Janneke2 schreef:Citaat:Mijn conditie verslechterde met training, beetje omgekeerde wereld
... hier viel mijn oog op.
Het klinkt mij in de oren als overtraind zijn.
... en er zijn sportartsen die stellen dat overtraind zijn 'gewoon een burn out is'.
Fibromyalgie zag ik ook al langs komen : spieren die de overbelasting niet meer aankunnen.
... en het zou ook kunnen verklaren dat een serie nuttige vitaminen niet worden opgenomen, dat is wel heel hard nodig voor een uitgeput lichaam, maar het lukt een uitgeput lichaam dus helaas niet altijd.
Wat ik mij herinner van de PNI aanpak (geen idee of het in België beschikbaar is...! Sorry!)
komt neer op:
beperk de schade: dus B12 als injectie of zuigtabletten, vitamine D plus verstandig zonnen, onderzoek naar andere tekorten.
Dan carnitine slikken tot de speekseltest zegt dat je cortisolwaarden goed zijn (uitputting)
ondertussen werken aan goede darmflora en het ophogen van je serotonine gehalte.
Dan zou je er een stuk beter voor moeten staan.
Klinkt inderdaad erg aannemelijk dit!
Heb daarnaast ook altijd zware beroepen uitgeoefend dus echt rust heeft mijn lichaam nooit vaak gehad.
Daarnaast ook best veel stress te verduren gehad wat ook geen goede invloed is op lichaam en geest natuurlijk.
@ Lusitana
Heb in NL een 6-tal jaar de kuren gehad met injecties. Met 1 stopjaar omdat ik toen in Noorwegen op uitwisseling zat.
Sinds 4 jaar weer in België en eigenlijk sinds toen zwaar verslecterd.
In het begin nog injecties gehad bij oude huisarts maar niet voldoende. Andere huisartsen willen alleen complexen voorschrijven in de vorm van tabletten of in vloeibare vorm (is overigens iets dat ze ook kunenn inspuiten of je kan het inslikken, spuiten doen ze dus niet).
Bij de vloeibare vorm in lange kuur is er een lichtelijke verhoging waarneembaar dus ik ik ben niet écht defficiënt . Maar neem het wel héél moeilijk op.
En deze kuren mag je helaas niet doorpakken of tenminste, willen ze ook weer niet voorschrijven.