Allergische reactie tandarts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:58

wendely schreef:
Ts heeft hoogst waarschijnlijk met waterstofperoxide 1% gespoeld. En geen natriumhypochloriet.

crazycactus schreef:
Als je allergisch bent voor chloor zou ik dat zeker aangeven bij de tandarts aangezien ze bij wortelkanaalbehandelingen vrijwel altijd spoelen met natriumhypochloriet!!!

Wij laten de patiënten spoelen met waterstofperoxide, dat bruist en geeft een droog gevoel in de mond.

Tandarts is verplicht een cofferdam te gebruiken. Dit voorkomt dat je natriumhypochloriet in je mond krijgt. En ja ik weet dat er ondanks die verplichting alsnog een hoop zijn die deze alsnog niet gebruiken.[/quote

Ik bedoel ook tijdens de endo niet vooraf..

moyra

Re: Allergische reactie tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:06

Ik heb vorige maand ook met waterstofperoxide moeten spoelen en dagen een doof gevoel gehad :=
Bij het lezen van je OP dacht ik dus direct aan waterstofperoxide.
Hopelijk gaat het snel beter met je :(:)

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:36

crazycactus schreef:

Dat snap ik, eerste stukje was ook niet voor jou bedoeld. Er was eerder iemand die schreef dat ze ts misschien wel met natriumhypochloriet hadden laten spoelen ipv waterstofperoxide. Wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 19:31

wendely schreef:
crazycactus schreef:

Dat snap ik, eerste stukje was ook niet voor jou bedoeld. Er was eerder iemand die schreef dat ze ts misschien wel met natriumhypochloriet hadden laten spoelen ipv waterstofperoxide. Wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt.

Zeker zeer onwaarschijnlijk

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 19:49

Het zou de perio aid mondspoeling kunnen zijn, bij het werken in je mond komen er dingen vrij. Bij de praktijk waar ik werkte spoelde we hier daarvoor ook al mee.

Het lijkt me dat je wel ergens een keer even de dienstdoende tandarts kan spreken en anders even de dienstdoende apotheek. Die kunnen hier ook wel tips over geven.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:58

Maar wat ik vreemd vind is dat ze je laten spoelen tegen het corona bacterië terwijl het ewn virus is en geen bacterië.

Hier bij de controle niet hoeven spoelen. Later met kiespijn wel geweest en idd ergens mee moeten spoelen. Maar ze gingen mijn kies schoon maken (vermoeden vam onsteking) dus ga er van uit dat het daarom was. Helaas paar dagen later weer terug omdat de pijn erger werd. Nu niet hoeven spoelen. Maar kreeg wel een soort lapje vam leek wel plastic of rubber in mijn mond maar dit was omdat ze met een bepaalde stof mijn kies moesten schoon maken en om te voorkomen dat ik het in zou slikken. Voor de wortelkanaal behandeling kan ik pas 31 augustus terecht. Maar dit heeft niks met corona te maken. Maar met vakantie en mijn eigen tandarts waarvan haar moeder op sterven lag.

Nu na de 2de behandeling en ab geen kiespijn meer. Anders moest ik zeker terug bellen zijden ze.

Hier idd mijn tandarts had mondkapje en een scherm voor.

Volgens. Mij idd zijn ze verplicht te vertellen wat er in zit zeker bij een allergische reactie.
Voor mij zou dit zeker een reden zijn om een ander te zoeken. Ook het fijt dat ze jouw niet wouden behandelen terwijl dit in jouw geval zeker een medische noot zaak is.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 23:21

wendely schreef:
crazycactus schreef:

Ik denk dat er chloorhexidine bedoeld werd, als spoelmiddel.

Mijn tandarts liet me met 1% waterstofperoxide spoelen, nadat ik gezegd had dat ik hooikoorts heb. Mijn wederhelft hoefde niet te spoelen.

Ik zou als ik TS was op zoek gaan naar een andere tandarts, want als hij stiekem bijvoorbeeld chloorhexidine als spoelmiddel gaf ipv waterstofperoxide, is dat in haar geval onverantwoord, vooral omdat hij dat blijkbaar niet wil toegeven, terwijl je tegenwoordig bij de tandarts een lijst met allergieën en gebruikte medicijnen moet invullen, juist om problemen zoals TS heeft te voorkomen.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 23:57

conejo schreef:
Maar wat ik vreemd vind is dat ze je laten spoelen tegen het corona bacterië terwijl het ewn virus is en geen bacterië.

Tsja als we die discussie aan moeten gaan. Waarom is iedereen zo hysterisch met handalcohol? Dat werkt ook alleen maar antibacterieel.

Maar goed 1% waterstofperoxide lijkt besmetting via aërosolen die vrijkomen tijdens bepaalde behandling te verminderen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 02:08

wendely schreef:
conejo schreef:

Tsja als we die discussie aan moeten gaan. Waarom is iedereen zo hysterisch met handalcohol? Dat werkt ook alleen maar antibacterieel.

Maar goed 1% waterstofperoxide lijkt besmetting via aërosolen die vrijkomen tijdens bepaalde behandling te verminderen.

Een hoog alcoholpercentage werkt wel tegen virussen.
Citaat:
Alcohol is de stof die de gel desinfecterend maakt. Als alcohol de enige virusdoder in de gel is, moet er minimaal 70 procent inzitten. Maar er zijn ook andere virusdodende middelen. Als die in de handzeep gebruikt worden, kan het alcoholpercentage wat lager zijn.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 07:16

Waar woon je TS?

Hier vorige week ook gaatjes moeten vullen en nergens mee gespoeld. Wel gebruik gemaakt van zo’n klem en rubberen doek.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 07:25

Ik moest uitgebreid mijn handen wassen en daarna een minuut spoelen met spul.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 07:33

wendely schreef:
conejo schreef:

Nee hoor. Goede handalcohol werkt tegen virussen. 70% alcohol moet je hebben en niet hoger dan droogt t te snel. En in een goede gel zit meer dat het virus kapot maakt.
Zeep werkt goed als je 30sec scrubt, en goede handalcohol erna en je handen zijn schoon.

Ik denk gewoon een fout van die assistente. Komt wel wat dom over maar ja.

Hier hoefde ik niet te spoelen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-20 18:43

Helaas aangezichtsverlamming opgelopen. ze gaan er vanuit dat mijn lichaam iets te ijverig is geweest als reactie op de allergie.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:07

Jeetje wat een heftige reactie! Gaat dat weer over?

Belachelijk dat je tandarts niet zegt wat het is :? Heb je het nog een keer gevraagd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:11

O nee! Al een indicatie of dit tijdelijk of blijvend is?

Vraag de huisarts wat verstandig is. Ook ivm mogelijk schade verhalen. Voor dat laatste is het juridisch loket ook interessant om te bellen. Want dit is pittig!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:27

Zou met je cardioloog overleggen wat te doen . Met een hartaandoening lijkt het mij niet verstandig zo lang te wachten met de behandeling. Misschien kan de cardioloog met de kaalchirurg overleggen of ze jou kunnen behandelen zonder spoelmiddel

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 23:12

moyra schreef:
Ik heb vorige maand ook met waterstofperoxide moeten spoelen en dagen een doof gevoel gehad :=
Bij het lezen van je OP dacht ik dus direct aan waterstofperoxide.
Hopelijk gaat het snel beter met je :(:)

Ik kan me niet voorstellen dat je alleen van waterstofperoxide langdurig een doof gevoel krijgt, dan moet het toch aan iets anders liggen, lijkt me.

Janevm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 23:30

Het kan goed chloorhexidine zijn geweest (ook het werkende bestandsmiddel in corsodyl en perioaid). Daar reageer ik persoonlijk ook zo op, vanwege een allergie voor bepaalde chloorverbindingen. 1% waterperoxide geeft niet zomaar zo’n hevige allergische reactie. Op chloorhexidinespoelmiddel reageren mensen vaker heel hevig allergisch.
TS, heel veel sterkte, hopelijk is die aangezichtsverlamming tijdelijk dan.. Heftig hoor :(:)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:31

Janevm schreef:
Het kan goed chloorhexidine zijn geweest (ook het werkende bestandsmiddel in corsodyl en perioaid). Daar reageer ik persoonlijk ook zo op, vanwege een allergie voor bepaalde chloorverbindingen. 1% waterperoxide geeft niet zomaar zo’n hevige allergische reactie. Op chloorhexidinespoelmiddel reageren mensen vaker heel hevig allergisch.
TS, heel veel sterkte, hopelijk is die aangezichtsverlamming tijdelijk dan.. Heftig hoor :(:)

Als je echt een allergie hebt en zeker zoals ts aangeeft dat ze een heftige allergie voor chloor heeft kan je op zo kleine hoeveelheid ook al allergisch reageren.
Net zoals mensen met een pinda allergie die reageren al op sporen van pinda’s

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 15:42

Woensdag belt de tandarts terug met wat allemaal gebruikt is. Binnen 90 dagen zou de verlamming minder moeten zijn, anders is het helaas blijvend.

Voor nu is mijn rechter oog niet te sluiten, Dexter mond helft doet niet mee. Rechter deel van de tong functioneert niet, rechter neusgat is verdoofd en daardoor kan ik er niets mee ( loopt snot uit )

Eerst 10 dagen prednison eens proberen in hoge dosis. Van daaruit hopen dat het oog geen schade gaat oplopen door uitdroging. Heb dus zalf voor mijn oog gekregen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:48

StonedRomy schreef:
Woensdag belt de tandarts terug met wat allemaal gebruikt is. Binnen 90 dagen zou de verlamming minder moeten zijn, anders is het helaas blijvend.

Voor nu is mijn rechter oog niet te sluiten, Dexter mond helft doet niet mee. Rechter deel van de tong functioneert niet, rechter neusgat is verdoofd en daardoor kan ik er niets mee ( loopt snot uit )

Eerst 10 dagen prednison eens proberen in hoge dosis. Van daaruit hopen dat het oog geen schade gaat oplopen door uitdroging. Heb dus zalf voor mijn oog gekregen.

wat heftig en vervelend voor jou. Ik vind het wel bijzonder dat er woensdag pas terug gebeld wordt, is er ook aangegeven waarom dat zo lang duurt? Het kan toch niet zo ingewikkeld zijn om door te geven welke middelen er tijdens een behandeling gebruikt zijn.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:48

Wat heftig! Weet je zeker dat het daarvan komt en niet toevallig van iets anders?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:51

StonedRomy schreef:

Allemachtig %) , daar ben je mooi klaar mee. De onzekerheid over in hoeverre het herstelt lijkt me ook vreselijk.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:51

Woensdag belt de tandarts??? Waarom dan pas? Dit kan toch niet

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 15:53

amber15 schreef:
Wat heftig! Weet je zeker dat het daarvan komt en niet toevallig van iets anders?

Heel zeker. Ik hou altijd aan dagboek bij wat ik heb gebruikt qua cosmetica, eten etc etc. Heb alle pakjes nagelopen of daar iets is veranderd. Omdat het duidelijk was dat ik een allergische reactie heb gehad, gaan ze er vanuit dat deze verlamming daar uit is ontstaan. Bloedprop oid was het niet.

Woensdag is de tandarts die mij heeft geholpen er pas weer. Dan ook in overleg of ze mij wel kunnen behandelen met de verlamming.

Qua onderzekerheid of iets herstelt etc ben ik wel ervaringsdeskundige en maakt mij ook niet heel veel uit. Ben kunnen omgaan met een allergie voor alles onder de 14 graden, longvolume van 50% etc etc. Ook daar uiteindelijk volledig van hersteld ( terwijl dat niet mogelijk was.)