Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tiggs schreef:Niet echt, omdat ik daar zelf dus niet op let.
Ik heb dit jaar toevallig biodermal.
Ik zou een beetje letten op merken die niet al te veel onzin toevoegen, hoewel dat natuurlijk lastig beoordelen is. En ik vertrouw zelf de goedkopere merken niet zo, zeg maar goedkoper dan niveau, maar dat kan ik niet onderbouwen.
Tiggs schreef:Nee, mijn allergoloog wilde dat niet langer dan een stootkuurtje voorschrijven...
JoyCiej007 schreef:Tiggs schreef:Nee, mijn allergoloog wilde dat niet langer dan een stootkuurtje voorschrijven...
Ik kreeg het afgelopen jaren ook enkel en alleen bij héle erge allergische reacties zoals bijv. extreme zonne exceem , of allergische reacties op antibiotica. En dan idd alleen een stootkuurtje van hooguit 2 of 3 dagen.
Volgens mij is het ook echt niet aan te raden om het veel langer te gebruiken, maar goed ik ben geen arts natuurlijk.
tengeltje11 schreef:Hier jaren terug ook uit het neits( volgens mij door enorm veel bloedverlies en dus enorme deuk in weerstand), netelroos gehad.
Ook hier hielp niets, tot zware cortisoneprikken die het even zouden moeten sussen, haalden niets uit, ik kon amper slapen door de vreselijke jeuk.
Arius pillen in dubbele dosis was het enige die het om de paar uur wat deed sussen.
Nam de pillen, uur wachten en dan hielp het voor ongeveer 1,5u en daarna kwam het weer beetje bij beetje slechter. Mocht de pillen elke 4 uur nemen, dus was dan aftellen tot het volgende pil-uur...
Heb niet het hele topic doorgelezen, hoe zijn je algemene bloedwaarden? Hier dan massaal ingezet op vit-supplementen en ijzerpillen en na enkele weken is het beginnen minderen en stilletjes aan weggetrokken.
JoyCiej007 schreef:Vreemd..... bijwerkingen als vocht vast houden en aankomen etc. waren volgens mijn HA al merkbaar als je het langer dan 1 a 2 weken slikt....
iedere arts heeft natuurlijk zijn of haar eigen werkwijze.
kiwiwitje schreef:Tuurlijk die bijwerkingen staan er in omdat ze t moeten vermelden. Maar ze vermelden geen bijwerkingen die niet gemeld/geconstateerd zijn.
En t zijn wel pittige bijwerkingen die je noemt..![]()
Welke zonnebrand heb je gehaald?
Tiggs schreef:kiwiwitje schreef:Tuurlijk die bijwerkingen staan er in omdat ze t moeten vermelden. Maar ze vermelden geen bijwerkingen die niet gemeld/geconstateerd zijn.
En t zijn wel pittige bijwerkingen die je noemt..![]()
Welke zonnebrand heb je gehaald?
Ik vind het een beetje een vreemd verhaal. En waarom doen ze het zo anders dan andere ziekenhuizen?
Goed dat je doorgezet hebt.
kiwiwitje schreef:Oh,, ja maar daar kan ik toch niks aan doen?ik kan er niks aan doen wat jou verteld word of wat je bij ziekenhuis 1 leest oid en wat er ergens anders vermeld word? Of begrijp ik t verkeerd
![]()
Als t nu een dag zonder zonnebrand beter gaat. Zegt dat nog niet direct dat dat t is. Kan puur toeval zijn. Dat is zo lastig.