Bikinilijn ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Re: Bikinilijn ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 16:27

Palmera, hahaha oke. Dan ga ik daar eens naar kijken, thanks voor de tip!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:11

Ik scheer het meeste weg met een mesje, met de haren mee! En de buitenste 10 haren doe ik met een pincet.
Ik smeer al-tijd een verzorgende olie na het scheren. Nooit bultjes of ingegroeide zooi

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 19:14

amandananana schreef:
Na het scheren Avoyd smeren helpt ook, dat kalmeert je huid en voorkomt bultjes.

Dat werkte bij mij voor geen meter, alles geprobeerd wat er op lijkt, ook andere merken zoals Ylonn.
Heb ook al zo'n ouderwets enkelblads scheermes gekocht, retescherp maar kan er niet mee overweg en alsnog bultjes en ingegroeide haren.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-20 20:54

Rongyos schreef:
Laseren heb ik gedaan; haren blijven terugkomen, dus mee gestopt.
Creme; vind ik over het algemeen stinken
Scheermesje; maakt niet uit welk mesje, krijg last van stoppels en als ik niet genoeg scrub dan ook haartjes die gaan ontsteken.

De oplossing voor mij is laten waxen, elke 4 weken icm oksels en benen. Haar wordt steeds dunner en minder.

Echt laseren of ipl?

Laten doen vind ik toch echt te duur,mn portemonnee ook :+

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:02

Ik heb net 1 behandeling definitief ontharen gehad. Met SHR methode, geen laser of IPL. Ik wist er nog niks van maar er was een mooie aanbieding en was het om de dag scheren wel zat. Ben heel benieuwd.
Behandeling was pijnloos maar je hebt wel 6 á 10 behandelingen totaal nodig dus even zoet mee.

Tot nu toe scheer ik altijd maar zoals meer hier wel altijd irritaties. Sinds ik een mesje heb met zeep eromheen gaat het wel beter maar m’n haar groeit ook gewoon snel helaas.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:10

Hier ontzettend veel last van het scheren. Niet alleen bij de bikinilijn maar vooral aan de binnenkant van mijn bovenbeen. De stoppels die terug groeien zijn zo pijnlijk dat ik die haren eigenlijk niet kan aanraken tot de een redelijke lengte zijn.
Krijg ook bultjes erbij

Heb me nu twee weken geleden laten waxen en heb nu al last van de pijnlijke stoppels. Geen idee of ik er mee door moet gaan of iets anders moet proberen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:19

Capriootje schreef:
Ik heb net 1 behandeling definitief ontharen gehad. Met SHR methode, geen laser of IPL. Ik wist er nog niks van maar er was een mooie aanbieding en was het om de dag scheren wel zat. Ben heel benieuwd.
Behandeling was pijnloos maar je hebt wel 6 á 10 behandelingen totaal nodig dus even zoet mee.

Tot nu toe scheer ik altijd maar zoals meer hier wel altijd irritaties. Sinds ik een mesje heb met zeep eromheen gaat het wel beter maar m’n haar groeit ook gewoon snel helaas.

Ik ben heel benieuwd naar hoe dit je bevalt.
Ik heb de ideale oplossing voor het ontharen nog niet gevonden. Bij scheren heb ik binnen een halve dag alweer stoppeltjes en bij epileren/harsen moet het eerst weer flink aangroeien voor je het weer kan ontharen. -O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:24

Ik gebruik ontharingscreme of scheermesjes.

Ik had ook altijd bultjes die ontzettend gingen jeuken na een paar dagen, mijn oplossing: sudocreme smeren direct na het scheren en douchen. Hoef eigenlijk maar één keer sudocreme te smeren en geen bultjes en geen jeuk meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:36

Goede tips komen er voorbij!

Nog even iets tussendoor, waar kopen jullie fijn ondergoed? Heb nu van de HEMA maar er zit elastiek bij de beenopeningen en dat loopt dus langs de lies in de bikini lijn en dat knelt en snijdt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:43

Ik scrub met suiker en honing. Dan scheer ik met 3blads herenmesjes van Lidl. 20 voor 5 euro. Alle kanten op, hoe het me uitkomt. Dan smeer ik met veel arganolie.
Nooit irritatie of bultjes.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:44

Heb je dan wel de goede maat?
Ik draag alleen maar die basic strings van De Hema. Nooit ergens last van.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:46

Laten waxen, enkel bikinilijn kost hier € 16. De eerste keer is zeer pijnlijk en dan kun je wat irritatie krijgen, ik vond zelf de keren erna al veel minder pijnlijk en veel minder irritatie. Nadeel is dat het tussendoor wel steeds een beetje moet groeien voor het weer gewaxt kan worden maar de haren komen wel minder dik/donker terug ofzo lijkt wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:47

brokjes schreef:

Nog even iets tussendoor, waar kopen jullie fijn ondergoed? Heb nu van de HEMA maar er zit elastiek bij de beenopeningen en dat loopt dus langs de lies in de bikini lijn en dat knelt en snijdt..

Maatje groter pakken denk ik.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:47

Amber_anne schreef:
Hier ontzettend veel last van het scheren. Niet alleen bij de bikinilijn maar vooral aan de binnenkant van mijn bovenbeen. De stoppels die terug groeien zijn zo pijnlijk dat ik die haren eigenlijk niet kan aanraken tot de een redelijke lengte zijn.
Krijg ook bultjes erbij

Heb me nu twee weken geleden laten waxen en heb nu al last van de pijnlijke stoppels. Geen idee of ik er mee door moet gaan of iets anders moet proberen

Was het de eerste keer? Ik had dat de eerste keer ook maar de 2e keer helemaal niet meer!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:56

anne_bento schreef:
Amber_anne schreef:
Krijg ook bultjes erbij

Was het de eerste keer? Ik had dat de eerste keer ook maar de 2e keer helemaal niet meer!

Dit was idd de eerste keer. Heb normaal dus last van hele pijnlijke stoppels waardoor ik besloot te waxen maar heb het nu weer. Fijn om te horen dat het minder wordt daar hoop ik dan maar op. Hopelijk kan ik volgende week weer want ik kan geen korte broeken aan als het groeit

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:01

Laat alles waxen down under, 32,50 per keer en ga elke 5-6 weken.
En ook ik zwem 2x per week in een zwembad en zwem in buitenwater.
En af en toe doe ik ook m'n benen en oksels erbij en ben ik 60 euro kwijt. Vind het nog wel meevallen, heb hierdoor geen uitslag meer sar beneden.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:42

DreamGuide schreef:
Palmera schreef:
Welke ik in de aanbieding tegenkom, wisselt dus. :)

Ik koop wél altijd die voor mannen, die vind ik toch beter werken.

Oh haha, ik heb die Veet eens gebruikt en die werkte dus voor geen snars. Deed helemaal niks.

Zal wel aan mij liggen. :')

Bij mij werkt geen een crème :+

Bij voorkeur hars ik met harde wax, maar soms scheer ik (met een Gillette mesje voor mannen).
brokjes schreef:

Naadloos ondergoed en dan niet van die zweet stof.

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:44

Ik heb alles laten laseren!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:48

Milo2012 schreef:

Blijft het daarmee definitief weg?
Waar heb je laten laseren, wat voor laser en hoe duur?

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:35

laura1987 schreef:
Milo2012 schreef:

Blijft het daarmee definitief weg?
Waar heb je laten laseren, wat voor laser en hoe duur?

Het is aan te raden het 1 x per jaar/1.5 jaar te herhalen.
Kijk eens op solution clinics amsterdam. Ik was iets van €1000 kwijt voor downunder zegmaar :D

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:12

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:26

maitestar23 schreef:
Sinds 2 weken heb ik een single blade scheermes en dat is echt een uitvinding *\o/*
Het scheert supersnel en makkelijk en geen rode bultjes of irritatie meer *\o/*

https://www.ylonn.nl/products/het-beste-vrouwen-scheermes-yionn-single-blade-scheermes

Kun jij daarmee omgaan? Ik krijg steeds wondjes of kom er op sommige plekken niet goed bij omdat de kop niet meedraait. Bij mij heeft het voor mijn bultjes en irritatie geen enkel verschil gemaakt.

Ik heb overigens een goedkopere gekocht via Bol.com, vond die van Ylonn veel te duur en het is praktisch dezelfde.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:43

Maanlicht schreef:
maitestar23 schreef:
Sinds 2 weken heb ik een single blade scheermes en dat is echt een uitvinding *\o/*
Het scheert supersnel en makkelijk en geen rode bultjes of irritatie meer *\o/*

https://www.ylonn.nl/products/het-beste-vrouwen-scheermes-yionn-single-blade-scheermes

Kun jij daarmee omgaan? Ik krijg steeds wondjes of kom er op sommige plekken niet goed bij omdat de kop niet meedraait. Bij mij heeft het voor mijn bultjes en irritatie geen enkel verschil gemaakt.

Ik heb overigens een goedkopere gekocht via Bol.com, vond die van Ylonn veel te duur en het is praktisch dezelfde.

Ja ik vind hem, inmiddels, echt fantastisch. De 1e paar keer wel wennen, zo is het even zoeken naar de goede hoek waar je hem in houdt en ik vond het gehele idee wat spannender vooral op sommige plekjes :+
Maar het gaat zoveel sneller, in 1 haal heb je alles er af. Wel moet je veel vaker het mesje afspoelen en ik scheer met een lotion i.p.v schuim zodat ik goed zie wat ik doe en het mesje makkelijk glijdt.
Maar omdat hij zo scherp is haalt hij dus ook heel makkelijk korstjes weg en rond je enkel is ook een wat lastiger gebied zeg maar. Maar dat zijn ander soort plekjes dan echt de scheerirritatie en rode bulten

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:44

Heeft iemand toevallig hier zo'n zelf waxer? Ik heb me dus laten verleiden en heb gister een waxpakket aangeschaft, inclusief zo'n machientje om de waxparels te laten smelten. Ik ben heel erg benieuwd. Het schijnt tot 80%minder pijn te doen en je haren schijnen na 5 weken pas weer terug te groeien, en hoe vaker je waxt hoe minder snel ze terug komen.

Iemand hier goede ervaringen? ik was 60 euro kwijt voor een pakket.

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:35

Ik heb mijn bikinilijn ook laten laseren. Je moet even door de zure appel heen bijten qua pijn, maar nu heb ik ook wel wat of beter gezegd niets meer. Kosten zijn ongeveer 100 per behandeling. Heb er wel behoorlijk wat gehad met tussenpozen. Denk 20. Maar nu zie ik er van onderen ook echt zo uit als mijn sphynxen: haarloos. Voor onderbenen ben je niet zoveel behandelingen nodig ongeveer 10-12 bij mij. Die kosten dan ook weer wat meer. Al met al ben je dus behoorlijk wat kwijt, maar ik ben er nu ook echt vanaf. Is inmiddels alweer een paar jaren geleden met nog steeds hetzelfde resultaat. Is dus niet weer teruggekomen. Weet een goede lasersalon in Groningen/Haren dus voor mensen met interesse.