Haaruitval door krabben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Haaruitval door krabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:12

Ik denk dat dat nu gewenning is. Ik ben ooit door stress begonnen met het plukken aan mijn nagels. Nu doe ik het altijd. Of ik nu stress heb of niet. Gewoon tijdens het kijken van een serie.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:17

Ik ken het...

Ik krijg wondjes wanneer ik lactose of tarwe binnenkrijg. Misschien is het een allergische reactie ergens op? Kan in elk geval geen kwaad om eens een allergietest te doen!

Ik ben ook een erge stresser dus ik blijf er ook altijd aan krabben. Al best wat littekens daardoor, maar gelukkig ook veel en dik haar waardoor het niet opvalt. Ik heb het ook met mijn oor, altijd wondjes daar omdat ik er niet vanaf kan blijven :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:20

Ik heb je een PB gestuurd en zou toch eens een doorverwijzing naar de dermatoloog vragen. Een allergie test voeren ze ook uit bij een dermatoloog.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 20:39

Ik mag niet krabben maar doe het toch.. Ik kan het niet laten...
Moet nu weer 2 weken smeren met een soort olie van de huisarts. Is het niet over dan moet ik naar de dermatoloog. Stomme eczeem.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:08

CalipsoLover schreef:
Ik heb op dit moment geen reden meer voor stress, mijn stress kwam van school. Ik ben nu klaar en heb vakantie. Maar het krabben gaat dus door. Ik kan hier dus geen oorzaak aan geven.
Anne. schreef:
Of heel bewust je haarfriemel omzetten in een andere friemel. Ik heb in periodes van stress ook dat ik ergens aan ga plukken.. gelukkig niet mijn haar, maar wel pluisjes op kleding, op de bank of andere dingen. Om dat te voorkomen heb ik een tijdje terug een 'Tangle' gekocht. Bij mij werkt het aardig om hiermee te klooien in plaats van dingen die anders stuk gaan :=

https://senso-care.nl/tangle-therapy-re ... apEALw_wcB

Dat ken ik niet! Wat kan je er precies mee? Is het een pocket-size?

Het past met gemak in je hand, dus zeker in je ‘pocket’ :D Je kan er niet veel boeiends mee hoor, het is alleen het gevoel dat je handen iets te doen hebben; je kan m draaien, vormpjes maken, uit elkaar trekken. Ik vind het zelf altijd wel een prettig gevoel!
Bovendien hebben je handen iets om handen waardoor je dan minder geneigd ben (althans, ik) om te plukken aan andere dingen :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:15

Hoe gaat het nu? Ik hoop dat het beter gaat!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 10:08

Er zijn 2 plekjes bijgekomen, maar ik gebruik nu sinds een week een speciale shampoo die helpt tegen korstjes en pelletjes, en deze helpt wel! De shampoo heet Noughty Care Taker voor de geïnteresseerde. Verder helpt enkel nog steeds mijn nagels kort knippen en een staart dragen. Maar ik heb nu sinds denk ik 3 maanden eindelijk terug mijn haar durven los dragen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:06

Fijn dat er verbetering in zit!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:11

Anne. schreef:
Of heel bewust je haarfriemel omzetten in een andere friemel. Ik heb in periodes van stress ook dat ik ergens aan ga plukken.. gelukkig niet mijn haar, maar wel pluisjes op kleding, op de bank of andere dingen. Om dat te voorkomen heb ik een tijdje terug een 'Tangle' gekocht. Bij mij werkt het aardig om hiermee te klooien in plaats van dingen die anders stuk gaan :=

https://senso-care.nl/tangle-therapy-re ... apEALw_wcB

Ik heb hem zojuist besteld