snuffie123 schreef:Wat vervelend dat ze zo'n last heeft en net het enige wat helpt weg is uit de handel!
Vabaf je plaatje zie ik dat ik exact dezelfde Dwnorex shampoo heb. Bij mij werkt hij wel, maar het is niet na een keer al helemaal over. Ik heb het ook wel erg trouwens. Op mijn huid ook en de meest zware hormoonzalfjes werken ook niet heel goed meer. Ik zou er dus gewoon positief in gaan.
Daarnaast beveel ik van harte Dermolin aan. Volgens mijn dermatoloog een goede shampoo als je eczeem en last van jeuk op het hoofd hebt. In veel andere shampoo's zit de stof cocamidapropyl-betaïne. Deze stof zorgt voor veel mensen voor jeuk en zit niet in de Dermolin shampoo. Het is dus het proberen waard.
Mijn dochter gebruikt het nu een klein jaartje en moet het echt wel om de dag dr haar ermee wassen. Anders ook echt weer een zere hoofdhuid en jeuk.
Ze krijgt nu een andere, die kan ze na het weekend ophalen.
Absolem schreef:Ik herken dit probleem maar al te goed..
Ook 10000 shampoos geprobeerd. Ook steroïden shampoo. Teer shampoo.
Het enige wat bij mij helpt op slechte hele slechte weken is mijn hoofdhuid opzettelijk beschadigen zodat mijn huid ook daadwerkelijk een reden heeft om die celdeling te gebruiken.
Dus een keertje haar verfen. Of de stijltang heel dicht op de huid (niet zo dicht dat je blaren krijgt!!) met het stijlen.
Dan verdwijnt de jeuk omdat de gisten verbrand zijn en de huid daadwerkelijk moet genezen.
Maar ja is wel een rotwerk elke keer.
Als ze bv een keertje een dag langer wacht met dr haar wassen ( dus 2 dagen ertussen) dan vergaat ze van de jeuk en krabt in dr slaap d'r hoofdhuid helemaal rood tot zelfs open.
Daarna doet de shampoo best veel zeer (prikt enorm) maar moet dan echt wel weer om de dag ermee wassen omdat het steeds erger en erger wordt. Weet niet of verven van je haar bij haar goed doet.
Taucha schreef:Oud topic, maar zo te lezen nog steeds niet opgelost. Prut zeg.
Wat ik misschien gemist heb; hoe vaak wordt het haar van je dochter gewassen?
Ik ben om verschillende redenen mijn haar steeds minder gaan wassen. Nu sop ik alleen aan de haarbasis om de 3 weken een minimale hoeveelheid shampoo met zeezout erin. Dat gaat onverwacht goed. Als ik vaak kan surfen (op zee) was ik het zelfs nog minder. De jeuk is enorm veel minder geworden. Het heeft even tijd nodig en je moet echt doorzetten.
Voor jezelf lijkt het vies te zijn, maar mensen om me heen (die een eerlijk antwoord durven geven) zeggen dat mijn haar er beter uit ziet en helemaal niet onfris ruikt. Klein detail is daarbij waarschijnlijk ook dat ik het zeewater er gewoon in laat zitten en dus juist niet onder de douche uitspoel na het surfen.
Ze moet met de denorex echt om de dag haar haar wassen omdat ze anders echt gek van de jeuk en brandende hoofdhuid wordt.
Zwemmen in zoutwater, spoelen met zeezout etc werkt niet. Heeft ze geprobeerd maar zonder effect.
Morganlefay schreef:Kijk naar de samenstelling.
Ditzelfde grapje is ook ooit uitgehaald met een zalf (parfenac). Mocht niet meer vanwege de bijwerkingen en werd daarna weer vrolijk aangeboden met een iets andere naam maar zonder de werkzame stof.
Eczeem crèmes en shampoos zijn erg "in" maar werken niet
Bij problemen op het hoofd haar kort houden, geeft nl de minste kans op broei.
Ik ga eens zoeken erna
rabbeltje schreef:Denorex is een koolteer/ menthol shampoo. Koolteer is obsoleet en mag eigenlijk niet meer verwerkt worden in humane dermatica.
Ik werk in een apotheek, en na contact met een dermatoloog kregen wij als advies head & shoulders shampoo te adviseren.
Nu zijn er nog paardenshampoo’s waar koolteer in zit. Ik weet niet of je het met de wetenschap dat het obsoleet is nog humaan wilt gebruiken, maar EJ en andere ruitershops hebben het nog in de schappen staan
Aha dat wist ik niet dat het niet meer mocht.
Wel uit nood ooit eens teershampoo geprobeerd maar dat hielp niet helaas.
Head & Shoulders verschillende van geprobeerd met helpt niet helaas.