Hele kleine eczeemblaasjes (denken we) - vanwaar zo plots?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Storm

Re: Hele kleine eczeemblaasjes (denken we) - vanwaar zo plots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:01

Het lijkt wel erg op zwemmerseczeem... En dat kan ook op je handen zitten.

Wij zijn geen huisarts, ik zou als ik jou was toch even langs de huisarts gaan TS. Voor je een verkeerd zalfje of iets erop smeert.

Suzanne F.

Re: Hele kleine eczeemblaasjes (denken we) - vanwaar zo plots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 12:34

Vrouwen die veel schoonmaken en de hele dag met hun handen in het sop zitten hebben dit ook vaak.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-20 17:12

Suzanne F. schreef:
Vrouwen die veel schoonmaken en de hele dag met hun handen in het sop zitten hebben dit ook vaak.

Mijn levensverhaal dus :')
Ik werk als huishoudhulp - heb even een sommetje gemaakt van vandaag:
werk:
- ruitenreiniger
- allesreiniger
- vloerzeep

stal:
- handzeep

thuis:
- andere handzeep

Eergisteren ook azijn gebruikt om ruiten te reinigen, en een allesreiniger om af te stoffen alsook een vloerzeep. Vorige week met bleekmiddel een terras geschuurd op blote voeten (teenslippers).
Mijn klantje morgen heeft enkel ecologische producten - ook hier gebruik ik ruitenreiniger, allesreiniger en 2 soorten vloerzeep.
Op maandag allesreiniger, ruitenreiniger en vloerzeep.

Bijna al mijn klanten hebben dezelfde vloerzeep, alleen op vrijdag is het een ecologische.
Allemaal een andere allesreiniger en andere ruitenreiniger.
En dan natuurlijk nog de handzeep op stal, en de producten die ik in mijn eigen huis gebruik.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-20 17:14

Denise_Storm schreef:
Het lijkt wel erg op zwemmerseczeem... En dat kan ook op je handen zitten.

Wij zijn geen huisarts, ik zou als ik jou was toch even langs de huisarts gaan TS. Voor je een verkeerd zalfje of iets erop smeert.

Ja dat ben ik inderdaad wel van plan. De blaasjes op mijn linkerhand vandaag zijn geen blaasjes meer, dat zijn al blazen geworden. Heb er een pleister over geplakt. Maar zo meteen weer koken, tomaten snijden, dus dan gaat die plakker weer af. Op het werk valt die er ook binnen het kwartier af.

Het verband dat ik voor mijn voet gebruik, heeft wel goed werk geleverd. Geen blaasjes meer, alleen droge velletjes. Maar ik weet dat als ik stop met verbinden, de blaasjes weer terug komen, en kan moeilijk elke dag in het verband rondlopen :+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 22:28

Update Zonet langs de huisarts geweest. Idd een vorm van eczeem, die heel erg opflakkert door de huidige temperaturen. Ik mag mijn Bellozal gewoon slikken, en heb een sterkere zalf voorgeschreven gekregen. Morgen zwemmen, ik voel de chloor nu al prikken :+