Reisziekte dreumes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

akishino

Re: Reisziekte dreumes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:05

Mijn dochter (inmiddels 9 jaar) is al sinds babytijd wagenziek. Wij hebben alles geprobeerd in de afgelopen jaren maar niets wat bij haar werkt.
Mijn schoonfamilie wonen in oostenrijk en duitsland, dat is helemaal een helse rit. Daar gaan we dus niet zo vaak naartoe als we xouden willen.
Ze begint met spugen na ongeveer 30 minuten rijden en 9 uur later spuugt ze nog steeds, wat steeds pijnlijker wordt natuurlijk. Heel sneu voor haar. 1x per jaar vliegen we naar oostenrijk (nu niet met corona) en dat gaat gelukkig wel goed. Toch stapt ze altijd vol goede moed in de auto en hopen we maar dat ze er overheen zal groeien.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 20:23

Weet niet of het helpt, maar ik weet nog van de pleister achter je oren. Alleen het plak gedeelte schuin langs je oorschelp plaatsen. Tegenwoordig heb je speciale pleisters daarvoor, maar zal niet voor kinderen zijn denk ik. Een gewone pleister deden ze vroeger. Kan t altijd proberen. Succes

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:35

Mijn dochter (5,5) heeft er ook last van en ik zelf ook, als kind had ik het al. Ik geef haar nu voor een langere autorit een homeopatisch middel en ze heeft dan nergens last van. Zelf merkte ik toen ik het nam dat het gelijk beter ging, heel fijn. Informeer even bij een homeopaat naar Nux Vomica. :)

Rosje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:18

ik was als kind ook ontzettend wagenziek, wat in ieder geval niet hielp waren alle geuren van muffe auto tot koffie..
Voor nu heb je er nog niet zoveel aan, maar wat wel hielp was zodra ik groot genoeg was voorin zitten en vooral rustig meekijken met de weg.
Het heeft ook enorm geholpen toen ik begreep waar de richtingsaanwijzers voor waren en ik dus wist of we links of rechtsaf gingen.
Maar zoals al genoemd, een mijl op 7 maar een andere auto _/-\o_
In ieder geval hogere auto's en ook langere.

Ik weet nog goed dat ik niet lang geleden met een collega mee moest rijden in een koekblik, man man wat was ik wagenziek %) terwijl ik dat nauwelijks nog heb naast anderen in een wat grotere auto, bijzonder eigenlijk!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:32

[***] schreef:
Mag ik vragen wat zo'n strip precies doet?
Ikzelf ben tot mijn 18de reisziek geweest en nog wel eens last van in mindere mate.

Hier hielp slapen of muziek luisteren met mijn ogen dicht het beste.

Om hier even op terug te komen: die strip zorgt voor afvoer van statische lading. Sommige mensen reageren daarop alsof ze wagenziek zijn. Het zijn echter twee verschillende zaken!!

Voor TS: Stugge, hogere auto, glazen schuifdak erin (dat wordt lastig in NL) Ventilatie aan (veel frisse lucht) en tot slot: DENK AAN JE RIJGEDRAG!!!!!
Rijgedrag in combinatie zicht (op de horizon) is echt 100% de basis. De rest zijn hulpmiddelen om het gemakkelijker te maken.

En ja, ik daag iedereen uit: ik kan zeer sportief rijden zonder dat je wagenziek wordt. Het gaat niet zozeer om de snelheid; het gaat erom dat je smooth kunt rijden.
Precies als met paarden op de wagen; geen abrupte acties.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 10:53

We gaan zomeren weer weg met de auto. Ik ga nogmaals extra op mijn rijgedrag letten!

Ook doe ik toch de bandjes om en dit keer wel een slab voor haha

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:00

Probeer ook die fles water eens. Kost niets, geeft geen rommel...

Dus half volle fles met water op de vloer van de auto vlakbij je zoontje.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:27

Mariakaakjes mee om op te sabbelen hielp een neefje van mij.
Gemberthee werkt ook wel eens: kan mee in een thermosfles en dan kleine sipjes nemen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:28

Nogmaals, laat de oren eens nakijken :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:49

Wij zijn nu in de dierentuin; 45 min rijden. De vorige keer resulteerde dit in spugen op het allerlaatste moment (al op de parkeerplaats). Nu een aantal tips meegenomen; geen melk vanmorgen, halve fles water op de grond, cracker gegeven onderweg en de sea bands om. Resultaat: een kind dat lachend aan kwam. :)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 14:27

Fijn!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:31

Cemlys schreef:
Ervaringsdeskundige, 3 min auto en mijn ouders konden voor de eerste keer al aan de kant. Nog steeds last, met name bij alles wat vaart, vliegt of rijdt. Vroeger gebruikte mn moeder motilium siroop, ik ken de smaak nog steeds :') dat hielp goed. Misschien huisarts vragen. Bandjes heb ik ook en nog nooit zo ziek geweest me vliegen, ik ben met knikkende knieën op de terugvlucht gestapt.

Zullen ze nu niet meer zo maar geven. Sinds een paar jaar is het voorschrijven redelijk strikt geworden . Dit omdat motilium/domperidon in verband wordt gebracht met hartritmestoornissen.

Ts ik zou toch eens naar de huisarts gaan ervoor. En die bandjes niet zomaar gebruiken kan best dat het voor zo kleintje te heftig is.
Bij sommige mensen helpt acupunctuur of een goede homeopaat.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 15:35

Bloemetje75 schreef:
Probeer ook die fles water eens. Kost niets, geeft geen rommel...

Dus half volle fles met water op de vloer van de auto vlakbij je zoontje.

Ja dat ga ik volgende keer nog doen!

Earth schreef:

Voor wat? Sorry even gemist. Zijn oren worden regelmatig gecheckt op oorontsteking.

Vanmorgen een ritje van 30 minuten, na 10 minuten spugen... vervolgens 5 minuten later nog een keer :(

Toen had mijn man gevonden dat je ze ook voorin mag vervoeren. Dit heb ik op terugweg gedaan en niet gespuugd en had ook nog kleur op zijn gezicht. Ik had al bijna een nieuwe auto gekocht maar dit zou een goedkopere oplossing zijn haha

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:39

Gwenvd schreef:
Earth schreef:

Voor wat? Sorry even gemist. Zijn oren worden regelmatig gecheckt op oorontsteking.

Omdat reisziekte uiteindelijk een bewegingsziekte is die gelinkt is aan het evenwichtsorgaan.
Daar dat achter het oor zit, is dat geen raar advies.

Laat dat bij een volgende check van z'n oren even meenemen dat ze daar ook aandacht voor hebben.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 16:16

Ja goede tip! Neem ik zeker mee!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:51

genja schreef:
Cemlys schreef:
Ervaringsdeskundige, 3 min auto en mijn ouders konden voor de eerste keer al aan de kant. Nog steeds last, met name bij alles wat vaart, vliegt of rijdt. Vroeger gebruikte mn moeder motilium siroop, ik ken de smaak nog steeds :') dat hielp goed. Misschien huisarts vragen. Bandjes heb ik ook en nog nooit zo ziek geweest me vliegen, ik ben met knikkende knieën op de terugvlucht gestapt.

Zullen ze nu niet meer zo maar geven. Sinds een paar jaar is het voorschrijven redelijk strikt geworden . Dit omdat motilium/domperidon in verband wordt gebracht met hartritmestoornissen.

Ts ik zou toch eens naar de huisarts gaan ervoor. En die bandjes niet zomaar gebruiken kan best dat het voor zo kleintje te heftig is.
Bij sommige mensen helpt acupunctuur of een goede homeopaat.

Nee dat klopt, de hele kindervariant is er zelfs uitgegaan. Er is ook weinig tot niks wat onder de 3 jaar werkt. Bandjes vindt ik persoonlijk erg vervelend. Ik had zo n beetje de rest van de dag nog die afdruk in mn pols staan

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:01

ikke schreef:
Gwenvd schreef:
[quote

Omdat reisziekte uiteindelijk een bewegingsziekte is die gelinkt is aan het evenwichtsorgaan.
Daar dat achter het oor zit, is dat geen raar advies.

Laat dat bij een volgende check van z'n oren even meenemen dat ze daar ook aandacht voor hebben.[/quote]

Ja bij mij maakt dat echt uit hoor. Momenteel slechte oren en dan heb ik echt meer last. Als volwassene heb ik goed baat bij suprimal.

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:05

Bij mij ligt het er aan of ik voor of achterin zit (voorin beter) en in welke auto.

In de Ford Mondeo van mijn ouders krijg ik al hoofdpijn en word ik misselijk bij het instappen.. In onze eigen auto (Subaru Forester) heb ik voorin nergens last van en rijden we zo naar Noord Denemarken (1000 km).

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 12:33

We zijn gister doorverwezen naar de kno. We gaan toch in gesprek voor evt buisjes. Wie weet helpt dat ook iets.

Het voordeel van dit alles is wel dat ik veel vaker de fiets pak :)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:51

Oh wat vervelend TS.

Lees allemaal verschillende tips, wel of geen melk producten. Bij mij hielp juist om alleen een danoontje te eten voor we weg gingen en een primatourtje. Ik vond ze niet erg om in te nemen, want het hielp. Maarja ik was dan ook een stuk ouder.

Overigens was de geur van een auto al bepalend, dan stapte ik in en dan wist ik, dit gaat geen leuk ritje worden :')

Fijn dat het voor in goed ging.
Ik zou ook je zoontje voor in zetten, let er wel op dat je je airbag uit zet als hij daar zit. Dat moet namelijk.
En vergeet hem ook niet aan te zetten als er wel een volwassen persoon gaat zitten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:52

Gwenvd schreef:
We zijn gister doorverwezen naar de kno. We gaan toch in gesprek voor evt buisjes. Wie weet helpt dat ook iets.

Het voordeel van dit alles is wel dat ik veel vaker de fiets pak :)

Buisjes had ik ook, dat hielp me wel beter. Nog steeds wel misselijk, maar niet meer na 10 min spugen.

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:05

Een strip onder de auto is zeker aan te raden. Wel zorgen dat hij aan een metalen deel van de auto is bevestigd. Bij mijn zoon en één van mijn honden merkte ik direct wanneer de strip op was en ik een nieuwe moest kopen.
Voor degene die vroeg wat de strip doet, hij laat de statische elektrische lading die de auto opbouwt afvloeien