewoon niet). Wat je dus wel kan proberen is met je vinger zelf het vliesje aan de kant duwen wanneer je je tampon eruit moet halen.