Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:.... dat een tandarts het tandsteen verwijderen uitbesteed vind ik niet erg. (De mijne doet het zelf bij de halfjaar controle en duurt twee minuten ofzo.)
Maar pijn en bloedbad zijn nergens voor nodig.
(... het moge waar zijn 'dat gezond tandvlees niet bloedt', tandvlees wordt gezond van L-Glutamine, goede mondbacteriën en kaneelolie. Wonden maken en niets met de aanwezige bacteriën doen of gericht advies om het mondslijmvlies te versterken vind ik maar raar. 'Goed poetsen' is geen fout advies, maar dat gaat over tandbederf.)
Citaat:Zou je die onzin over kaneel olie etcetera achterwege willen laten? Iets met schoenmaker blijf bij je leest. Ik meen dat er momenteel op forumzaken juist een topic loopt over onzinnig medisch advies....
Citaat:problematiek met tandvlees ontstekingen is in Nederland groter qua prevalentie dan cariës.
Citaat:En met goed poetsen alleen ben je er niet (los van dat veel mensen denken goed te poetsen maar dat onbewust niet goed genoeg doen), dan bereik je maar zo'n 60% van je gebit. Correct reinigen tussen tanden en kiezen is nodig voor die overige 40%. En hoe dat correct kan, verschilt per individu, en laat nu juist de mondhygiënist daar prima advies over kunnen geven... (maar de toon en de manier waarop dat gebeurt is erg, erg belangrijk voor hoe de patiënt dat oppikt/ ervaart en dus die adviezen gaat opvolgen)
Citaat:Een goede mondhygiënist maakt geen wonden, dus geen idee waar je op doelt.
Citaat:Verwijderen van bacteriën is juist wat de mondhygiënist doet bij het verwijderen van tandsteen en plaque.