Helemaal alleen wandelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyJamess

Re: Helemaal alleen wandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:23

Ik wandel regelmatig alleen. Koptelefoon op en gaan, heerlijk!
Ik woon vlak bij het buitengebied en bos.
Meestal ben ik dan zo 1 tot 2 uur onderweg.
Af en toe gaat mijn vriend mee, maar als ik alleen ga kan ik lekker mijn eigen tempo, route enz bepalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:29

Fijn al die reacties, het is dan blijkbaar niet zo uitzonderlijk om te doen :)

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:36

Ik wandel ook vaak alleen. juist graag alleen! Lekker mijn hoofd leegmaken. Soms luister ik naar voiceberichten van vrienden, of deel ik juist. Vaak ook niks. Lekker gaan waar ik wil, bij bloemetjes en bomen blijven hangen zo lang ik wil. Ik wandel bijna dagelijks alleen. Soms een blokje om, soms uren. In het dorp, door een stad, of door natuurgebieden.

Soms ga ik gewoon waar ik wil, soms gebruik ik iets als Klompenpaden voor inspiratie. Heerlijk!

Ik hoop dat je gaat genieten van wandelen alleen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:35

[***] schreef:

Ik woon in Zwitserland en daar lopen echt heel veel mensen van alle leeftijden alleen over de uitdagenste meest afgelegen plekken.

Waarom is alleen joggen of hardlopen zo doodnormaal en zou wandelen dat niet zijn?

Toen ik in Australie was deed ik ook bepaalde hikes alleen en toen bestonden smartphones nog niet eens :P

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:55

prugelpiet schreef:
Ik kom heel veel in het bos, en ik kom daar heel veel mensen tegen die alleen wandelen. En ik heb er werkelijk nooit wat raars van gedacht. Alleen paardrijden doe je toch ook?

Voor mensen die moeten weten waar je bent kan je Endomondo gebruiken. Als je op die app aan hebt staan dat mensen je kunnen volgen, kunnen je vrienden je live tracken. Wij gebruiken die altijd bij bosritten. Dan kunnen ze thuis in geval van nood altijd zien waar we uithangen :))

Bij Whatsapp kan je tegenwoordig ook je locatie live delen voor bepaalde tijd met iemand, zelfs als je de app niet open hebt.
Ik doe dat vaak als ik alleen ga buitenrijden, voor de zekerheid.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:59

Ik gebruik ook endomondo voor zowel rijden als wandelen. Daar track ik gelijk m’n route en gelopen/gereden km’s op, dus dat heeft dan een dubbele functie.
Mijn vader kan me volgen via de Zoek mijn iPhone-app, denk dat dat minder data en batterij vreet dan Whatsapp (maar niet getest).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:21

Sizzle schreef:
[***] schreef:

Ik woon in Zwitserland en daar lopen echt heel veel mensen van alle leeftijden alleen over de uitdagenste meest afgelegen plekken.

Waarom is alleen joggen of hardlopen zo doodnormaal en zou wandelen dat niet zijn?

Toen ik in Australie was deed ik ook bepaalde hikes alleen en toen bestonden smartphones nog niet eens :P

Goede vraag. Ik denk omdat joggen/lopen als sporten gezien wordt en wandelen is voor je plezier en dat doe je dan gezellig samen, ofzo. Maar denk dat ik al lopend hetzelfde gevoel zou hebben, ben nog nooit zonder hond (of paard) op pad geweest dus het lijkt gewoon raar.

Ik ga het zeker wel doen, als ik weer thuis ben en het geen 30 graden meer is :+ Heb prachtige bossen vlakbij waar ik deels de weg ken, en deels routes lopen, dus idealer kan je het niet hebben. Zie ook altijd veel wandelaars passeren, maar nooit alleen, haha.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:10

Goed dat je gewoon gaat, veel plezier alvast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:43

Ik wandel ook regelmatig alleen. Tegenwoordig heb ik een paar paarden waar ik mee het bos in wandel dus het komt niet heel vaak meer voor.
Maar ja, ik ging gewoon met de auto naar een mooie plek en dan ging ik lopen. Ik heb een goed richtingsgevoel, dus vond altijd de auto wel weer terug. Natuurlijk wel een telefoon mee en genoeg te drinken. Ik ben 1 keer verdwaald en toen had ik niks bij me :+ .
Hoe lang en hoe ver ik wandel weet ik nooit van te voren. Mn langste route was 16 kn. Toen was ik dus verdwaald :+ .
Gewoon doen! Als je je er fijner bij voelt stuur je je locatie naar iemand die je kan volgen inderdaad. Of neem een navigator mee om de wegvterug te vinden. Of volg gewoon een route, dat kan natuurlijk ook ;).

Ohja en voor sommige mensen is “voor je plezier” niet perse met een ander mens ;). Ben ook graag alleen, dus snap je heel goed!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:47

Sizzle schreef:
[***] schreef:

Klopt! Mijn tante woont ook in Zwitserland en gaat regelmatig alleen wandelen en ook kamperen doet ze vaak alleen.
Dat schijnt daar echt de normaalste zaak van de wereld te zijn.
Alleen toen ze in haar uppie aan het langlaufen was en haar pols brak, was het even moeilijk.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:13

Ik snap je helemaal. In je eentje een natuurgebied in voelt op de een of andere manier niet prettig. Ik loop nu sinds een week of 6 elke avond een stuk en heb me er wel een beetje overheen gezet.
Maar om toch door te zetten en omdat ik meer thuis kan werken, heb ik een hond geadopteerd. Die komt volgende maand.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:47

Laatst nog gedaan zelfs! Dan kan je helemaal op je eigen tempo wandelen, heerlijk. Rugzak op, schoenen aan en gaan met die banaan.
Meestal neem ik de honden mee, gezelliger, maar het was te warm voor ze :(:)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 06:30

Ik trek er het liefst op uit met de hond maar nu ze een dagje ouder is kan ze niet meer zo ver. Dus ga ik ook wel eens alleen.

Ik ben opgegroeid in de bossen van de Utrechtse heuvelrug dus voel me daar gewoon veilig, maar dat voel ik me ook in Amsterdam. Heb nooit angst gehad om ergens alleen op af te gaan. Ook toen er nog geen gsm bestond. Met de hond loop ik ook in het donker in de bossen. ‘S morgens in de winter en elke dag voor het slapen gaan maken we nog een klein rondje.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 08:31

Ik ga ook vaker alleen. :j Bij het begin voelde het raar maar na de zoveelste keer niet meer. Met hardlopen zie ik ook genoeg mensen alleen wandelen dus het is niet vreemd of raar. :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 09:38

Ik wandel (en hardloop) meestal alleen, vind ik heerlijk. Ga rustig 3 tot 4 uur, ook op vakantie. Het enige wat ik niet alleen doe is de wat pittiger tochten hoog in de bergen. Als er wat gebeurt en je bent dan alleen is niet handig.

Ik geniet van de stilte of zet een muziekje op. Soms ook een ereader mee om tijdens een pauze even te lezen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 09:48

Ik neem altijd de camera mee. Vaak loop ik door gebieden waar veel reeën of ander wild zit en zo sla ik 2 vliegen in 1 klap.
Oortjes zet ik nooit op want ik hoor graag wat er om me heen gebeurd :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:25

Haha ja m'n hele leven al maak ik alleen wandelingen in het bos ook toen ik kind was? :P
Voor mij echt geen probleem. Sinds ik verhuisd ben een paar jaar geleden pak ik wel wandelroutes. Maar nee geen probleem.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:29

Wat ik trouwens wel doe als ik alleen ga wandelen, is van te voren bedenken waarom ik ga wandelen. Als ik echt ga voor het wandelen neem ik geen camera mee. Als ik foto's wil maken wordt het meer zwerven met camera op zoek naar mooie plaatjes. Dat is voor mij fysiek en mentaal gezien een wezenlijk verschil en dient ook een ander doel.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 10:43

Ik wandel ook vaak alleen. Meestal door polder of stad zelf. Door bossen is mijn volgende doel.
Zo heerlijk , die rust en stilte

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:39

Ik neem geen camera mee. Heb wel sinds kort een echt goede verrekijker. Dat is wel heel fijn :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 11:57

Dreamy schreef:
Jazeker! Wandelen is als een soort therapie voor mij, muziek op en lopen. Zowel hier als (alleen) op vakantie, ik zoek mooie gebieden uit en trek erop uit. Is zeker niet gek!

Dit is het voor mij ook, een soort therapie. En dan zelfs zonder muziek. Wandelen maakt dat mijn gedachten zich een beetje ordenen en rustiger worden. Ik geniet er ook echt van!

Wel heb ik problemen met mijn geheugen dus kan routes moeilijker onthouden. Ik ga dan ook meestal dezelfde ronde. Dat zal zo'n 4 km zijn, maar dat loop ik gerust 2 tot 3 keer.

Vanmorgen bijvoorbeeld eerst een ronde samen met mijn vriend, toen ging hij naar huis en douchen en liep ik een tweede ronde alleen. Heerlijk!

En gisteravond nog 2 rondes alleen geweest, maar toen begon het wat te schemeren en dat vond ik wat minder. Wel altijd telefoon bij me. Niet eens met locatie-functie of zo, gewoon dat ik kan bellen als het nodig is.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:01

Ik wandel ook graag in mijn eentjes, dat vind ik juist fijner dan met iemand anders! Gewoon lekker rustig, niet steeds moeite doen om een gesprek gaande te houden. Vaak zet ik een luisterboek op of luister ik naar een podcast terwijl ik aan het wandelen ben. Super relaxt! Vaak loop ik een rondje van 5km, waar ik dan een uur over doe, maar laatst heb ik zelfs 10km gewandeld. Ik ga juist vaak wandelen als ik me verveel, dat vult de dag en ik kom aan mijn beweging toe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:00

Humpiedumpie schreef:
Ohja en voor sommige mensen is “voor je plezier” niet perse met een ander mens ;). Ben ook graag alleen, dus snap je heel goed!

Dat is zeker zo :j

Leuk weer al die reacties en dat jullie allemaal zo massaal in je uppie rondwandelen :Y)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:27

Voor diegene die Endomondo gebruiken om live te kunnen volgen hoe werkt dat?

TS ik loop altijd met de honden, niet ver maar goed. Soms lijkt het mij wel lekker om even zonder die twee te lopen, geen ogen op de rug te hoeven hebben en gewoon mensen kunnen passeren zonder gedoe. Maar op een of andere manier doe je dat dan ook weer niet?

Ik vind het zelf nooit raar om iemand alleen te zien lopen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 19:46

Ik loop altijd alleen, op een enkele keer na. Grotendeels uit noodzaak, ik heb gewoon niet zo veel mensen in mijn omgeving om me te wandelen. Maar ik zou ook niet altijd samen met iemand willen wandelen, alleen kan zo fijn zijn! Nog nooit gemerkt dat iemand mij vreemd aankeek.