Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gillbo schreef:Ga gewoon in gesprek dat je deze verandering moeilijk vindt.Bied je excuus aan voor je heftige reactie en vertel waar dat uit voorkomt.
Als jij je werk gewoon goed doet en je leidinggevende beaamt dit en op de hoogte is van jou gebruiksaanwijzing dan moet je je vooral niet te druk maken.
EvelienKiss schreef:Los van of iemand autisme heeft of niet: het zomaar uit elkaar trekken van een ploeg is slecht management. Het kost tijd en (mentale) investering om als team op elkaar ingespeeld te raken en goed te functioneren. Je kunt ook de ondernemingsraad om hulp vragen als deze er is.
Gini schreef:Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre dit te maken heeft met autisme. Als ik al 8 jaar in een team zit waar ik me thuis voel, waar iedereen goed op elkaar ingespeeld is en ik een leidinggevende heb waar ik met hart en ziel achter sta, dan zou ik ook allesbehalve blij zijn als de manager dat onder het mom van even experimenteren helemaal door elkaar zou gooien. Mijn werkgeluk zou er ook onder lijden en ik heb geen autisme stoornis.
Ik zou dus bij mijn collega's horen hoe zij daartegenover staan. Als er meer ontevredenheid is, heb je al een sterker verhaal richting de manager.
Koekie73 schreef:Gini schreef:Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre dit te maken heeft met autisme. Als ik al 8 jaar in een team zit waar ik me thuis voel, waar iedereen goed op elkaar ingespeeld is en ik een leidinggevende heb waar ik met hart en ziel achter sta, dan zou ik ook allesbehalve blij zijn als de manager dat onder het mom van even experimenteren helemaal door elkaar zou gooien. Mijn werkgeluk zou er ook onder lijden en ik heb geen autisme stoornis.
Ik zou dus bij mijn collega's horen hoe zij daartegenover staan. Als er meer ontevredenheid is, heb je al een sterker verhaal richting de manager.
Dat kun je toch niet helemaal met elkaar vergelijken. Als je autisme heeft, is dit echt ontwrichtend. Het zorgt echt voor kortsluiting in je hoofd. Natuurlijk kan iemand zonder autisme ook last hebben van dit soort veranderingen, maar als je geen autisme hebt kun je makkelijker relativeren en zul je ook een minder extreme reactie hierop hebben. Jij zult van zo'n verandering makkelijker kunnen herstellen, de gevolgen er van kunnen overzien of wellicht dan zelf een andere baan gaan zoeken als dat beter voor je zou zijn. Zo werkt het echter niet voor iemand met autisme; die komen hier zelf vaak moeilijk uit en dat geeft totale paniek.